Gå til innhold

Oppdaterte Nvidia-drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Que er det ikke drivere til 2000 lengre?

Vil feilen som gjør at de med APG 6600 i BF2 være fixet? Og var det ikke noen overklokkere som klaget over at 7800 kjernen fikk feil melding når den ble kaldere enn -30C. Vel vi får se hva som skjer.

står da vitterlig i artikkelen at det er en 2000 driver der ;)

Lenke til kommentar
Que er det ikke drivere til 2000 lengre?

Vil feilen som gjør at de med APG 6600 i BF2 være fixet? Og var det ikke noen overklokkere som klaget over at 7800 kjernen fikk feil melding når den ble kaldere enn -30C. Vel vi får se hva som skjer.

står da vitterlig i artikkelen at det er en 2000 driver der ;)

De har endret artikkelen. :roll:

 

Mr Håvard Røste var vel bare litt trøtt.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Det som kanskje er mer interessant for mange av oss er at nVIDIA også har oppdatert driverne sine for GNU/Linux (x86/x64), FreeBSD (x86) og Solaris (x86/x64).

Har lastet ned og installert Lunix versjonen på to maskiner allerede!

Fungerer knirkefritt!

 

Bra å se at nVidia er kjappe med Linux/BSD/Unix driverene sine og!

Her har virkelig ATi noe å lære!

Lenke til kommentar

Mange tidligere utgaver (med unntak av ei utgave som jeg bruker nå) av driverene har problemer med to Gainward 6600GT i SLI. Problemene oppstår i spill i 1600x1200-oppløsning, og er at mange av linjene på skjermen forskyver seg sidelengs. Dette problemet forsvinner hvis jeg slår av SLI. På de driverene jeg bruker nå (66.97) fungérer utmerket i nesten alle spill, med unntak av Battlefield 2-demoen og Far Cry. Problemene i Far Cry oppstår uavhengig av oppløsning. Og ja, jeg har prøvd utallige kombinasjoner av innstillingene. Jeg får prøve de nye driverene så snart de blir anbefalt av Gainward.

Lenke til kommentar

Jeg har PoV 6800GT

Jeg lasta ned 77.72 driverne i dag, men kan ikke se på film lenger, har prøvd mange avspillere. Avinstalerte og la inn 66.93 driverne igjen, fungerer knirkefritt.

Har forresten lasta ned driveren to ganger fra to forskjellige steder, noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg har PoV 6800GT

Jeg lasta ned 77.72 driverne i dag, men kan ikke se på film lenger, har prøvd mange avspillere. Avinstalerte og la inn 66.93 driverne igjen, fungerer knirkefritt.

Har forresten lasta ned driveren to ganger fra to forskjellige steder, noen tips?

Jeg har også Pov 6800GT og denne nye driveren gjør at filmseing blir en prøve. Alt av farger og sånne ting er helt på villspor, uansett avspiller. Gjorde det samme som du å la inn den forrige driveren jeg hadde og da funket det brillefint :)

Er det flere som opplever det samme? Og er det noe man kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Jeg har PoV 6800GT

Jeg lasta ned 77.72 driverne i dag, men kan ikke se på film lenger, har prøvd mange avspillere. Avinstalerte og la inn 66.93 driverne igjen, fungerer knirkefritt.

Har forresten lasta ned driveren to ganger fra to forskjellige steder, noen tips?

Det jeg oppdaget var at den nye driveren har en default video overlay gamma på mye høyere enn den skal være. Hos meg funker filmer fint hvis jeg ser dem på tv, ettersom denne gamma-slideren ser ut til å være normal (1.0)..

 

Video overlayens gammaslider klarer jeg dog ikke sette på noe bedre enn 0.5 og filmene er da veldig mørke på min skjerm.

 

Håper dette er til hjelp

Lenke til kommentar
Jeg har også Pov 6800GT og denne nye driveren gjør at filmseing blir en prøve. Alt av farger og sånne ting er helt på villspor, uansett avspiller. Gjorde det samme som du å la inn den forrige driveren jeg hadde og da funket det brillefint :)

Er det flere som opplever det samme? Og er det noe man kan gjøre med det?

Samme problem, med 6800 GT. Om man går inn på farge instillingene til skjermkortet kan man skifte profil, og da funker det å se film, helt til du starter maskinen på nytt.

 

Ellers merker jeg at bildet blir svart i et millisekund, bare nok til at jeg merker det, av og til når jeg minimerer eller lukker et vindu.

 

Og jeg har fått endel bluscreens i BF2 hvor det står at nv4_disp.dll er problemet.

 

Håper nvidia lager nye og bedre drivere fortest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...