Gå til innhold

Omtale av Area 51 (PC/PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orker ikke lese de omtalene som er kodet på nynorsk jeg heller.. er sinnsykt irriterende. Kan ikke begripe at det ikke skal gå ann å skrive på ett språk i ett så lite land som norge. De som ikke klarer å skrive bokmål.. skriv heller på engelsk.

Lenke til kommentar
Orker ikke lese de omtalene som er kodet på nynorsk jeg heller.. er sinnsykt irriterende. Kan ikke begripe at det ikke skal gå ann å skrive på ett språk i ett så lite land som norge. De som ikke klarer å skrive bokmål.. skriv heller på engelsk.

Det er like aktuelt for meg å skrive på bokmål, som det er for deg å skrive nynorsk.

Lenke til kommentar

god omtale. etter mine erfaringer med demoen, så syns eg at karakteren virka rettferdig.

 

off-topic. det er alltid like løye å høyre alle som syter over nynorsk bruken, spesielt sidan ingen klarer å kome med eit godt argument (at enkelte ikkje klarer å lese/forstå norsk kan ikkje reknas som eit godt argument sidan dette er ei norsk side).

Lenke til kommentar
Grei lesning, men hva med å skrive den på bokmål neste gang? No offence mot deg som person, men når jeg leser nynorsk blir jeg liksom bare sint inne i meg...

Herregud, at du blir sint når du leser nynorsk sier temmelig mye om ditt hovmod og arroganse ovenfor norsk generelt, i og med at nynorsk og bokmål er likestilt, og bokmål er nesten 1/3 tysk. Men det er altfor synd at enda en ny tråd skal starte med dette emne, igjen. Ødelegger hele tråden, saken er jo også for lengs ute av vinduet. Hvis dere blir sinte av og lese to sider på godt skrevet nynorsk så det faktisk deres problem. Da får dere heller laste ned demoen og prøve selv, for så komme med konstruktiv kritikk av spillet her etterpå.

 

EDIT: Likte artikkelen, temmelig fair karrakter!

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

Enig i at spillet ikke egner seg for de som stiller høye krav til skytespill..

 

Off topic: De fleste skoleelever som har bokmål som hovedmål er på et visst nivå motstander av nynorsk. Selv syntes jeg de som skriver nynorsk skal få lov til å holde på med det, så lenge man ikke blir tvunget til å ta det på skolen (og motsatt når det gjelder de som har nynorsk som hovedmål).

 

At noen syter over at de ikke kan lese nynorsk syntes jeg blir dumt. Èn ting er å skrive gramatisk korrekt, men å lese et språk som er så likt norsk som mulig må det da gå ann å tyde. Hvis ikke er det bare å slå opp i ordboka, for nynorsk kommer til å eksistere i mange flere generasjoner.

 

EDIT: Kan vi avslutte nynorsk debatten nå? Det er flere av dem i Off Topic-delen av forumet.

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar

Det er ikke så ofte jeg sier det så direkte som dette, men nå er det nødvendig fordi vi er lei: Vi er ikke interessert i å høre på hva dere syns om nynorsk som skriftspråk. Dere må belage dere på å lese nynorsk på Gamer.no så lenge vi har medarbeidere med nynorsk som hovedmål. Hvis dere ikke forstår hva som står skrevet i artiklene skrevet på nynorsk, så er dere sannsynligvis heller ikke så veldig interessert i produktet som omtales - for det er ærlig talt ikke vanskelig å forstå hvis man allerede kan lese bokmål.

 

Hvis dere ikke har noe annet å kommentere enn hvilket mål omtalen er skrevet på, så la heller vær å kommentere noe som helst.

 

Videre kommentarer rundt nynorsk den ene eller andre veien vil føre til advarsel, det inkluderer også svar på dette innlegget.

Lenke til kommentar
For meg virket det som om spillet var veldig likt Farcry i grafikken, kan det stemme?

Ikke i det hele tatt imo. Syntes det var mer Duke Nukem blanda med Doom... Kanskje ikke så ille, men det var i hvertfall ikke noe imponerende.

 

Men nå har jeg bare prøvd demoen :roll:

Lenke til kommentar

Leste de første par ordene, så konsentrerte jeg meg om å finne "Diskutér denne omtalen i forumet". Hvorfor? Nynorsk. Trenger ikke fortelle om hvorfor jeg ikke føler meg komfortabel med å lese det, men synes godt omtalen kunne kommet i valgfritt språk (ja, riktig: språk). Så kunne dere som publiserte omtalen kanskje se etter hvilke språk som ble hyppigst brukt, og sette standarden deretter (eller gjøre det til en vane med et valg, så får vi se hvor lenge dere gidder å skrive alle artikkelene 2 ganger).

 

Edit: Advarsel er bryet verdt. Hørte jeg noen si fritt land?

Endret av Rufati
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...