Gå til innhold

Duron 800@????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

konge! :eek:

hadde en duron 800 med ANDA stepping intill en måned siden...da solgte jeg den...damn...

hadde jeg visst at jeg kunne skvise ut så mange mhz ut av den så hadde jeg aldri solgt den...

 

 

 

 

_________________

Capone

 

KT7A-raid

AMD kvalitet på @1333mhz

384mb lavkvalitets sdram

GF2 MX

 

http://www.mankind.net/ (kongespill!)

 

[ Denne Melding var redigert av: C/pone på 2001-11-23 13:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-23 13:45, tmisund skrev:

husk!


når du klokker cpu'en så jævelig, koster kjøling ekstremt mye mer enn en orginal t-bird 1,3mhz. klart du sparer noe penger likevel, men jeg synes dette er et punkt som skulle komme frem i lyset.


 

Husk at en kjøleribbe varer evig,

-den kan du bruke på mange prosessorer frem i tiden, kjøpte selv en Alpha PEP66 til mine Celeron 466 for noen år siden, (da kostet ribbene tilsammen det samme som en celeron), nå bruker jeg Alpha-en på min T-Bird! -hadde jeg hatt en billig kjøler måtte jeg både hatt raskere prosessor da, jeg måtte hatt kjøler da og jeg måtte ha skaffet meg en kjøler i dag, -regn selv ut!
Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-23 14:12, kjekka skrev:

Quote:


On 2001-11-23 14:07, Timetr4veler skrev:

Jeg har en duron 800....har den ANDA ??

how do i know?


 

Det står på coren av prosessoren hvilken stepping det er.

 

Om noen har en ANDA så vil jeg gjerne vite hva dere klarer å presse den til:)

 

 

Jeg har en Duron 800@1104, med en helt ordinær Fop32

vifte. Steppingen vet jeg ikke men det er mye klokking å hente her, 800@1104(137fsb) ligger med en volt på 1,70 og idle temp på 37g C.

 

Det er genialt.

 

Tristessor

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: tristessor på 2001-11-23 17:13 ]

Lenke til kommentar

ja.. jeg har en ANDA 800 duron...

 

det sa stopp da jeg satte den på 1102 mhz..

fordi jeg hadde ikke satt opp volten..

da jeg skulle øke den knuste coren som kjell erik sin... den gikk stabilt i 1045 i 35c

 

kjell erik... føler med deg.. :wink:

men jeg ødela et asus a7v og en globalwin vifta i samma slengen hehe.. da var det retur!!

får nytt til uka..

 

da får du vite svaret dit om hva den greier med peltier hehe

 

grrrrrr

Lenke til kommentar

Skal sjå på jobben i morgen om eg finner noen slike cpu'r. Eg huske ikkje gjen steppingen på dei.

Driver og bygger pc'r... har 10 cpu'r duron 800 så eg kan sjå på.

 

 

 

 

Quote:


On 2001-11-23 14:12, kjekka skrev:

Quote:


On 2001-11-23 14:07, Timetr4veler skrev:

Jeg har en duron 800....har den ANDA ??

how do i know?


 

Det står på coren av prosessoren hvilken stepping det er.

 

Om noen har en ANDA så vil jeg gjerne vite hva dere klarer å presse den til:)

 

 

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Bare det at vi klarte å presse denne stakkars 800 MHz Duron-prosessoren helt opp til 1322 MHz er noe vi må si oss særdeles godt fornøyd med. Når vi ser på de forskjellige testene ser vi at den dermed yter omtrent like godt som en Athlon på rundt 1200 MHz. Fra en prosessor som ikke koster mer enn rundt 500 kroner er dette en ytelse det virkelig står respekt av!

 

Men så koster da kjølinga + Duronen minst like mye som en Athlon 1,33 + en Taisol CGK760. Med Athlonen på standard hastighet mister en ikke garantien. Hvis en skal se på det rent prismessig, så er det ikke mye å spare, men jeg skjønner jo at det er artig å overklokke. Det er vel stort sett hele vitsen med det...

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med overklokking og mofidisering av prosessorer/hovedkort osv.. siden 386 tiden. Ettersom jeg jobber i et datafirma (Datmax Hamar) har jeg tilgang på utstyr som jeg kan "teste". Har testet overklokking på de fleste prosessorer som er kommet på markedet, alt fra Intel sin 386 til p4 1,4. har ikke testa Athlon Xp enda.. (men gleeder meg). Og konklusjonen min er at Duron 800 (ANDA) og den gode gamle celeron 300a er de stooore vinnerne når det gjelder overklokking. Fikk min Duron 800 opp på 1329 mhz. (med modifisering av hovedkort, altså justerbar motstand) da kjørte den på 29 grader. Brukte riktignok en spesiell kjøler (Basert på flytende nitrogen) som jeg fikk tilsent av kryotech. husker dessverre ikke noe benchmark resultater på det. klarte dessverre å ødelegge min kjøler da jeg skulle ta den av. Ettersom kjøleren er basert på flytende nitrogen er det et utrolig trykk inne i kjøleren. Da jeg skulle ta den av klarte dumme meg å ødelegge en av ventilene og all noitrogene rant ut. Ps. vet noen om noe sted der jeg kan få tak i flyt. nitrogen??.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-23 14:12, kjekka skrev:

Quote:


On 2001-11-23 14:07, Timetr4veler skrev:

Jeg har en duron 800....har den ANDA ??

how do i know?


 

Det står på coren av prosessoren hvilken stepping det er.

 

Om noen har en ANDA så vil jeg gjerne vite hva dere klarer å presse den til:)

 

 

Jeg har en Duron 800 ANDA Stepping som jeg kjører på 1375 (11x125 mhz) råbra!!!

Går og står stabilt som et fjell.

Bruker hjemmelaget vannkjøling som gjør at cpuen ligger på 34 C!!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...