Gå til innhold

ATI melder om tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://globeinvestor.com/servlet/ArticleNe...050623/wati0623

“This range has been adjusted down from the preliminary guidance announced on June 6, 2005, due to a more conservative expectation on the ramp of new products in the fourth quarter,” ATI said. The company said on a conference call that its new graphics chip, the R520, is delayed.

 

ATi har også selv sagt at R520 blir forsinket... Disse tallene de har presentert har fått aksjekursene til å falle litt, men det er ikke noe krise i det. ATi er et ganske stort firma! :cool:

 

It was a challenging quarter for ATI, particularly within our PC business where we came in well below our expectations for both revenue and gross margin,” said chief executive David Orton.

 

Analysts say that ATI is losing sales to competitors Nvidia, a U.S. graphics chip maker that has released new technology, and Intel, which has been making inroads into the laptop market.
Lenke til kommentar

Dette kommer vel egentlig ikke som noen bombe. Har du fulgt med på forumet her og ser på utvalget hos webshoppene så har det vært veldig fokusert på GT 6600 og GT 6800. så da sier det seg at ATI må ha hatt salgsnedgang. HW forumet er stort nok til at man raskt ser trendene i markedet.

 

Hmm... Kanskje børs-spekulanter bør begynne å lese HW forumet :-)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nytt skjermkort for noen måneder siden, og NVIDIA fremsto klart som det firmaet med best alternativer, både for mid- og high-end. Jeg endte opp med et GeForce 6600GT, som jeg er fornøyd med.

 

Men jeg håper at ATI kommer sterkere tilbake og legger press på NVIDIA, for konkurranse er noe vi forbrukere nyter godt av.

Lenke til kommentar

ATi er en meget god produsent av grafikkbrikker. Har fulgt med de i flere år. Men er det noe jeg har savnet over lengre tid så er det GODE drivere til Linux og *nix os... De har lang vei og gå, men je ghar enda ikke forlatt dem til fordel for andre på tross av dette, er tålmodig.. enda..

Lenke til kommentar
Crossfire vil nok dra opp Ati, selv om jeg ikke tror på denne løsningen selv. Dog tror jeg den store vinneren er at R520 kommer i AGP versjon.

At nvidia ikke skal satse lenger på denne er latterlig. Heia ATI.

Har du tatt service på sykkelen enda eller? :thumbup:

 

Tro nok at 7800 kommer i AGP versjon, men ikke enda, blir nok akkuratt som 6600GT... Den kom i AGP versjon et par månder etter lanseringen. Hvis ATi lanserer R520 i AGP så kommer garantert 7800 i AGP... :yes:

 

Åoje, det gjør de med R520 brikken! 

ATi sa i pressekonferansen når de presenterte de økonomiske tallene at R520 var forsinket, og hvis ryktene stemmer, og at R520 ikke blir tilgjenglig i butikkene før september så får nVidia et bra forsprang med 7-serien

 

De får også godt tid til å gjøre istand et svar på R520, særlig hvis ATi gjør som mange her mener, papirlanserer i slutten av juli

Lenke til kommentar
Dette var synd på ATI sine vegne, men er på rett vei iallefall.

 

Det første jeg tenkte på når jeg leste dette var Intel vs AMD, en viss likhet der :)

Ettersom ATi nesten alltid har vaert stoerst, saa ser jeg ikke helt den likheten....

Ikke jeg heller :) I grafikkmarkedet er det også flere aktører, mulig ikke på high-end spillkort, men på "mainstream" og det er vel her volumene ligger...

 

Mht drivere så har jeg ikke hatt problemer med ATI på flere år, hadde noe problemet med Rage Pro, men fra det første Radeon kortet ble lansert har de blitt bedre. HW problemer er en annen sak, men dette kan man oppleve uansett skjermkort. Jeg hadde blant annet ett AMD set-up som jeg aldri ble helt fortrolig med, men der tror jeg egentlig ikke skjermkortet var problemet. Dog fungerte alt så meget bedre når jeg gikk over til Intel system(byttet kun ut HK, CPU og minne), Intel-ATI har alltid vært en god kombo for meg.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...