Gå til innhold

3G-salget svikter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det er mye sant i denne artikkelen. 3G har ikke skutt fart enda. Selv tror jeg først vi trenger noen gode, men billige 3G-telefoner og så hardt kampanjekjør fra Telenor og Netcom, noe lignende MMS-perioden.

 

Jeg stoler og på at K600i skal kunne gi mange øynene opp for 3G. Så vidt jeg husker skal vel denne koste rundt 2000 kr når den kommer. Blir det eneste alternativet for "vanlige" mobilbrukere her til lands da, samt at SE er uhyre populært her i landet og det hjelper jo.

 

Selv ser jeg det som et pluss at mobiler IKKE har 3g om jeg skulle hatt en ny mobil.

Lenke til kommentar
Selv ser jeg det som et pluss at mobiler IKKE har 3g om jeg skulle hatt en ny mobil.

Utdyp!

For å si det sånn. Jeg har ikke bruk for 3G. Videre pleier nesten alle 3G-mobiler å være både større og tyngre med støtte for 3G. Grunnen er vel andre antenner og alt det der.

 

Så altså, om jeg kan få samme funksjonalitet i en mobil, vil jeg helst ha den uten 3G. Større sjanse for at den da er mindre, lettere og billigere. Hvorfor betale for noe jeg ikke trenger?

Lenke til kommentar

ok, folkens. Kan noen lære en gammel hund gamet her?

 

Har for øyeblikket en Samsung e700 og er godt fornøyd. Jeg bruker min mobil til å prate i + sende noen få sms'er.

 

Bor i Oslo og bruker NetCom. Min månedsregning er på godt over tusen kroner. Vil jeg hvis jeg går over til 3G få en fast mnds pris som er lavere enn nåværende regning?

 

Ikke mobb hvis spørsmålet mitt var teit

Lenke til kommentar
Bor i Oslo og bruker NetCom. Min månedsregning er på godt over tusen kroner. Vil jeg hvis jeg går over til 3G få en fast mnds pris som er lavere enn nåværende regning?

 

Ikke mobb hvis spørsmålet mitt var teit

Neinei. Fastprisen på 3G gjelder bare for internett over 3G.

 

Den største merkbare forskjellen på GSM og 3G er at 3G har langt langt høyere overføringshastighet ved surfing på internett og at det støtter videosamtale.

 

Din vanlige samtalepris, sms-pris og lignende forblir uendret.

 

edit: Vil du lære mer har amobil mange guider om temaet. Søk på 3G under guider så bør du finne noe nyttig.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er mangel på fristende telefonmodeller, både hva pris og størrelse angår, som hindrer folk i å kjøpe 3G-telefon per i dag.

 

For å si det sånn - hadde Samsung Z500 vært tilgjengelig i butikkene, ville i allefall JEG hatt 3G-telefon nå. Den er jo liten og nett, på tross av at den har videotelefoni, minnekort og masse annet snacks. :thumbup:

Lenke til kommentar

For en som er opptatt av hastighet over nettet så ser jeg poenget med 3G, video telefoni er jo ikke voldsomt bra ennå, alle husker vel de første cif kameraene som tok elendige bilder, vel på det området har vi 3G idag, i startgroppen.

Tror ikke så mange ser fordelene pga kostnaden, lite produkter og utvalg pr idag, og at det ikke er voldsomme oppgraderingen fra nåværende GSM nett.

Men at det kommer sikkert, jada - men idag holder det lenge med min billige plast mobil - resirkulert av gamle bildekk (K750)

:p

Lenke til kommentar

Jeg for min del ser ifrem i mot å skaffe meg en 3G telefon. Jeg wap'er via GPRS på min K700i en hel del, p.g.a en del dødtid på jobben. Dette gjør jeg alene for over 500,- i måneden. Det hjelper ikke mye da at Telenor tar normalt max 20,- i døgnet for dette. Det er veldig dyrt for i utgangspunktet en veldig dårlig tjeneste.

 

Når Nokia N70 kommer så kommer jeg til å kjøpe denne og jeg tror det vil forandre "mobilsurfe" verdenen min veldig. Både med bedre browsere og hastighet. Det å betale en fastpris på ca. 500 i måneden på dette er for meg helt greit. Videotelefoni er for meg mer en gimmick. Det er morsomt en eller to ganger, men etter hvert faller nok interessen for dette hos de fleste.

 

Det å si at 3G salget svikter er vel å ta veldig i siden det er først nå fremover at produsentene begynner å levere mange telefoner til Norge. Siden det da også bare er Telenor som har nettet oppe å går noenlunde enda(på utvalgte steder), så har heller ikke det hjulpet. Jeg vil nok tro at både prisene, dekningen og utvalget vil ta fart utover høsten, og neste år så kommer det nok til å explodere i salget av 3G telefoner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...