Gå til innhold

Microsoft med Photoshop-utfordrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjønner ikke hvordan de skal klare det, selv om de lager et bra program så blir det vel nok litt kompabilitets problemer. da må de jo nesten komme med alternativer til illustrator, indesign og golive også da skal de ha sjangs på det profesjonelle markedet.

 

tror nok microsoft satser mere på hjemmemarkedet jeg.. menmen, såtr det proffmarkedet i artikkelen så er det vel det?

Lenke til kommentar

Blir vel "Å hoppe etter Wirkola" det her, Adobe er jo i en monopol situasjon med Photoshop på det profesjonelle markedet. Ville være supert hvis en kunne få en reell konkurranse situasjon på dette markedet. Feks. det at Adobe ikke kommer med en oppdatering av RAW kompabilitet for nye Canon 350d til Photoshop CS kun CS2 tyder vel på at de er ganske så klar over mangelen på konkurranse.

Lenke til kommentar

LOL! Dette må de bare prøve seg på. Jeg tviler på de klarer å konkurrere på kvalitet og egenskaper, men det kan jo hende de vil prøve å konkurrere på pris. Og kanskje legge det til neste office-pakke som en ekstra funksjonalitet. Jeg tipper de når frem til en del førstegangsbrukere og bedrifter som driver med helt andre ting enn fotoredigering på den måten.

 

De som har peiling og penger velger nok fortsatt Photoshop, de som har peiling men ikke penger velger sikkert Gimp eller en piratkopi av Photoshop. Og hvilke kunder står da igjen til MS? ;)

 

Edit: Jeg skulle ønske dette programmet hadde konkurrert på lik linje med andre programmer slik at de som gir mest for pengene vinner frem. Desverre er det ikke sånn ting fungerer når MS har et så sinnsykt markedsføringsapparat.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

altså, jeg klarer bare ikke skjønne hvordan microsoft skal klare og utkonkurrere photoshop på det profesjonelle markedet. det er ikke den letteste plassen og komme med noe nytt.. man ser jo enda hvordan mac brukes forran pc pga av den gamle myten om at mac er bedre til slikt bruk, samt hvor vanskelig det var for adobe og konkurrere med quark i begynnelsen. det er jo enda massevis av bedrifter som fortsatt sverger til quark selv om adobe leverer et mye bedre produkt. i mine øyne hvertfall.. det er en bransje som er gjennomsyret av det "gode gamle"

Lenke til kommentar
altså, jeg klarer bare ikke skjønne hvordan microsoft skal klare og utkonkurrere photoshop på det profesjonelle markedet.....osv.

MS har kapital nok til å kjøpe seg kompetanse og nøkkelpersoner(les bedrifter),

ikke noe problem, når BG gir noen milliarder til forskning osv. bare for å blidgjøre

noen politiker i USA og EU så har han $ og £ til andre foremål også.

 

Og hvor er den billigaste kompetansen i dag ? Vel, se mot Østen.... :)

Lenke til kommentar

På sikt vil de kanskje bundle det med MS Office, som jo unektelig står sterkt i markedet.

 

Men jeg må likevel si at jeg er i tvil om at MS vil klare å hevde seg her. Det kan virke som de forsøker seg på så store deler av software-markedet nå at det går utover kjernevirksomheten, les: Longhorn.

Lenke til kommentar

MS har kapital nok til å kjøpe seg kompetanse og nøkkelpersoner(les bedrifter),

ikke noe problem, når BG gir noen milliarder til forskning osv. bare for å blidgjøre

noen politiker i USA og EU så har han $ og £ til andre foremål også.

 

Og hvor er den billigaste kompetansen i dag ? Vel, se mot Østen.... :)

jepp, tingen er bare at det har lite og si hvor bra program de lager, de trenger en helvetes bra markedsføring for og konvertere det markedet som nå sverger til photoshop. microsoft er jo forbundet med djevelen selv og pc. mens designer markedet sverger til mac og adobe.. det skal godt gjøres og snu det. men med tid så går det jo kanskje..

 

men det er ikke noe jeg ville satset penger på for og si det sånn.. ;)

Lenke til kommentar

MS har kapital nok til å kjøpe seg kompetanse og nøkkelpersoner(les bedrifter),

ikke noe problem, når BG gir noen milliarder til forskning osv. bare for å blidgjøre

noen politiker i USA og EU så har han $ og £ til andre foremål også.

 

Og hvor er den billigaste kompetansen i dag ? Vel, se mot Østen....  :)

jepp, tingen er bare at det har lite og si hvor bra program de lager, de trenger en helvetes bra markedsføring for og konvertere det markedet som nå sverger til photoshop. microsoft er jo forbundet med djevelen selv og pc. mens designer markedet sverger til mac og adobe.. det skal godt gjøres og snu det. men med tid så går det jo kanskje..

 

men det er ikke noe jeg ville satset penger på for og si det sånn.. ;)

Hehe ! Ja.... Man skal alltid huske på at BG rett og slett kjøpte DOS( les starten av

sådann) i sin tid og MS har penger nok til å gjøre nett som dem vil selv....

 

Faktisk så er de største problemene for MS alt for store markedsandeler i verden,

les USA, EU og Japan sammen med noen andre land...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...