Gå til innhold

Omtale av Delta Force: Xtreme (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne godt tenke meg dette spillet, men jeg synes det ser faretruende likt ut som Joint Ops -spillene? Er det med no`fler våpen og lignende i forhold til de jeg nevner? Ellers så er jo ikke prisen direkte avskrekkende da, så jeg går vel ikke under hvis jeg kjøper det.

Ellers så må jeg bare skryte av omtalene her på gamer.no. Kjøper aldri noen spill lenger, før jeg har lest omtalen her på siden. Dette sparer jeg mange penger på, og har følgelig nesten bare spill jeg er fornøyd med. Takk! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er en svoren Novalogic tilhenger og bruker mye tid på Dragonlance serverne til Joint Operations: Escalations, så for meg var Delta Force Extreme ett must.

 

Husker tilbake til det glade 90 tallet hvor jeg spilte Delta Force 1 over og over igjen med min Pentium I 233MHz (Den var for svak til å kjøre Delta Force 2) så da jeg nå fikk tak i Extreme var det ett nostalgisk høydepunkt siden brettene er nesten helt identiske med DF1.

 

Extreme er bygd på grafikkmotoren til Joint Operations så man blir ikke skuffet over grafikken, og så virker det som Nova har lagt mer ressurser i AI'en enn hva det har vært i de første Delta Force spillene. Enkelte oppdrag har rett og slett blitt vanskelig i Extreme, men det er jo bare positivt.

Lyden og grafikken er blitt knallgod, man hører formelig at det knaker i snøen når man spiller Novaja Zemlja oppdragene, i tillegg til at våpenene hører mer troverdige ut.

 

Har av diverse grunner ikke fått testet ut Multiplayer funksjonen på Extreme, men koser meg med singleplayer brettene når jeg tar avbrekk fra JO:E en gang i blandt.

Etter som jeg har forstått er ikke multiplayer brettene annet enn TKOTH, CTF og TDM -så om du foretrekker Advance And Secure er nok Joint Operations fremdeles en vinner.

 

Det er færre våpen i Extreme enn hva JO kan tilby, man har M4, M16/M203, MP5, M249 SAW og to skarpskytter rifler hvorav den kraftigste er M82 Barret 12.7

 

Jeg tror nok ikke Delta Force Extreme appellerer til den store massen FPS spillere men heller til personer som har fulgt Novalogic i noen år og som på samme måte som meg ser det nostalgiske i spillet.

Lenke til kommentar

jeg er også en stor novalogic fan. I alle fall før DF:Landwarior ble gitt ut. Jeg synes det er veldig rart at du ikke har kommenter mer om multiplayer delen av DF:X. Hvis det er en ting df1 og df2 er kjent for, så er det multiplayeren...

Jeg sier ikke at karakteren er feil, men en litt mer detaljert tolkning av multiplayer delen hadde kommet godt med :)

 

 

Etter å ha prøvd demoen så oppdaget jeg hvor lite gjennomført kjøretøyene er.. her er noen eksempler.

 

Motorsyklene blir brukt til å komme seg dit du vil, og der kaster du bare fra deg motorsykelen som om den ikke er verdt en dritt. Det går selvfølgelig ann å kaste seg av motosyklen 5m over bakken i maks fart og ikke bli skadet :no:

Det er ikke uvanlig å se 20 sprengte motorsykler utenfor sonen i tkoth ^^

 

Helikopteret er ganske morsomt, med en kapasitet på 6 personer (1 pilot, 1 i sete #2, og 4 som sitter på siden av helikopteret og skyter ned på andre), men de blir ofte brukt til fallskjermhopping. Det er mulig å hoppe ut fra helikopteret i fallskjerm, og dersom piloten hopper ut av helikopteret, så vil det falle ned, men det vil ikke skades (!). Dermed hender det at 6 personer hopper ut fra et helikopter over fiendens base, eller sonen i TKOTH og... rakett- og granat-regn over fienden. :cry:

Og siden helikopteret ikke blir skadet, så er det fult mulig å fly oipp og gjøre det samme igjen (gitt at du ikke blir drept da, heh).

 

Dette virker som et spill som er laget med hastverk fra novalogic, alt for lett å exploite. Men for all del, last ned demoen og prøv selv :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...