Gå til innhold

Hvordan dør fugler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de fleste fuglene dør vel når de sitter på en gren, når fuglene blir gamle blir de slitne, men noen dør sikkert når de flyr

 

de setter seg ikke på bakken for å dø en naturlig død, fuglene har ingenting på bakken å gjøre utenom å spise, men det er nok mange som er på bakken når de dør, hvis de skal slappe av...

 

ellers så er det nok MANGE som blir tatt av dyr, og dør i munnen på det dyret...

 

edit: nå er ikke jeg fugleforsker, men jeg mener at det skjer slik

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er vel som med mennesker, de kjenner seg vel gradvis dårligere, setter seg ned og dør. Evt. om de er langt oppe i luften og får hjertestans eller slag så detter de vel ned.

 

+ at mange dør av sult eller i ulykker, (freffer en bil, fly, tog, vindu) eller i kamp om damene, reirplass eller andre ting.

Lenke til kommentar

Dæven. Man burde jo finne døde fugler overalt! :dontgetit: Det er jo utrolig mange fugler rundt omkring. Du finner fugler hvor enn du går omtrent. Disse blir ikke jo ikke sånn kjempe gamle. Hva skjer med alle måkene? De må jo daue mens de flyr over havet. Da burde det ligge masse måkelik under vann :sick: Det samme gjelder de andre fuglene vi har. Vi burde finne mange døde fugler rundt omkring :no: De kan jo ikke bare død, også forsvinne med en gang. Hvis de ikke blir spist opp av rovdyr med en gang da :ermm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dæven. Man burde jo finne døde fugler overalt! :dontgetit: Det er jo utrolig mange fugler rundt omkring. Du finner fugler hvor enn du går omtrent. Disse blir ikke jo ikke sånn kjempe gamle. Hva skjer med alle måkene? De må jo daue mens de flyr over havet. Da burde det ligge masse måkelik under vann :sick: Det samme gjelder de andre fuglene vi har. Vi burde finne mange døde fugler rundt omkring :no: De kan jo ikke bare død, også forsvinne med en gang. Hvis de ikke blir spist opp av rovdyr med en gang da :ermm:

Hehe :!:

 

"Jøss, fugler dør faktisk". Jepp, de gjør nok det. Mennesker også, men det betye ikke at menneskelig ligger og slenger her og der, samme hvor tett befolket et område er.

 

Døde måser, spurv osv, er nå sånt man ser liggende i veigrøfter både her og der, men et par dager etterpå så er de borte. Spist opp av mark, insekter osv.

 

For ikke å snakke om hunder, katter, mus, hester, slanger, frosk, fisk, rovdyr osv. De dør jo de også men det betyr jo ikke at verden blir en dynge av råtnede lik. Alle nebrytes jo relativt raskt og fortæres av ådseletere, insekter, mark, alger, bakterier, sopp. Jo større dyr jo lengre tid. F.eks tar det nok flere uker før en død struts er borte, mens det bare tar noen få dager før en spurv er borte. Døde måser blir nok mat for fisk, plankton, bakterier og alger ganske raskt. De fyller jo liksom ikke opp strendene heller ved å ligge der i årevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange fugler blir spist av rovfugl (hører om en som har et matebrett der en rovfugl henter seg middag med et SWOOSH! hver dag). Fugler har en krås, ofte med litt sand i, som maler opp mat og ben før det fordøyes videre.

 

Der en virkelig kan spørre om skjeletter sommangler er sau. Ca. 100.000 sau forsvinner hver sommer, skjeletter varer i ca. 30 år før de er borte, men vi vasser likevel ikke opp til knærne i saueknokler. Noen bønder hevder det er ulv, men sauens største problem er nok heller at den passer akkurat ned i et bagasjerom hos to-benet ulv...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

hehe... småfuglenes hemmelige gravplass må være et litt fælslig syn da :p

Men de blir vel tatt med inn i busker og kratt av ymse rovdyr da...

 

trodde fugler hadde sånn "mekanisme" i beina at de lukker seg automatisk, sånn at de ikke skal dette av kvisten sin når de sover... hvorfor ser vi ikke døde fugler henge på 11:30 fra alle strømledninger? Det hadde vært litt fett :!:

Lenke til kommentar

Jeg så noe annet komisk en gang: En måse som hadde spist litt for mye loff med rødsprit. (Nei, ikke med meg som matmor) Den fløy fornøyd og satt seg på mønet av et naust .. og satt der en stund. Etter hvert begynnte den å se ganske så medtatt ut og slo ut med en vinge fordi balansen ikke var helt som den skulle være. Måsen ble mer og mer ustø og slet etter hvert veldig med å holde seg fast der oppe. Så hørte jeg et høyt "skveeek" i det den trillet ned over taket og ramlet i noe høyt siv. Jeg kan tenke meg at den hadde en ganske hard dagen derpå om den ikke ble tatt av en katt eller noe. For den var ikke der dagen etterpå i hvertfall.

 

Jaja.. Det var slemt gjort. Jeg håper den kom seg og flyr rundt og tenker "jeg skal aldri aldri spise loff igjen" :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Før en fugl dør samles familien og de nærmest beslektede til et avskjedsmøte for den døende. Alle venter spent, noen gråter litt, andre er glade for at den døende snart skal slippe smerten av luftgæver kulen som sitter som fot i hose i venstre lunge. Etter at åndedrettet har stoppet, monterer de andre fuglene fast den døde og bruker den som lokkemat i eventuelle faresitasjone/avledningsmanøvre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Do not try this at home"

 

Ein person (Skal ikkje nemne namn) jobba ein gong på frakte båt, som frakta magnesium. Selfølgelig var hovud atraksjonen i lunch pausen, foring av måke.

 

1 del magnesium.

1 del brød med leverpostei.

 

Det som etter sigende skjedde var følgane:

 

Måke et brød

Måke flyr

Måke flyr særdeles ustabilt

Måke sjølvantenner

Måke brenn i lufta

Måke tek sine siste vingetak

Måke styratar i havet

Psssss lyd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
(...)

Måke et brød

Måke flyr

Måke flyr særdeles ustabilt

Måke sjølvantenner

Måke brenn i lufta

Måke tek sine siste vingetak

Måke styratar i havet

Psssss lyd

(...)

Dette er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å se. Må ha vært et nokså bisarrt syn.

 

Kunne for øvrig tenkt meg lastebåten med magnesium også ...

Lenke til kommentar

Det er to ting jeg lurer på. Hvem har fortalt deg dette? Hvordan antente magnesiumen?

 

Magnesium brenner ikke så snart det kommer i kontakt med vann. Er du sikker på at det ikke var litium eller kalium?

 

Det kan alltids være jeg har oversett noe, men magnesium er så vidt jeg vet relativt stabilt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...