Gå til innhold

Utvider med showroom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra tiltak - tror det er mange som har lyst til å hente varene sine på et lager i motsetning til å vente "lenge" (vi er jo veldig utålmodige nå om dagen :)

 

La oss håpe at prisene blir de samme som i nettbutikken, og at de ikke kjører på slik som Datakjeden/Komplett. Jeg skjønner jo at det er ekstra utgifter knyttet til å ha et fysisk utsalgssted, men om man legger det opp slik at det i all praksis kun er et lager, og ikke en butikk, så burde det ikke være umulig å gi kundene de samme prisene som på nett.

 

Uansett - lykke til NetShop - jeg har kjøpt en del varer fra dere tidligere og har vært fornøyd. Ikke noe spesielt, men ikke noe negativt heller. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Starter ikke i det små den gjengen der...først selger man med tap en periode for å komme inn på markedet, så satser man videre både med dette og på utvidelse av lager.

 

I denne bransjen med pressede marginer er det tydeligvis nødvendig å ha solid kapital i ryggen for å starte opp. Lager er dyrt, og med små marginer er det nødvendig med svært stor turnover for at det skal bli lønnsomt.

 

Aner vi en sterk konkurrent til Komplett etterhvert som Netshop vokser seg større? Og vil vi ende opp med kun noen få store som selger hardware til slutt etter at de små har lagt inn årene?

Lenke til kommentar

Ville vel ikke vært noe stort problem å hatt en bil som gikk frem og tilbake mellom hovedlager og "showroom", en gang om dagen. Da kunne man jo f.eks. huket av for "hentes i Oslo", også hentet varen dagen etterpå. Da burde man klart å holdt samme priser overalt.

Endret av Lorang-Dahl
Lenke til kommentar
Aner vi en sterk konkurrent til Komplett etterhvert som Netshop vokser seg større? Og vil vi ende opp med kun noen få store som selger hardware til slutt etter at de små har lagt inn årene?

Ja, det tror jeg absolutt vi vil se. Historikk og erfaring tilsier at det alltid vil bli sittende igjen et par-tre store som har herredømme.

Det er ingenting i veien for det, så lenge service og priser er "vettuge".

 

Det er slik i alle andre bransjer, så dette vil selvfølgelig bli enden på visa i hardware-webshop-bransjen også.

Lenke til kommentar
Ville ha Showroom i Sandefjord jeg :-( Kanskje Komplett slår til :-D Showroom = sted man kan se LCD skjermer o.l. i aksjon før man kjøper dem..

Ja, eller et sted hvor de alltid har de siste nyhetene i datakomponenter slik at man selv kan se dem med egne øyne samt eventuelt prøve. Det hadde vært spesielt interessant for de av oss som er lei av å vente på skikkelige tester :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

dessverre so ser eg på dette som ei ulykke av dei større, fordi no blir netshop so store at den gullservicen som dei hadde i fjor vil raskt forsvinne fordi dei blir for store. har alltid likt at dei små bankar dei store, men no blir david til goliat og det er ikkje bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...