Gå til innhold

Sniktitt på Gothic 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg gleder meg veldig til dette spillet, har spilt gjennom Gothic 1og2,

og begge ligger langt opp på listen over mine favorittspill.

Og med Oblivion som også kommer ut omtrent samtidig, så ser det ut til at

neste år er sikret for min del når det gjelder spilling. Trenger ikke flere enn

de to på ett år :)

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele sniktitten (leste PCGW's mye større sniktitt for et par dager siden), så jeg vet ikke helt om det er nevnt her, det jeg skal si:

Man kan faktisk bli venn med nært sagt ALLE menneskene man møter på (på en eller annen måte). Men blir man venner med en, kan man automatisk bli fiende med en annen.

 

Om alt JoWood sier er korrekt, må dette bli et av tidenes mest innovative spill, og en av de få spillene med utrolig stor gjenspillsverdi (sammen med FM, muligens Oblivion, og noen andre).

 

Også dette med at det er 6 guilds blir spennende. Disse er snikmordere, slavejegere, nomader, et skogsfolk, de kongetro rebellene, og selvfølgelig orkene.

Det høres også vemmelig bra ut at man i Gothic 3 får vandre i gatene på omtrent 20 byer, i en verden som skal være tre ganger så stor som Gothic 2's verden.

Man har faktisk mulighet til å oppfordre folkene i mange av byene til å gjøre opprør mot orkene som har okkupert de fleste av de 20 byene.

 

Men noe jeg synes er litt negativt, er at man faktisk kan bli "kompis" med orkene, og hjelpe dem med deres "reign of terror".

Hvorfor skulle orkene ha lyst til å bli kompanjonger med et menneske, når menneskene generelt er deres fiender? :ohmy:

Håper de gir en logisk forklaring.

 

Grafikken i Gothic 3 kommer til å bli flere ganger bedre enn grafikken i Gothic 2.

Et eksempel i PCGW's 6 sider lange sniktitt (hvorav 2 sider er et fyldig og informativt intervju med Björn Pankratz), er noen bilder av en minecrawler i G2, og en av samme art i G3.

Gothic 2's minecrawler er bygd opp av 1200 polygoner, mens Gothic 3's minecrawler er bygd opp av 12000 polygoner (altså 10 ganger flere), i tillegg til bump- og normalmapping, og DOOM3-aktige lys/skyggeeffekter.

 

Dette og MASSE mer står i PCGW's sniktitt. Jeg anbefaler... Nei, jeg BEORDRER herved ALLE Gothic-fans om å kjøpe Juni-utgaven av PCGW (69.50kr), som også inneholder store smugtitter av Serious Sam 2, Stargate SG-1 og Fable!

Det er også en stor artikkel om hvilke RPG vi kan se frem til i 2005.

I tillegg til bladet følger det også med en DVD plate stappet med demoer, programmer, videoer, oppdateringer, og modifikasjoner.

Månedens fullversjoner i PCGW er hele SWAT3 (ELITE Edition) og Anarchy Online.

 

Men tross alt det andre er fanken meg bare Gothic 3 artikkelen alene verd nok til å kjøpe bladet to ganger! :dribble:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Men noe jeg synes er litt negativt, er at man faktisk kan bli "kompis" med orkene, og hjelpe dem med deres "reign of terror". Hvorfor skulle orkene ha lyst til å bli kompanjonger med et menneske, når menneskene generelt er deres fiender? Håper de gir en logisk forklaring.

 

Keep your friends close and your enemies closer? ;)

 

Men seriøst, si du var en alien, og menneskene var din fiende, så hadde det hjulpet deg å bli venner med et menneske, for å få noen på "innsiden", det er jo veldig viktig. På den måten blir det enklere for orkene å få has på menneskene, for et menneske har tilgang til ting de ikke har.

 

The greater good.

Lenke til kommentar
Men noe jeg synes er litt negativt, er at man faktisk kan bli "kompis" med orkene, og hjelpe dem med deres "reign of terror". Hvorfor skulle orkene ha lyst til å bli kompanjonger med et menneske, når menneskene generelt er deres fiender? Håper de gir en logisk forklaring.

 

Keep your friends close and your enemies closer? ;)

 

Men seriøst, si du var en alien, og menneskene var din fiende, så hadde det hjulpet deg å bli venner med et menneske, for å få noen på "innsiden", det er jo veldig viktig. På den måten blir det enklere for orkene å få has på menneskene, for et menneske har tilgang til ting de ikke har.

 

The greater good.

Ja, du er ikke så dum, du! (nei, har aldri trodd det heller :p )

Gode poeng du har der! Håper virkelig det er slik de gjør det! :yes:

Lenke til kommentar

Dette blir bra, må sies at jeg i løpet av sommeren legger flere penger i ny data nesten bare for dette spillet :) vel det og alle andre grafikk perler som ser ut til å ha en fremragende story! olivion også selvsagt, kommer jo til x-box 360 først men elder scrolls vil alltid være best på pc!

Lenke til kommentar

Nei, ikke i det hele tatt.

 

Det er et enspiller-rollespill. Hvor det ikke bare handler om å grinde deg opp til neste level og gjøre de samme oppgavene om og om igjen. Her har du faktisk muligheten til å påvirke handlingen i spillet med de valgene du tar, og du føler at du virkelig utgjør en forskjell i spillverdenen.

 

Det er ihvertfall slik Gothic 2 var, og det er så vidt jeg har kunnet lese meg til slik Gothic 3 skal bli.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...