Gå til innhold

Slutt på gratis Windows 2000-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten blir det veldig dyrt i lengden å tilby teknisk støtte på gamle systemer, mener Rudén.

Ganske tynn forklaring da både NT 5.0, 5.1 og 5.2 er veldig like hele gjengen i det du graver dypere enn shellet.

Jeg syntes de burde endre de gamle "5+5 år" tallene da de tidligere ikke har hatt et OS hvor brukerene faktisk ikke vil oppgradere slik som saken er nå. (Muligens bortsett fra NT4 på servermarkedet, men jeg regner med at størsteparten av brukerstøtten MS gir er mot vanlige brukere hvor w2k fortsatt regjerer)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Fra lenge siden og til enda :D

http://programmer.no/art.php?artikkelid=16804

 

EDIT: Med vanlige brukere mente jeg ikke femtenåringer med piratkopiert WXP Corp, CS og metervis spy-/ad-ware, men heller "vanlige brukere" som "workstation mennesker" i kontrast til servermiljøet som jeg nevnte, men manglet et bra norsk ord til å forklare den gruppen. Tar du f.eks turen på landets ungdomskoler, videregåendeskoler, høyskoler, universiteter, små/mellomstore bedrifter og muligens også større sådann tror jeg w2k fortsatt "regjerer" på "workstation" området.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Gimper, jeg har editert posten min.

 

I hjemmemarkedet stiger selvsagt andelen WXP maskiner for hver dag som går da elkøjp, dell osv maskiner blir levert med ferdig installert WXP og de brukerene har derfor ikke noe valg, men de som har et valg (de jeg nevnet i forige post) er fortsatt en stor gruppe og derfor syntes jeg det er dårlig av MS å terminere den gratis supporten på et OS som en stor del aktivt har valgt over alternativet. (som er det eneste med gratis support)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gimper, jeg har editert posten min.

Mener du vanlige workstation-hjemme-brukere eller vanlig workstation-kontor-brukere?

Skoler, små/mellomstore bedrifter og staten mener jeg at prosenten w2k er veldig høy, men den er nok ikke neglible i hjemmemarkedet heller, dog sikkert lavere enn WXP. (men det er ingen grunn til å slutte å gi support til det over WXP, bare fordi de for 10 år siden bestemte seg for å gi 5+5 år support på sine OS)

Lenke til kommentar
Skoler, små/mellomstore bedrifter og staten mener jeg at prosenten w2k er veldig høy, men den er nok ikke neglible i hjemmemarkedet heller, dog sikkert lavere enn WXP. (men det er ingen grunn til å slutte å gi support til det over WXP, bare fordi de for 10 år siden bestemte seg for å gi 5+5 år support på sine OS)

Du kan jo lese innlegget mitt over... :)

 

Det hadde blitt både dyrt og vanskelig i lengden å fortsette å støtte Windows 2000. Og Windows-verden må jo gå forover en gang også.
Lenke til kommentar
Det hadde blitt både dyrt og vanskelig i lengden å fortsette å støtte Windows 2000. Og Windows-verden må jo gå forover en gang også.

Men hva er det som har gått fremover i WXP kontra w2k ?

De har identisk systemstruktur, identisk register, identisk mmc system, har begge IE6, WMP og annet vas som default, kjører de samme programmene og støtter omtrent den samme teknologien. Jeg mener at det er veldig lite forskjeller på de to OSene, og de forskjellene (som bruker merker) ligger i WXP sine wizards og nye ikoner. Argumentet om at det blir dyrt og vanskelig i lengden er akkurat det jeg mener er et dårlig argument da en veldig stor del av markedet fortsatt bruker w2k. Jeg mener at MS bør rette seg etter brukermassen og ikke motsatt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

hei. de bedriftene jeg har sett og skolene jeg har sett til nå har kjørt stortsett Windows 2000 Pro/Advanced Server på sine admin maskiner. men har det egentlig noe invirking på oss vanlig brukere av Windows 2000 at Microsoft slutter med gratis support? selv kjører jeg primært Windows 2000 og det har jeg jaggu meg tenkt til å fremtia også altså.

Lenke til kommentar
Gimper, jeg har editert posten min.

 

I hjemmemarkedet stiger selvsagt andelen WXP maskiner for hver dag som går da elkøjp, dell osv maskiner blir levert med ferdig installert WXP og de brukerene har derfor ikke noe valg, men de som har et valg (de jeg nevnet i forige post) er fortsatt en stor gruppe og derfor syntes jeg det er dårlig av MS å terminere den gratis supporten på et OS som en stor del aktivt har valgt over alternativet. (som er det eneste med gratis support)

Gode poeng.

 

Jeg får bare si meg enig med svenskene jeg da. :yes:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...