Gå til innhold

Sunbeam NUUO 550 Watt PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kalle kabelsystemet "unikt" er vel å ta i ganske så drastisk.

 

Modulære PSU'er har eksistert en god stund nå, og jeg vil si det finnes PSU'er med et bedre modul system enn hva Sunbeam kan vise til

 

Se f.eks på Hiper HPU-4B580 Type-R Blue Label 580W PSU

hiper.jpg

 

Eller Ultra X-Connect 500W

connect-x.jpg

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar
Å kalle kabelsystemet "unikt" er vel å ta i ganske så drastisk.

 

Tjah, det kommer vel litt an på hvordan man definerer ordet? Unik kan jo også bety spesiell, bare som et eksempel. Og det bør du da kunne godta?

Forfatteren hadde nok her først og fremst fokus på løsningen som sådan, for å markere at man faktisk har muligheten for å begrense antall kabler ut fra PSU.

Ikke at den i seg selv er enestående, som "unik" også kan bety.

 

Btw; Leste du resten av testen, eller ble du hengende fast akkurat der?

Jeg synes uansett at det blir litt "sært" når man fokuserer på slike ting, for dette er da ikke "NM i rettskriving og bruk av fremmedord"?

 

Man må ikke glemme det faktum at slike tester / artikler fortrinnsvis skrives for deg som leser / bruker av forumet, i håp om at slikt kan gavne den / de som gjerne har et behov for å få litt mer kunnskap om et produkt, utover det man kan lese i de forskjellige annonsene for disse.

 

Tenk også på at det ofte legges ned mye tid på slike ting, på bekostning av den enkelte´s fritid.

I så måte er det mye mer fruktbart og inspirerende med konstruktiv kritikk / diskusjon omkring temaet, i stedet for å henge seg opp i et ord som faktisk kan fortolkes på fler enn én måte.

Du er vel enig i det, DeViLoN? ;)

 

Det etterlyses jo stadig vekk tester av PSU´er, og dette er jo en av dem....

Lenke til kommentar

siden powerstream er på lista, så hadde det vært digg med en sammenligning med modstream versjonen :)

 

jeg har denne selv (520) og synes den er bra. den er veldig stillegående i alle fall.

 

det er litt knitring om jeg rugler på strømledningen bak, som førte til reboot første gang jeg gjorde det. mene dette har jeg sendt inn retur forespørsel på, så vi får se hva netshop sier når de endelig tar seg tid til å svare meg. sendte inn om torsdagen, ikke hørt noe enda, utenom " vi har mottatt..." mailen da

Lenke til kommentar
Trodde "unik" var et synonym til "enestående" jeg?

Sjekk synonymordboka i Word, er du snill.

 

Der får du følgende oppslag på "unik": egen, makeløs, sjelden, særegen, orginal, spesiell, egenartet, fenomenal, særpreget, enestående, fantastisk, ualminnelig, usedvanlig, eksepsjonell, uforlignelig, uovertruffen.... ;)

 

Da bør det nå være opplest og vedtatt at "unik" kan defineres på mer enn én måte? Også for de som måtte kverulere over slikt.

 

No further comments please!

Lenke til kommentar
Trodde "unik" var et synonym til "enestående" jeg?

Sjekk synonymordboka i Word, er du snill.

 

Der får du følgende oppslag på "unik": egen, makeløs, sjelden, særegen, orginal, spesiell, egenartet, fenomenal, særpreget, enestående, fantastisk, ualminnelig, usedvanlig, eksepsjonell, uforlignelig, uovertruffen.... ;)

 

Da bør det nå være opplest og vedtatt at "unik" kan defineres på mer enn én måte? Også for de som måtte kverulere over slikt.

 

No further comments please!

:ermm:

Og den store referansen for det norske språk skal være Word sin "synonymordbok" ...

Huffa meg :whistle:

Lenke til kommentar
:ermm:

Og den store referansen for det norske språk skal være Word sin "synonymordbok" ...

Huffa meg :whistle:

Hm, jeg ba jo om å slippe flere kommentarer om dette temaet? :thumbdown:

At Word kanskje ikke fremstår som verdens beste oppslagsverk i denne sammenheng får så være, men jeg tror nok at det er relevant nok i denne sammenheng.

Så da ser du vel formodentlig poenget, wmlinuz?

 

Nå skal denne tråden heretter handle om det opprinnelige temaet.

 

Flere anmerkninger om språkbruk og for den saks synonymer som enkelte tydeligvis ikke klarer å forstå betydningen av i denne tråden, vil umiddelbart bli slettet.

Lenke til kommentar

Bra test. Personlig liker jeg modulær-konseptet og er glad for at det kommer flere slike PSU på markedet. Jeg håper og tror at de fleste produsenter vil lage slike løsninger etter hvert.

 

Du mener at prisen er hverken høy eller lav, men jeg tror nok at prisen er trukket noe kunstig opp ved hjelp av bundelen, og som du påpeker i testen var den ikke spesielt nyttig. Jeg ville nok heller hatt en integrert fast vifteregulering mot en 50-lapp redukson i prisen enn nok en dtygg vifteregulater å sete i fronten på kassa. Men det finnes sikkert nok av fjortisser som er overlykkelige over å få nok en ting å fylle 5 1/4" slottene sine med og som kjøper denne nettopp pga bundelen. Så det er vel en åpen diskusjon om Sunbeame har gjort et godt eller dårlig valg her.

Lenke til kommentar

Molex på PSU får meg til å grøsse på ryggen. Jeg hater de upålitlige pluggene der, og kan kun tenke meg en ting som er værre. Dobbelt opp med molex.....

 

Jeg har flere ganger opplevd varmgang i molex der det ble trukket mye strøm, og minst 3 tilfeller der dårlig kontakt har fått diskene til å krasje.

 

Når dere belastet PSU, sjekket dere tempen på molex-koblingene på PSU? Spesielt dem som satt løst er jeg nysgjerrig på.

 

Hadde vært kult om dere kunne teste. Belast PSU alt den orker over litt tid, og sjekk temp på div koblinger. Kunne vært kjekt å ha som en del av testrutinen også kanskje?

 

Ser ikke vitsen med å ha avtakbare kabler. Det er ikke værre enn å gjemme de man ikke bruker bak på baksiden.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...