Gå til innhold

15x USB 2.0 på Ethernet-porten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt! Endelig kan man kanskje bruke USB-lydkort som er plassert en sporadisk plass i huset, og koble til den fra hvilken som helst PS og spille av den musikken man vil ha.. *dreams on*

 

Edit: annet bruk er jo å bruke webkamera som overvåkningskamera... Kan spare noen lapper der, i forhold til nettverksbaserte kamera.

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

Genialt!

 

Jeg kunen gjerne tenkt meg en slik til å holde styr på eksterne harddsiker, webkamera osv slik at jeg bare trenger en eneste plugg når jeg skal koble den bærbare til på skrivepulten hjemme. Denne vil jo bli som en slags dockingstation (no: "havnestasjon"?) bare ennå mer fleksibel.

 

Edit: Så kan man kjøpe en billig USB fargelaserskriver og slippe å betale for Ethernet-modulen men likevel kunne plassere den der man vil.

 

PS. 149$ (ca 1000kr) er kanskje litt dyrt, men mange vil nok synes den er verd det, og prisen vil nok falle etter hvert også. (PPS: lurer litt på om sikkerheten er bra)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

både ethernet og usb er pakke basert så er det på en måte underlig at det ikke har blitt gjort før. men en trenger jo en spesiell driver på enhver maskin som skal ha tilgang på portene som oppretter virtuelle porter på maskinen og sender alt av trafikk over ethernet til de fysiske portene.

 

hadde vært morro om dem la ut info om protokollen dem bruker slik at en kunne fått støtte for saken under linux. da kunne en laget en sentral hub med webstyrings grensesnitt for et utall av slike bokser :p

Lenke til kommentar

Lurer på om den støtter å finne USB enhetene igjen på internet. Det går sikkert an å få til på en eller annen måte. Funker VPN til sånt? :roll:

 

Får vi se en gigabit versjon? Har den porter for 15 enheter, eller må det en USB hub til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...