Gå til innhold

SLI for bærbare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med to lavt klokkede GPUer kan en jo også oppnå lavere effektforbruk enn med kun en høyt klokket GPU uten å miste noe ytelse. Videre vil vel fremtidens bærbare kunne justere ytelse og effektforbruk opp ganske betraktelig om en er tilkoblet strømnettet. Dette kan jo være en del av den tankegangen. Ikke dumt spør du meg, men det kan jo bli litt vel hett under lokket med to av "alt" på full fres.

Lenke til kommentar
Dog koster det å være kongen på haugen. Både i form av vekt, batterilevetid og kroner

Blir vel neppe lange tiden en kan kjøre denne før en må springe hjem å lade batteriet :hmm: Men kan vel sikkert være greit for dem som prioriterer ytelse først og stort sett bruker denne hjemme uansett .

Lenke til kommentar
Hadde vært spennende om den ene GPU'en hadde koblet seg ut, når det ikke var behov for den, for å spare strøm.

Ja, med en slik løsning kunne man faktisk fått mer batteritid på en slik maskin. Min Go 6800 Ultra har krefter i overflod, krefter jeg vanligvis ikke behøver når jeg sitter og jobber på batteriet. Om jeg da kunne kuttet ut en GPU og fått si ca. normal 6600 ytelse hadde det holdt i massevis, og jeg hadde antagelig fått en time eller mer ekstra på batteriet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Greier man ikke bære 7-8 kilo så burde man vel vurdere å komme seg ut litt mer;)

"Klarer å bære det" ... ja, det er det det er snakk om. Alle klarer å bære 20 kilo og. Prøv å drass rundt på en 10 kilos veske i motsettning til en som veier 1,5 - 3 kilo.

Lenke til kommentar
Greier man ikke bære 7-8 kilo så burde man vel vurdere å komme seg ut litt mer;)

"Klarer å bære det" ... ja, det er det det er snakk om. Alle klarer å bære 20 kilo og. Prøv å drass rundt på en 10 kilos veske i motsettning til en som veier 1,5 - 3 kilo.

Klart man klarer 20kg, men det blir man fort sliten av å drasse rundt på, 7-8kg blir man ikke sliten av å bære rundt på. Du finner vel ingen bærbar ned i 1.5kg tror jeg, minste jeg har sett er 2.3kg.

Lenke til kommentar
Ellers kan jo sikkert denne fungere kjempegodt som varmeoven på kalde gutterom om vinteren. To GPUer + en CPU. Skal sparke bra det. Blir sikkert stor og klumpete da. Og til snabben, det finnes bærbare med vekt ned i 1.3 kg, dette er da ultraportable. Asus har just sluppet noe slikt bl.a.

Tenk når det kommer dobbelkjerne i tillegg til SLI på bærbare. Da kan man jo nesten steike speilegg på dem :dribble::D

Lenke til kommentar

SLI har best utnyttelse i høye oppløsninger, så jeg ser ikke helt poenget.

Jeg kan se fordler, de beste berbare leveres med *ALT* for stor oppløsnig etter min smak, (for eksempel 1920x1200) og det er der SLI vikelig slippes løs (1920x1200 på en 17" lcd, da blir ALT knøtt lite jo!).

Man sitter jo nærmere skjermen på en bærbar enn på en stasjonær, men ja det blir litt smått. Men man får jo plass til mye på skjermen da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...