Gå til innhold

Samsung SyncMaster 913N


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med efikkan, ALT for mange LCD-skjermer som ikke har DVI. DVI på LCD-skjerm er en selvfølge for meg ved valg av skjerm.

 

Er det ikke slik at ved D-sub/VGA blir det analoge signalet fra D-sub/VGA på skjermkortet blir konvertert inni skjermen til digitalt igjen? Det er jo meningsløst å bruke denne tilkoblingen når DVI kjører digitalt hele veien.

Lenke til kommentar
Hmm, kjennner meg ikke helt igjen i det blasse fargene. Jeg satt i sjokk da jeg fikk den over hvor gode de var.

Jeg er også veldig fornøyd med fargene på denne skjermen.

Litt mye gjennomskinn? Kjenner meg ikke igjen her heller.

 

Lurer på hva slags skjermkort han har brukt?

Lenke til kommentar

Skjermen har nok stått atmed Nec 2180ux+ (21"-versjonen av 2080ux+)

Dermed blir det samanlikna med same skjem som dei andre testskjermene har blitt.

2180ux+ og 2080ux+ er standardskjermene som vi testerene anskaffa oss sjølv i fjor sommer.

Så om Dag seier at den er fargesvak så er den det iforhold til Necen.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal si jeg.

 

Grei test, men konklusjonen er helt annerledes en alle andre tester jeg har lest. De fleste mener denne skjermen har veldig gode farger, faktsik bedre en de fleste 19 ".

 

Så hvorfor er konklusjonen deres så annerledes?

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
:hmm:

 

Jeg har nettopp kjøpt den skjermen og det fotfestet som er på testen var ikke på min!

 

Jeg tror ikke dere har testet 913N men en annen model, kan dette stemme?

Eller har dere rett og slett latt vær å nevne at dere har kjøpt til eller bruker et annet fotfeste ?

 

-x-

Samsung opererer med i alle fall to ulike design på skjermene sine. Modellene vi tester er de som er beregnet for det skandinaviske markedet, men noen aktøre driver gråimport på skjermer, og får dermed andre skjermer. Vi kan ikke garantere at disse skjermene yter i forhold til testene våre, da Samsung noen ganger bruker ulike paneler på samme modell ulike steder i verden.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at ved D-sub/VGA blir det analoge signalet fra D-sub/VGA på skjermkortet blir konvertert inni skjermen til digitalt igjen? Det er jo meningsløst å bruke denne tilkoblingen når DVI kjører digitalt hele veien.

Ja det stemmer. Det digitale signalet blir konvertert til analog på D-sub-utgangen, for så å bli konvertert til digitalt igjen, i skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner meg ikke igjen . Fargesterk , ser ikke gjennomlys .

Genial responstid .

 

Den jeg har er IKKE høydejusterbar , i motsetning til den som er testet .

Jeg også lurer på om de kan ha testet en annen modell .

 

I følge Toms hardware er dette en genial spillskjerm , og det sier de fleste andre reviewes også. Når alle andre er uenige i Hardware.no `s konklusjon , må man jo annta at det er hardware som tar feil !!!

 

Edit- stavefeil

Endret av rogersj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...
Kjenner meg ikke igjen . Fargesterk , ser ikke gjennomlys .

Genial responstid .

 

Den jeg har er IKKE høydejusterbar , i motsetning til den som er testet .

Jeg også lurer på om de kan ha testet en annen modell .

 

I følge Toms hardware er dette en genial spillskjerm , og det sier de fleste andre reviewes også.    Når alle andre er uenige i Hardware.no `s konklusjon , må man jo annta at det er hardware som tar feil !

 

Edit- stavefeil

4296752[/snapback]

 

 

 

Skjermen finnes med to forskjellige foter. Jeg kjøpte denne i sommer for ca 3000,- hos komplett. Den hadde ikke høydejustering. Kjøpte en makan fra sgh for noen uker siden til 2751,- da hadde den etterbenevningen "pivot"

Pivot function som Samsung kaller det er høydejustering å tilt i alle retninger. Har lurt på om det går ann å få kjøpt denne foten løst da den festes i selve vegfestet på baksiden.

Lenke til kommentar

Samsung differensierer visst modellene sine etter marked. Som regel er panelet likt, mens andre ting er endret noe, men vi har sett grelle eksempler på dårligere paneler i noen markeder. De som selges til Norge skal som regel ha gode ysiske innstillingsmuligheter. Hvordan Komplett har fått tak i andre skjermer vet jeg ikke, men det kan hende de eller Norek importerer selv i stedet for å ta de direkte fra Samsung i Sverige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...