Gå til innhold

Omtale av Forza Motorsport (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin omtale som dekker de fleste aspekter ved spillet.

 

Bra at Drivataren (altså den 'kunstige' spilleren du kan lære opp og som kan kjøre for deg) nevnes; det er en ganske morsom funksjon, og man kjenner igjen sin egen kjørestil når man ser hvordan den gjør det på banen. Man kan også trene den mer underveis (på hvilken kombinasjon av bilklasse/bane man vil) for å få den til å bli bedre.

 

Har kjørt et par serier kun med Drivataren for moro skyld, og man blir litt revet med - det er en utfordring å få den til å bli bedre og bedre. Man har en poengskala for ulike typer svinger og for hvordan man håndterer 5-6 ulike biltyper (bakhjulstrekk, forhjulstrekk, midtmontert motor og et par til). I tillegg tar den høyde for hvordan du faktisk kjører - hastighet, effektiv oppbremsing o.l., så det holder ikke å luse igjennom banen i 50 for å ta svingene perfekt når du lærer den opp, for den kopierer jo mange aspekter ved kjøremønsteret ditt.

 

En artig greie når man kjører løp med Drivataren så blir det (ihvertfall for min del) til at man istedet for å sette den på auto og bare la ting gå sin gang at man blir sittende og 'heie' på 'sin' bil og faktisk ser på hele løpet slik man ville sett på andre billøp på TV.

 

Ellers er jeg enig i at man får litt for bra biler litt for raskt i Forza; de kunne godt holdt igjen slik at man måtte jobbe litt mer i de lavere klassene. Men folk som tuner bilene sine max for å ha en overlegen bil og dermed vinner på rå kraft (i de løpene der det er mulig) vil nok slite litt når de skal spille online mot spillere med like bra biler ;)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Bra omtale dette her. Men jeg syns at du skryter ALT for mye. Jeg har prøvd Forza motorsport og GT 4, og Forza er ikke nærheten til GT4. Forza har ikke samme "virkelighes" følelsen, og ikke snakk om spesial laget ratte til GT4! GT 4 er kongen or vil være kongen. :mad:

Lenke til kommentar
Er det mulig å få bytta fra kW til horsepower?

Det kan du velge i options, men da vil du samtidig forandre vekt fra kg til lbs og km/t til mph, dessverre. Blir fort vant til det, men det hadde ikke kosta dem all verden å la en velge hp, kg og km/t på en og samme gang heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...