Gå til innhold

Fujitsu Siemens med vannkjølt media-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

digital sofa? slik at den vil automatisk gå i liggestilling når du skrur på filmen (samt at lysene dempes, vindune blir dradd for osv)?

 

og potteplanter med usb? for å sjekke når du bør gi dem vann via en webinterface eller med diskre (eller kansje full sirene osv) varsling på en eller annen håndholdt enhet?

 

hmm, kansje jeg skal gjøre det til big business. standard pakker for å gjøre eksisterende hus og leiligheter til digitale hjem. rfid, fjernstyring og hele pakka :p

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
digital sofa? slik at den vil automatisk gå i liggestilling når du skrur på filmen (samt at lysene dempes, vindune blir dradd for osv)?

 

og potteplanter med usb? for å sjekke når du bør gi dem vann via en webinterface eller med diskre (eller kansje full sirene osv) varsling på en eller annen håndholdt enhet?

 

hmm, kansje jeg skal gjøre det til big business. standard pakker for å gjøre eksisterende hus og leiligheter til digitale hjem. rfid, fjernstyring og hele pakka :p

Ja noe sånt ja. Potteplanter som enten sier ifra når de trenger vann, eller vanner seg selv. (Men så er jeg ikke så opptatt av potteplanter, så lenge plantene overlever så er det bra, og så lenge jeg slipper å tenke på de) Det hadde også vært stilig å kunne styre komfyr, kaffitraker og lignende fra pc/fjernkontroll. Men dette er kanskje litt utpå jordet. Men stilig hadde det vært. :thumbup:

Lenke til kommentar

største problemet med en automatisert kaffitrakter er selve kaffien (vann kan fikses med en slange). tror nok en hadde trengt ett system med ferdige kaffe poser (omtrent som forvokste te-poser) for å fått det til å funke.

 

selv-vanning av potteplanter er ikke noe problem. fuktighetsmåler kobla til en brikke som slår på en svak pumpe når nivået går under ett vist nivå og av over ett vist nivå. men da må en lagge opp slanger over alt i huset så det er kansje bedre å bare ha varsling.

 

hmm, om en benytter seg av den usb-ethernet overgangen som ble nevnt i en annen artikkel skulle en kunne få til mye morro. kansje en variant med wifi hadde vært en ide?

 

ideer, ideer, ideer. lurer på om jeg kan klare å skaffe meg startkapital :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...