Gå til innhold

Blogg: Den første kjærligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min fyrste kjærleik var min lille Nintendo Entertainment System :D

Eg byrja på konsollane før eg fekk mi fyrste datamaskin så seint som i 95. Inntil då hadde eg spelt på NES og ein 3-86 ein kompis av meg hadde. NES'en min fungerar enda og er noko av det som er mest underhaldning i fordi det er så banalt enkle spel at det er det sosiale og konkurransen om å vere best som tel ;)

Lenke til kommentar

Min første datamaskin - eller vår første datamaskin (familien sin) var en 233 MHz schwær klump som inneholdt spill som Pinball (innebygget i Windows), Hover! og BangBang (last ned begge to,!). Etter hvert fikk vi en egen PC til barna her, en Compaq 233MHz desktop-boks. Husker så godt når pappa kom hjem med Age of Empires II en dag... :love:

 

Og så når vi fikk tak i Need for Speed 4: High Stakes og det kjørte med 2-3 FPS :p

 

Ahh, minner... *spille gamle spill* :love:

 

Edit: Tenkespillet BoxWorld er det kanskje noen som kjenner igjen... Har faktisk ikke rundet det ennå! :blush:

 

Se vedlegg og spill!

BOXWORLD.zip

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Min første kjærlighet var en herlig ZX Spectrum:

 

specci.gif

 

Senere etterfulgt av en enda mer herlig Commodore 64:

 

commodore_64.jpg

 

Etter dette kom naturligvis Amiga 500, 1200 og 4000. Var mye mer glad i disse maskinene enn jeg noen gang har vært i noen av PC'ene jeg har hatt. De som ikke har hatt disse maskinene har virkelig gått glipp av noe. :)

Lenke til kommentar

min første maskin var en NES som jeg fikk av foreldra mine til jul 1990.. husker jeg var hos en kamerat og plutselig en dag hadde han fått seg nintendo med mario og duckhunt som vi spilte dag ut og dag inn... det var det tøffeste spillet som fantes... jeg maste høl i huet på foreldra mine og en vakker julaften 1990 rev jeg opp pakka og inni var det en skinnende (vel ikke så veldig da kanskje) ny nintendo med mario... jeg ble så utrolig glad og begynte å spille med en gang... :love::love::love: huff tiden går fort altså.

 

vi har faktisk nintendoen enda og bruker den :w00t:

 

nes.jpg

der er maskina..

supermariobros1_cover.jpg

og der er spellet :love:

 

flashback, anyone? :p

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Mitt første møte med spill var på en Kassettdrevet maskin. Jeg husker enda da kompisen min som eide den sa; "den bruker en halvtime på å starte, så vi går å gjør noe annet i mens."

 

Det ble til at vi aldri gikk tilbake ned til den tingen.

 

Et år senere, klarte min storesøster å mase seg til en Nintendo Entertainment System. En sånn svær pakke med pistol, Mario og Duck Hunt. Hvor grusomt vanskelig det var å forstå at jeg måtte hoppe unna Gompene i Mario.

 

Det var tider :D Det mest markante var at NES ikke hadde Loading. Det trenger nesten alle av dagens spill. Er vi egentlig ikke skjemt bort av Nintendo på at all ventetid er fy?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...