Gå til innhold

Ny modell i P-serien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kameraet har også fått mye oppmerksomhet. Telefonen skal nemlig være utstyrt med et kamera som kan ta bilder med en oppløsning på hele 3 megapiksler, altså like mye som et vanlig digitalkamera i dag.

Kan være det er jeg som tar feil, men jeg trodde ryktene om dette kameraet ikke tilhørte P910is oppfølger, men S700is oppfølger?

 

Nytt fra forrige versjon er blant annet at man ikke er nødt til å bruke den trykkfølsomme skjermen for å navigere i menyene - telefoner med UIQ 3.0 vil nemlig kunne bruke en navigasjonstast.

Funker da veldig greit å bla i menyene med Jog dialene på P-serien. Det er vel heller at hele grensesnittet har blitt forbedret og forandret for å støtte dette bedre, da en menytast alltid har eksistert i form av jog-dialen.

 

Men fin oppsummerin av rykter, dog det forundrer meg at dere prioriterer slike nyheter og mange andre nyheter fremfor å skrive om 3 nye mobiler fra Siemens og Nokia.

Lenke til kommentar
...dog det forundrer meg at dere prioriterer slike nyheter og mange andre nyheter fremfor å skrive om 3 nye mobiler fra Siemens og Nokia.

Jeg tillater meg å poste et helt off topic innlegg for å informere litt om hvorfor denne artikkelen kom foran "viktigere" artikler.

 

Denne nyheten ble ikke prioritert høyere enn noen av de andre. Vi fordelte arbeidsoppgavene til de personene arbeidsoppgavene passet til. Vi kan ikke dele ut arbeidsoppgaver til hvem som helst ;).

 

Å skrive en rykte-artikkel om en ny telefon i P-serien er krevende, Man bør også ha litt forkunnskaper om P-serien for å få skrape sammen rykter og samle dem i en artikkel. Nykommere i form av enkle Nokia- og Siemens-telefoner er imidlertid noe som ikke krever forkunnskaper og mye erfaring. At P1000-artikkelen ble skrevet av en person som ikke hadde viktigere ting å bruke natten på er en annen sak ;)

 

Nokia-artikkelen er imidlertid på vei, og bør være ute i løpet av noen timer. Siemens-artikkelen vet jeg for tiden ingenting om, men det er nærliggende å tro at den kommer i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Og den skal ha en skjermopplkøsning på 320x480 piksler! Det er kanskje bare rykter, men 208x320 med 3 MP kamera? Må nok ha bedre oppløsning da :)

GB i interntminne? Må vel øke fra små 64 MB nå. Kan ikke ha 3 MP kamera, 3G og W-lan som du kan laste ned mye rart på, og bare 64 MB interntminne. N N91 har 4 GB, Så kanskje SE vil lage noe større? Syns den hadde vært bra med 512 MB interntminne, og 1 GB medfølgende minnkort :)

Lenke til kommentar
N91 er en dedikert musikktelefon og har derfor 4 gb harddisk.

Ser overhodet ikke poenget med mer enn ca. 100 mb innebygget minne på en modell som P1000, så lenge den støtter å skrive direkte til minnekort ved mottak av filer.

Helt enig med arehei, intern minne har ikke allverden å si lenger, når man har de mulighetene man har med minnekort.

Snart vil man se 4gb minne i MS duo pro størrelse (på størrelse med et sim kort)

Og det stopper sikkert ikke der heller.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Og den skal ha en skjermopplkøsning på 320x480 piksler! Det er kanskje bare rykter, men 208x320 med 3 MP kamera? Må nok ha bedre oppløsning da :)

Nå kom jo SE K750i ut, som har 2 megapikslers kamera, med 176x220 pikslers skjerm.

Så jeg ser ikke dette som en spesielt god grunn til at den SKAL ha 320x240 pikslers skjerm.

Men vi får se.

Lenke til kommentar
Men fin oppsummerin av rykter, dog det forundrer meg at dere prioriterer slike nyheter og mange andre nyheter fremfor å skrive om 3 nye mobiler fra Siemens og Nokia.

Som Einar nevner er det ikke noen nedprioritering fra vår side som ligger bak at P-nyheten kom ut før sakene om nye modeller. Nokia og Siemens-sakene var de første som ble tildelt og påbegynt, men noen av skribentene har dessverre hatt en litt mer presset timeplan enn andre. Begge de to sakene kommer i alle tilfelle ut i dag.

 

Det er selvsagt en mulighet å fordele nyhetsskrivingen med publiseringstid som kriterium, men vi foretrekker i utgangspunktet å heller fordele etter skribentens erfaring og kompetanse. Den overordnede målsetningen til Amobil er ikke først og fremst å være tidligst ute med saker, men å ha en mest mulig grundig og gjennomtenkt dekning av sakene.

Lenke til kommentar

Utrolig god nyhet. Tror dette er en telefon flere har ventet på. Håper virkelig Sony-Ericsson kan komme med en revolusjon her, ikke minst på kamerafronten.

 

Har selv studert P910 og vurdert den opp mot S700 og K750. Ingen tvil om at denne telefonen vil bli noe interessant. Håper bare det ikke er altfor lenge til den kommer hit.

 

Menmen... 13. juni vil nok løse opp i enhver tvil ville jeg tro.

 

EDIT: Forresten veldig bra artikkel. Kan ikke være lett å skrive en saklig artikkel utfra så mye løse rykter. Bra jobbet, Amobil!

Endret av NoXify
Lenke til kommentar

har gode nyheter :) Så litt på bildene av UIQ 3.0 som P1000 skal ha¨på uiq.com , og på noen av bildene står det tre valgtaster, slik som på de andre SE mobilene. Det betyr at den sansynligvis for en joystick (riktig stavet?)

Det kan selvfølgelig være en tast lik den på K750i/D750i/W800i som har en hurtigvalgsfunksjon, men nå har jo P-serien 5 valg ved å rulle på jog-dial (lukket), så da symns jeg kanskje at antall hurtigfunksjonstaster blir litt overlødige. Men det beviser i allefall at P1000 vil se ut som resten av p-serien :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...