Gå til innhold

Ny AntiSpyware beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg holder meg til Ad-aware. Jeg vil ikke ha mer M$-programvare på maskinen enn nødvendig. Jeg forbinder heller ikke M$ med sikkerhet. Det hadde vært fint med en test av ulike programmer.

GIANT AntiSpyware, som MS AntiSpyware er basert på, vant i sin tid de fleste tester og var regnet som bestemann i klassen. Og jeg kan ikke få meg til å tro at Microsoft har gjort programmet noe dårligere.

Lenke til kommentar
Jeg holder meg til Ad-aware. Jeg vil ikke ha mer M$-programvare på maskinen enn nødvendig. Jeg forbinder heller ikke M$ med sikkerhet. Det hadde vært fint med en test av ulike programmer.

GIANT AntiSpyware, som MS AntiSpyware er basert på, vant i sin tid de fleste tester og var regnet som bestemann i klassen. Og jeg kan ikke få meg til å tro at Microsoft har gjort programmet noe dårligere.

Men det er selvsagt mulig at andre programmer har blitt bedre, og trusselene større siden den gang.

Lenke til kommentar
Jeg holder meg til Ad-aware. Jeg vil ikke ha mer M$-programvare på maskinen enn nødvendig. Jeg forbinder heller ikke M$ med sikkerhet. Det hadde vært fint med en test av ulike programmer.

velg det du trur er best. eg holder meg til ms antispyware.

total-spyware-removed.png

Lenke til kommentar

Tragisk at dere lar ms slippe ved å være villige til å legge inn mer og mer programmer som trekker mer og mer datakraft. Bare for at noen ikke klarer å kode ordentlig. Og hvordan får en egentlig all denne spywaren? Kjører noenganger win2k(siden paint shop pro ikke er til annet), og må si at de få gangene jeg kjører noe spyware check så finner den aldri noe. Samme når det kommer til virus. Får null av sånt. Bruke hode og tenke før en laster ned og trykker ok er vel klart best.

Lenke til kommentar
Jeg dobbeltsjekker fra tid til annen med både Adaware og SpyBot, men de finner nada.

Merkelig ? Ta en liten test, kjør Spyboot and dist. og avbryt scanningen etter ca.

70% og se hva som dykker opp....

 

Kjører jeg prog. helt ut så vises ingenting, hvorfor det ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Har hatt microsoft antispyware en del måneder, den har aldri funnet noe spyware. Prøvd å scanne med ad aware etterpå og den har funnet masse spyware.

 

Eg tror nå da jeg er på litt forskjellige sider, så har jeg nok fått noe spyware. Så microsoft sitt program stoler jeg ihvertfall ikke på, det ligger jo livlaus på dataen.

 

Så eg holder meg til andre spyware program, tror nok microsoft vil at alle skal bruke programvarer fra dem slik at prisene snart kan gå i taket, de trenger bare å bli kvitt noen konkurrenter med bedre programmer

Lenke til kommentar

Angående AdAware så skal man, bare så det er sagt, ikke la seg forlede av at den siden i høst også finner non-critical objects som stort sett er "sist brukte filer" - gjerne en sikkerhetsrisiko dersom man ikke ønsker at neste bruker av maskinen skal se hva en driver med.

 

Hvorvidt en spywarescanner finner slikt eller ikke, er langt i fra betegnende for kvaliteten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Den siste builden er ikke helt god tror jeg, prøver å laste inn de siste spyware definisjonene, de lastes ned og installerers påstås det. Men prøver jeg update igjen så laster den ned de samme definisjonene som den påstår er installert fra før..? :hmm:

 

 

Ellers er dette ett bra program synes nå jeg, bortsett ifra de siste bugsene i siste build...

Lenke til kommentar

Mange andre "antispyware"programmer, og gjerne da av betal typen som scanner gratis og man må betale for å reparere.

Disse finner haugevis med spyware men sjekker man loggen som disse lagert så er alt sammen spywarecookies og en og annen temorary internet fil.

Samme gjelder forresten spybot også når man scanner etter å ha brukt M$ antispyware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...