Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor lenge varte batteriet i testen? Det står 3 timer og 14 minutter i teksten, men grafen viser 174 minutter.

Oi, her må jeg beklage meg. Det er en direkte trykkfeil/regnefeil fra min side. Teksten er nå rettet i testen. 174 minutter, 2 timer og 54 minutter er den korrekte tiden.

Lenke til kommentar
spørsmål: hvor mange laptops kommer med expresscard i dag egentlig?

Ikke mange

 

Og hvor mye periferiutstyr finnes for denne slotten? Personlig synes jeg man må velge hva som er viktigst å bruke plass på og er derfor, per i dag, glad for at de har brukt den på PC-Card og ikke ExpressCard.

 

Og hvorfor er softwarestyrte hurtigknapper nødvendigvis noe negativt? Er det bedre med ingen hurtiknapper? Det er jo det som er alternativet.

 

Edit: Akkurat når det gjelder BT er jeg forresten tilbøyelig til å være litt enig. Men om man faktisk kjøper denne vil det ikke være noe programvare som må installeres da dette allerede skal være konfigurert. Litt irriterende, dog, at man ikke kan raskt slå av radioen via BT-ikonet. Den medfølgende Bluetooth-stacken fra Toshiba er veldig enkel og velfungerende i bruk, men langt fra så funksjonsrik og konfigurerbar som drivere fra Widcomm.

 

Når det gjelder batteritiden og ytelse, så er det litt dumt at Asus sender ut modeller med en kraftigere prosessor enn det som blir å få kjøpt. Hva med å be om en konfigurasjon som faktisk kommer på det norske markedet neste gang?

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Når det gjelder batteritiden og ytelse, så er det litt dumt at Asus sender ut modeller med en kraftigere prosessor enn det som blir å få kjøpt. Hva med å be om en konfigurasjon som faktisk kommer på det norske markedet neste gang?

Vi ønsker såklart å teste maskiner slik de legges ut for salg i Norge, mesteparten av testene våre baserer seg nettopp på norske modeller. Noen ganger, som i dette tilfellet, får vi tilsendt maskiner direkte fra produsenten, og da blir spesifikasjoner litt annerledes enn det produktet som når ut til hyllene.

 

Man skal vel ikke se bort ifra at modellen vil komme med andre spesifikasjoner etterhvert, men modellen som slippes først på markedet vil være litt svakere. Uansett vil en litt tregere prosessor ikke gi stort utslag i batteritiden i mobilemark.

Lenke til kommentar
W3V er en godt utstyrt maskin med mange tilkoblingsmuligheter. I tillegg er den kraftig og har en beskjeden vekt og størrelse. Duger den til spilling og tungt arbeid?

Les mer

Ja dugde den? Og om du skal gi et annslag, hva blir prisen?

Alt i alt er Asus W3V en god maskin som gir mye ytelse og er såpass liten og lett at den fint kan være ditt daglige reisefølge.

 

Jeg vil mene den duger godt om du ikke spiller de absolutt siste spill innen 3D verdenen. Om man modererer seg i oppløsning (800x600) så er det meste spillbart.

Lenke til kommentar
Uansett vil en litt tregere prosessor ikke gi stort utslag i batteritiden i mobilemark.

Nja. Litt er det nå. Forskjellen på en 1.6 og en 2.13, for eksempel, er ikke langt unna 5W under last. Dette kan fort være opp mot 20% av totalforbruket litt avhengig av hva annet som er aktivt og trekker strøm.

Lenke til kommentar
Uansett vil en litt tregere prosessor ikke gi stort utslag i batteritiden i mobilemark.

Nja. Litt er det nå. Forskjellen på en 1.6 og en 2.13, for eksempel, er ikke langt unna 5W under last. Dette kan fort være opp mot 20% av totalforbruket litt avhengig av hva annet som er aktivt og trekker strøm.

Under "vanlig" kontorarbeid så går de aller fleste Pentium M prosessorer på 600 MHz, noe som derfor ikke vil gi stort utslag om du har 1.6 GHz eller 2.13 GHz. Men du vil nok få mer batteritid, noe tall klarer jeg ikke sette.

Lenke til kommentar

Forsåvidt. Er dog litt overrasket over at batteritiden er såpass mye dårligere enn W3N. At Sonoma-platformen er noe mere strømkrevende er greit nok, men dette var litt i overkant.

 

Forøvrig har skjermkortet lite å si på batteriytelsen. Så lenge det ikke kjøres 3D applikasjoner vil forskjellen mellom dem være forholdsvis liten om alt er korrekt konfigurert. Hvor kom skjermdriverene fra? Var PowerPlay aktivert under batteritestene?

 

Når det gjelder støy: Kan du uttdype? Bråk på batteridrift, nettstøm, eller begge deler? Synes ikke W3N bråker noe, så dette kan jo være noe som kan hindre en anbefaling fra meg i alle fall. Installerte du Asus' Power4Gear? Denne sørger med standard instillinger (av en eller annen merkelig grunn) for at maskinene deres alltid går på full prosessorhastighet på nettstrøm, og da er det ikke så merkelig med støy og varme. Denne dusteoppførselen kan lett tweakes vekk, dog.

Lenke til kommentar
Når det gjelder støy: Kan du uttdype? Bråk på batteridrift, nettstøm, eller begge deler? Synes ikke W3N bråker noe, så dette kan jo være noe som kan hindre en anbefaling fra meg i alle fall. Installerte du Asus' Power4Gear? Denne sørger med standard instillinger (av en eller annen merkelig grunn) for at maskinene deres alltid går på full prosessorhastighet på nettstrøm, og da er det ikke så merkelig med støy og varme. Denne dusteoppførselen kan lett tweakes vekk, dog.

Drivere inne på systemet var siste tilgjengelig fra Asus.

 

På batteridrift var maskinen litt mer støyende enn min IBM ThinkPad T40p, dessverre har vi ingen god måte å teste støy på. Det var ingen forskjell på batteridrift og strømdrift, og ting gikk betydelig opp i støy når 3D applikasjon kjørte.

 

Maskinen er ikke bråkete, men litt over middels for hva Pentium M-baserte maskiner, av tilsvarende kvalitet, leverer.

Lenke til kommentar
Ser at PSdata har W3V"inne" til 14995,-. Og at den kjem på lager ei veke etterpå. Har veldig lyst på denne maskina, så det irritera litt med så forskjellige tider og prisar.

Jøss. Det var jo imponerende. Sjekket ikke PS Data siden Komplett oftest har lagt seg at lite hakk under på de Asusene begge fører.

 

Ville hatt lyst på den selv, men kan ikke si at jeg angrer på W3N. Den ekstra ytelsen trenger jeg ikke, og skal man tro testen så er batteritiden merkbart redusert.

Lenke til kommentar

Hei, hei alle sammen!

Tenkte bare jeg skulle fortelle årsaken til forskjellig specs i forhold til hva som kommer i handelen. Dette skyldes at maskinene vi sender ut til test i media får vi en stund før de blir tilgengelige for publikum, og når vi mottar disse fra Taiwan er det enda ikke bestemt hvilke specs som blir tilgjengelig. Det er forskjellige specs som blir tilgjengelig i forskjellige markeder og dette blir som oftest bestemt etter at media-samples blir sendt ut.

 

Dette var bare for å avkrefte at dette er et taktisk valg vi gjør i et håp om å få bedre resultater i media-testene.

 

La meg samtidig benytte sjansen til å ønske alle en riktig god sommer!

 

Med vennlig hilsen

ASUS Nordic AB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...