Gå til innhold

Idiotisk søppelpost


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også mottatt en del slike men i motsetning til Vegard Larsens filter tar norton anti spam 99% etter litt opplæring, også de uten noe tekst, de blir nemlig tatt på avsendernavn, emnetekst eventuelt avsenderadresse.

Kanskje jeg har hatt større opplæringsgrunnlag ettersom jeg har vært oppe i 130 spammail om dagen på det værste og filteret har vært i bruk over ett år nå.

Lenke til kommentar
#3: Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Et hvert forsøk på å omgå tre-ords-regelen på forumet vil også bli slått kraftig ned på.

 

:hmm:

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

artig med ein artikkel som tek for seg litt andre ting ein det vanlege "ny versjon av program x" ol.

 

#3: Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Et hvert forsøk på å omgå tre-ords-regelen på forumet vil også bli slått kraftig ned på.

 

:hmm:

er det noko du vil fram til?

 

(denne regelen gjelder for poster i forumet, ikkje for redaksjonelt matriale)

Lenke til kommentar

Kan hende de ikke er så dumme de spam'erne. De prøver kanskje å sende slik e-post for å sjekke om e-post adressen din fungerer. Går det ikke an å hake av for at en ønsker en kvittering på at e-post er mottatt, og at flere e-post programmer står med innstillinger slått på for å svare med slike kvitteringer ved forespørsel.

 

De tomme e-postene tester nok om de får kvittering i retur. ;)

Lenke til kommentar
Kan hende de ikke er så dumme de spam'erne. De prøver kanskje å sende slik e-post for å sjekke om e-post adressen din fungerer. Går det ikke an å hake av for at en ønsker en kvittering på at e-post er mottatt, og at flere e-post programmer står med innstillinger slått på for å svare med slike kvitteringer ved forespørsel.

 

De tomme e-postene tester nok om de får kvittering i retur. ;)

Jepp, det tenker jeg og.

 

Enten det, eller så ønsker de verdensdominans ved å overbelaste verdens mailservere. Så langt har de ikke lykkes i å nå det målet, men det får vi heller se etterhvert. :p

Lenke til kommentar

Veldig mye av spamen kommer fra infiserte / hacka pcer som kjører et mailutsendelse program. Disse programmene går automatisk og jeg regner med at de har rotet seg til eller at teksten som skal sendes ut er feilformatert slik at bare de første ordene sendes ut.

 

Er selv imponert over den lave kvaliteten på spamen jeg motar, to til tre linjer tekst en link for å kjøpe cheep Vigra :thumbdown: og Hi som header.

Sansynligvis siden en spam med mye tekst er er lettere å ta med spam programmer.

Lenke til kommentar

magnemoe er inne på noko!

Virus og tilsvarande programvare sender ofte ut SPAM og desse gjer ofte feil.

Ein annan sak er at feriemeldingar og autosvar fortel avsendar-adressa at epostadressa faktisk er i bruk. Ofte inneheld feriemeldingar fleire nye epostmeldingar, og desse vil fort havna på SPAM-lister...

 

Til slutt kan ein kanskje spekulera i om dei som arbeider med SPAM har starta å "vaska" listene sine. Alle meldingar som kjem tilbake med "kunne ikke leveres" vert kanskje brukt til å reinska opp i listene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...