Gå til innhold

Omtale av Tekken 5 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ren ufortjent slakt. Alle andre annmeldelser hedrer spillet som det penseste og beste fighting spillet til PS2. Har selv spilt det en del og det er i hverfall verdig en åtter. I denne annmeldelsen er det musikken som trekker ned og det er bare en smakssak av hva man liker.

 

PS: viritual fighter er ikke et veldig raskt fighting spill. I hverall ikke det jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Dette var ren ufortjent slakt. Alle andre annmeldelser hedrer spillet som det penseste og beste fighting spillet til PS2. Har selv spilt det en del og det er i hverfall verdig en åtter. I denne annmeldelsen er det musikken som trekker ned og det er bare en smakssak av hva man liker.

Slakt? Når ble 6 av 10 slakt? Hvis du mener at anmeldelsen kun kritiserer musikken, så må jeg nesten be deg lese den på nytt. Det kan også være lurt å ta en titt på vår forklaring av karakterskalaen 1-10.

Lenke til kommentar

Dette var et spill som fikk 9.2 av gamespot. Terningkast 5 av spillmagasinet og 9/10 av Gamerreactor. Dere har gitt den for dårlig karakter uten grunn. Og det at spillet fikk 3/10 i Lyd er også litt rart. Fikk 9/10 i lyd av både Gamespot og Gamereactor :hmm:

 

Litt rart at dere gir spillet så mye dårligere karakter enn Gamespot, Gamereactor og Spillmagasinet

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Dette var et spill som fikk 9.2 av gamespot. Terningkast 5 av spillmagasinet og 9/10 av Gamerreactor. Dere har gitt den for dårlig karakter uten grunn. Og det at spillet fikk 3/10 i Lyd er også litt rart. Fikk 9/10 i lyd av både Gamespot og Gamereactor  :hmm:

 

Litt rart at dere gir spillet så mye dårligere karakter enn Gamespot, Gamereactor og Spillmagasinet

Når musikken er syretekno på maks fire takter som blir loopa udendeleg gjennom heile kampen, og det i tillegg ikkje er høg kvalitet på dei taktene, er det dårleg. Lydeffektene er som å sleppe ei bok i bakken, for så å sende den lyden gjennom ei rekke distortion og reverb filter.

 

Vokalprestasjonane er av typen "billig er best", noko som eigentleg ikkje er sant. Men kven bryr seg om lyden i slike spel eigentleg? Det er vel få som tar skade av dårlege lydeffekter i slike spel. At ein får hovudverk av musikken, det er ei anna sak.

Endret av Øystein.F.
Lenke til kommentar

6/10 ? heh der gikk troverdigheten deres i dass, gitt.

 

Sluttsjefen i Tekken 5 er eigentleg litt i meste laget for kva som er moro å bryne seg på. Han er verken rask eller teknisk dyktig, men han har eit angrep som er praktisk talt umogleg å blokkere, og det dreg ned godt over halvparten av helsa di. Om han angrip deg med dette to gongar på rad, er du død, uansett kor dyktig du er. Han er meir frustrasjon enn utfordring, og det er ikkje noko Tekken 5 er tent med.

Har anmelder spilt tekken før? Vet han hva "sidestepping" er???

Lenke til kommentar
Har anmelder spilt tekken før? Vet han hva "sidestepping" er???

Som sagt, å blokkere angrepet er praktisk talt umogleg. Og som også nemnt i artikkelen, sidestepping er for treigt :)

 

Å gå til sida er ein tungvindt og langsom prosess som gjerne gir motstandaren din ei gyllen anledning til å gå laus på deg med ei lang rekke angrep.
Lenke til kommentar
Har anmelder spilt tekken før? Vet han hva "sidestepping" er???

Som sagt, å blokkere angrepet er praktisk talt umogleg. Og som også nemnt i artikkelen, sidestepping er for treigt :)

 

Å gå til sida er ein tungvindt og langsom prosess som gjerne gir motstandaren din ei gyllen anledning til å gå laus på deg med ei lang rekke angrep.

Prøver ikke å rakke ned på deg, men du høres ut som en über n00b hva tekken angår. Sidesteppingen fungerer utmerket på bossen, og div andre moves. Det skal ikke være noen universell dodge greie som gir deg gratis straffe-anledning. Du vil nok ikke klare å sidesteppe deg ut av pokes (Jin 1,2 f.eks) eller hellsweeps o.l. Det er også forskjellig hvilken vei du sidestepper når motstanderen gjør sine moves. Visse moves funker venstre på, mens andre høyre.

 

Men, men, nok om det :p

 

Grei anmeldelse for folk som bare spiller slossespill singleplayer og legger det fra seg etter å ha runna det et par ganger, kanskje.

Lenke til kommentar

Som en del andre av de som har gitt lyd i denne tråden, så forventet jeg også en god karakter rett og slett fordi jeg har sett andre spillanmeldere gi spillet toppkarakter (eller ihvertfall ikke langt ifra).

 

Jeg ble overrasket da jeg så 6/10, men ikke på en nødvendigvis på en dårlig måte. Tekken-serien i seg selv er ikke noe kjempespesielt, og etter min mening så har spillene bare gjengitt det som serien først bygget på med (spesielt i det siste) få endringer. Dette kan selvfølgelig diskuteres, men jeg uttaler bare min mening. Jeg kan faktisk nesten gå så langt som å si at serien minner meg om FIFA (eller en annen populær sportserie) fra EA. Tekken er vel det en kan kalle et 'nisje-

produkt' om jeg ikke tar feil. Spillet er greit og svært underholdende, men selv føler jeg at det er lite innovasjon gjennom seriens løp. Derfor fortjener kanskje ikke Tekken 5 full pott.

 

Det kan også bemerkes at et spill burde få karakter ut ifra dets innhold, men samtidig tar enhver anmelder hensyn til andre produkter / spill ute på markedet, og det blir da også klart en del av karakteren til spillet. Et eksempel kan jo være Dungeon Lords som fikk 1/10 i en anmeldese her for en liten stund siden. Hadde spillet kommet fem år tidligere hadde det antakeligvis fått bedre karakter, hvorfor?

 

- rafael

 

Edit: Lukke en tag.

Lenke til kommentar
Syns det er en bra anmeldelse. Sett dette spillet 4 ganger før og blir like fort lei av det hver gang. Hva om Gamespot ga det bra? Hva i all verden har det med saken å gjøre?

Om gamespot gir det bra har ingenting å si, men om gamespot og 50 andre sites gir det bra, så er det kanskje en liten pekepinn??

Lenke til kommentar

Om gamespot gir spillet så mye, hvorfor leser du omtalen her, kan jo ikke forvente at gamer skal dilte i rompa på andre anmeldere verden over.

 

Har ikke testa spillet, og vil nok ikke gjøre det heller. Har Tekken 4 og det får holde. Er nok ubalanse i det fra før av, trenger ikke noe nytt. Et tekken er nok.

 

Tror nok jeg heller skal lete i bruktkurven og se om jeg finner den gode gamle Tekken. Likte det bedre da det var fra siden i 2D.

Lenke til kommentar

Godt å se at noen har beina godt plantet på bakken og ikke gir dette skrapet av en oppfølger 9-10 av 10 som mange andre gjorde.

 

Tekken 5 er det dårligste og minst interessante oppfølger til noe slåssespill jeg har spilt. Selv verre enn Soul Calibur 2.

 

Bra anmeldelse og helt korrekt. Kunne gjerne vært enda lavere score også.

Lenke til kommentar
Når musikken er syretekno på maks fire takter som blir loopa udendeleg gjennom heile kampen, og det i tillegg ikkje er høg kvalitet på dei taktene, er det dårleg.

Bare et lite spørsmål: hadde dette vært noe anderledes hvis det hadde vært skatepunk/rock osv og ikke "syretechno"? Husker Burnout 3 omtalen deres hvor fortalte om det meget gode soundtracket. Vel, for meg som liker "syretechno" er Burnout 3 det verste jeg har hørt. Bare jalla-skatepunk, null variasjon i musikken. For meg ville det vært bedre hvis karakteren var basert på variasjon i soundtracket istedenfor å angripe/rose en musikkstil. Det er jo tydelig at du ikke liker "syretekno" siden du skriver det på den måten. ;)

 

Jeg vet at en omtale er subjektiv, men tenk litt på dette neste gang, for jeg ble svært skuffet når jeg fikk Burnout 3 etter å ha lest omtalen deres, samtidig som jeg synes lyden i Tekken 5 er helt grei. :)

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål: hadde dette vært noe anderledes hvis det hadde vært skatepunk/rock osv og ikke "syretechno"? Husker Burnout 3 omtalen deres hvor fortalte om det meget gode soundtracket. Vel, for meg som liker "syretechno" er Burnout 3 det verste jeg har hørt. Bare jalla-skatepunk, null variasjon i musikken. For meg ville det vært bedre hvis karakteren var basert på variasjon i soundtracket istedenfor å angripe/rose en musikkstil. Det er jo tydelig at du ikke liker "syretekno" siden du skriver det på den måten. ;)

 

Jeg vet at en omtale er subjektiv, men tenk litt på dette neste gang, for jeg ble svært skuffet når jeg fikk Burnout 3 etter å ha lest omtalen deres, samtidig som jeg synes lyden i Tekken 5 er helt grei. :)

Har ingenting imot elektronisk musikk, kan vere veldig bra det. Men syretekno i denne forstand er noko du kan lage ved å skaffe deg den billigaste softsynthen du finn, og trykker på randomize. Ikkje spesielt kreativt eller gjennomtenkt med andre ord;)

 

Det er ein forskjell på god musikk og dårleg musikk, uansett sjanger. I dette tilfellet er det dårleg musikk som gjer vondt i øyra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...