Gå til innhold

Test av Casio Exilim Z750


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kjempe bra kamera ser det ut til. Jeg oppdaget en rar effekt i et av bildene som ligger i galleriet og kunne godt tenke meg å få forklart hva årsaken til det kan være. Bilde. Hvis du ser oppe i høyre hjørne så ser du flere vanrette linjer som oppstår, nesten som interlacing på et videokamera.

 

Andre på dpreview.com forumet har oppdaget samme effekt i noen av bildene de selv har tatt. Lurer fælt på hva som er årsaken til det.

Lenke til kommentar
Hvis du ser oppe i høyre hjørne så ser du flere vanrette linjer som oppstår, nesten som interlacing på et videokamera.

 

Hej

 

Tak for din tilbagemelding. Vi er ved at undersøge sagen - har været i kontakt med den danske importør, som vil tjekke tilbage med Casio. Er ved at undersøge, om jeg kan få et andet eksemplar af kameraet ind til en ny test. Jeg vil så skyde den samme billedserie en gang til, så jeg kan se om den underlige effekt kan reproduceres.

 

Mvh

 

Jens Hansen

Akam.dk

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet selv Casio i England for å høre hva de hadde og si om saken, her er hva jeg skrev:

 

Hi there!

 

I am planning to buy the Casio Z750, but I have heard of several people discovering lines in their photographs, almost looks like lines in a interlaced picture.

 

Even the guys testing the camera at akam.no has discovered this. The picture can bee seen here: http://galleriet.akam.no/album1892/aad?full=1

 

The interlacing effect is clearly visible in the upper right corner.

 

Can you please shed some light on what causes this phenomena?

 

Yours sincerely

Jorgen Jonassen

 

 

og fikk dette til svar:

 

Hi Jorgen - thank you for letting us know about this. Its slightly concerning as its not somthing we've come across yet. In addition to the interlacing there were a few other anomolies on that shot that shouldnt have been there! Its quite possible that the reviewer recieved a faulty unit as the 750 on the whole has had very positiveg reviews.

 

Regards,

Dan Pitts

Operational Services Division

Unit 6

1000 North Circular Road

London NW2 7JD

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...