Gå til innhold

Kamp mellom kjemper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra jobba RBW.

 

Dog havner dette litt på siden av mitt ynglingsfelt, men allikevel en svært bra artikkel dette her .D

 

Skulle likt å sett litt tempraturer da Applesystemet var det eneste veskebaserte. Måtte jo gi utslag i støy også:)

 

Så min vinner her er Apple: utseende og stillhet. To sekunder ekstra til pakking har jeg alltids tid til :D

Lenke til kommentar

offtopic: ang. utseende til tower til Apple.. er det virkelig en slik designperle som folk priser Apple for generellt? Jeg mener, jeg kan forstå at folk liker div. laptop modeller apple kom med, samt skrivebordslampe maskinene, mini mac, iPod og de derre. Men jeg synes ikke akkurat det kabinettet vist her imponerer spesiellt...utseende messig.

 

(btw, er det bare jeg som tenkte "wooh baby, take it all off!" da jeg så undersiden av Opteron 275? :blush: )

Lenke til kommentar

Det er gøy å se att HW.no klarer å skaffe seg så bra hw til testbenken sin. Men satt å stusset litt på hvor optimaliserte de programmene dere brukte er på de maskinene. For meg virker det som om de kun bruker en kjerne under de fleste testene. Det hadde jo vært litt gøy å fått kjørt fler tester samtidig for da å se hvordan CPUene klarte å behande dette.

 

Jeg sitter selv med 2xOpteron 246 og om jeg vil pakke ned ting raskt starter jeg ofte to nedpakkinger samtidig dermed får jeg nesten dobbelt ytelse. Dette var bare en tanke som slo meg mens jeg leste testen. Ellers bra jobbet.

Endret av moda1701
Lenke til kommentar

Er også skuffet over den begrensede menged med tester dere kjørte, og så skulle jeg egentlig likt å se hvordan en maskin med en dobbeltkjerne prosessor kom ut kontra 2 prosessorer.

 

Ellers er jeg enig i at kanskje ikke denne apple modellenen er så lekker.

 

Men dere fikk vel vist poenget med at apple sine maskiner kanskje svarer til ryktet om at de er best på mediabehandling.

Lenke til kommentar

Det virker som om testene som er brukt ikke tar noe særlig nytte av mer enn to prosessorer - hvis det? Mao, dere skulle tatt med en f.eks Opteron 150 i testen som sammenligningsgrunnlag.

 

F.eks Opteron 250 og Opteron 275 skal yte rimelig forskjellig i tester som kjører opptil 4 prosesser/tråder.

 

Referanse:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2397&p=10

6933.png

 

PS det er brukt opteron 875, men kun to av dem, mao kunne det liksågodt vært brukt opteron 275.

Lenke til kommentar

Veldig bra artikkel :-)

 

Må bare få sagt at støynivået på de nye Apple G5'ene er veldig lavt.

Det veskebaserte kjølesystemet fungerer veldig bra, sammen med de termiske sonene i kabinettet.

 

Har en del slike maskiner på jobb (større grafisk bedrift), og vi er kjempefornøyd, tvert igjennom dønn solide maskiner. I tillegg så er OS X et ufattelig bra OS, og fungerer veldig godt i blandede miljøer med både Mac, Windows og Linux/Unix servere.

 

Har også noen kraftige Xeon og P4 baserte arbeidstasjoner, men min personlige erfaring er at disse kan være litt raskere på en del photoshop-ting, i motsetning til hva testen viste. Det kommer vel an på hvilke filtre etc. som brukes.

 

Arcade

Lenke til kommentar

personlig synes jeg ikke dette var godt nok testet, når man først tester slike kjemper opp mot hverandre så burde gjøre det ordentlig....

 

 

programmene som brukes er optimalisert for bare den ene plattformen, enten macos eller windows.

Det som jeg synes skulle vært gjort her var å bruke to programmer som hver er optimalisert for hver sin plattform, et program for macos og et annet program for windows

 

Adobe, itunes og quicktime er jo selvfølgelig optimalisert for macos

kan jo til og med være at apple begrenser hva en windows basert maskin kan gjøre i disse programmene for å kunne skryte på seg at en mac yter bedre enn en pc

 

ellers synes jeg testen er god

Lenke til kommentar

5 arbeidsstasjoner, og skuffende få relevante tester.

 

Forslag til programmer som kommer i multitråd windows/linux/MAC versjoner:

Pakkeprogram : 7-zip

Rendering : POVRAY

Kompilering : GCC

 

Ellers :

-OS test: Linux 32/64bit og 64bit XP

-Multitasking test

-Støynivå

-Strømforbruk

Lenke til kommentar

Adobe, itunes og quicktime er jo selvfølgelig optimalisert for macos

kan jo til og med være at apple begrenser hva en windows basert maskin kan gjøre i disse programmene for å kunne skryte på seg at en mac yter bedre enn en pc

 

 

 

tror ikke dette stemmer, da Adobe selv har sagt ved flere anledninger at

photoshop kjører bedre på pc

 

edit: ok leste litt raskt der , for quicktime og iTunes (som bruker quicktime) stemmer dette, men Adobe er tvilsomt

Endret av stamfar
Lenke til kommentar

MOrsom test, men med alt for lite tester. Testene med quick time var egentlig bare idiotiske siden det finnes mange andre og bedere programmer til pc til å gjøre lignenede jobb. Det å teste mac mot PC kan egenltig bare gjøres i Linux, hvor man i det minste har felles plattform. Alle tester i mac os og windows blir bare tull siden noen ting er optimalisert for det ene, og noe annet for det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...