Gå til innhold

Hightech lanserer CrossFire-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Man må altså ha relativt like skjermkort likevel.. :hmm:

 

X800 Crossfire funker altså bare med andre X800-baserte kort (vanlig, Pro, XT, XL, XT PE og all in wonder), mens X850 Crissfire kun fungerer med andre X850-baserte kort. (Pro, XT og XT PE).

 

Dette er joe ikke så fleksibelt som det har vært gitt inntrykk av tidligere.

Lenke til kommentar

Okei dette fattet jeg ikke helt. Var ikke det spesifiserte master slave kort? Et crossfire kort er da masterkortet? Eller? Huff fatter ikke helt dette, men så er det heldig hvis noe jeg ikke har rå til så da trenger jeg ikke meg å bry med så mye. :p

 

Er det bare meg som synes at ATI sitt papir produkt er SVÆRT forskjellig det de nå kommer ut med.

Lenke til kommentar
Hvilke hovedkort kommer til å støtte crossfire?

Foreløpig kun ATi sine egne kort med to PCI Express kontakter, men det er snakk om at SiS også kommer til å bli sertifisert av ATi

 

Dette er joe ikke så fleksibelt som det har vært gitt inntrykk av tidligere.

Nei, lang i fra så fleksibelt som ryktene så og som mange her trudde... Blandt annet at det skal kunne gå ann å kombinere R520 med gamle X8x0 kort stemte ikke, ryktene om at du ikke trengte noe som helst kobling mellom kortene viste seg også å være feilaktige. Ryktene om at det fungerer på alle hovedkort stemmer heller ikke foreløpig.

 

Hvor bra/effektivt det er gjenstår å se. Jeg venter iallefall med å trekke slutninger frem til vi ser uavhengige tester.

 

Er også skeptisk til at du må ha egne spesial-kort. Er redd at disse kortene kommer til å bl meget vanskelige å oppdrive (ref. X800XT PE AGP og X850XT PE AGP)

 

Edit: Jeg mener at SLI og Crossfire er dumt å kjøpe akkuratt nå, da både G70 og R520 er rett rundt hjørnet

 

Det "spesielle" master kortet koster rett og slett mer en det smaker mener jeg!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Blir det samme hastigheter på Crossfire (Master) kortene som det er på de "vanlige" kortene?

Klokkehastigheten trenger nok ikke være den sammen, men hvis du kobler et master-kort (for eksempel X850XT PE Master) sammen med et slave kort som ikke har likt antall pipelines (for eksempel X850 Pro) så deaktiverer master-kortet 4 pipelines for å komme på samme nivå som slave kortet...

Lenke til kommentar
Vil man kunne kjøre Dual Screen @ Crossfire?

man vil ikke kunne kjøre dualscreen i "crossfire-mode", men som med sli kan man kjøre quad-screen i normal modus.

 

Dokumentasjonen til ati sier at man kan kjøre 5 skjermer hvis man har hovedkort med integrert grafikk, men den biten er jeg litt skeptisk til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...