Gå til innhold

Ring fra lomma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne løsningen har Sony Ericsson hatt lenge. Lurer på om jeg ikke også hadde det på en av de eldgamle Motorolaene mine.

 

Man har altså et kodeord som aktiverer ringefunksjonen. Man må altså f.eks si "telefon" etterfulgt av navnet man skal ringe til.

 

Begge deler er spilt inn av deg selv på forhånd, så den kun aktiviseres av DIN stemme.

 

Dette er altså ikke en stor nyhet.

Lenke til kommentar
Denne løsningen har Sony Ericsson hatt lenge. Lurer på om jeg ikke også hadde det på en av de eldgamle Motorolaene mine.

 

Man har altså et kodeord som aktiverer ringefunksjonen. Man må altså f.eks si "telefon" etterfulgt av navnet man skal ringe til.

 

Begge deler er spilt inn av deg selv på forhånd, så den kun aktiviseres av DIN stemme.

 

Dette er altså ikke en stor nyhet.

Som det står i artikkelen, og som flere har kommentert i denne tråden, så kan funksjonen brukes av flere enn eieren selv, ikke KUN din egen stemme.

 

Dermed er det ikke helt likt det du hadde :)

 

Små nyheter er også nyheter :)

Lenke til kommentar
Samsung har nå bestemt seg for å videreutvikle potensialet i både stemmestyring og blåtann, og lanserer nå E620, den første mobiltelefonen med stemmestyring via blåtann-teknologi.

 

SE har hatt dette via BT lenge.

 

Telefonen skal ikke være kresen på stemmetyper, noe som betyr at flere enn eieren kan benytte seg av telefonens stemmestyring. E620 støtter fem språk, nemlig engelsk, fransk, spansk, tysk og italiensk. Det er imidlertid planlagt å lansere støtte for flere språk etter hvert.

 

Aldri i verden om det fungerer bra.

 

Spesielt ikke med litt støyende billyder rundt osv.

 

Men ellers et godt påfunn

Lenke til kommentar

En lignende løsning har jeg på 7600, da man trykker på en knapp på headsettet og vips kan man bruke talekommandoen til å ringe, skru på lydløs, skru på IR og andre ting :)

 

Rett og slett genialt om man klarer å gjengi talekommandoen nøyaktig, noe jeg aldri klarer :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...