Gå til innhold

Budsjett-brenner fra Plextor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er plextor sine dyre brennere noe bedre enn feks Nec til 550krs dual layer brenner?

Evt. NEC's nyere og bedre DL-brenner 3540A til 399 kr eller Benq 1620 Pro til 399 kr

 

Plextor PX-740A er vel basert på Benq 1640 siden den har ganske like spesifikasjoner? Benq 1640 kommer trolig til å prises likt med NEC 3540A så da lurer jeg på hvorfor plextor tror vi gidder å betele 245 kr (61%) mer for det samme produktet?

 

Jeg synes i det minste de kunne ha gjort den om til S-ATA så det i det minste var èn grunn til å betale litt ekstra for denne brenneren.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Plextor merker det nok at NEC og BenQ har billige, bra brennere. Akkurat nå ser jeg ingen grunn til å kjøpe en dyr Plextor-brenner. Bra at de har innsett dette selv.

De er relativt overpriset ja, men kjøpte akkurat en til audio-ripping, blir spennede å se hvordan den klarer seg med det. Feks Necen min er jo rimlig dårlig på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og hvilke "avanserte" funksjoner ligger det gjemt i min "dyre" plextor? Har enda tilgode å benytte noen slik funksjon etter nå å ha brent nesten 1000 DVD`er og noen få CD`er.

 

Angrer på at jeg betalte nesten 4 ganger så mye som en tilsvarende NEC-brenner kostet da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Og hvilke "avanserte" funksjoner ligger det gjemt i min "dyre" plextor? Har enda tilgode å benytte noen slik funksjon etter nå å ha brent nesten 1000 DVD`er og noen få CD`er.

 

Angrer på at jeg betalte nesten 4 ganger så mye som en tilsvarende NEC-brenner kostet da jeg kjøpte den.

De er blant annet (visstnok) gode på å lese ripede cder (noe som sikkert varierer fra modell til modell), noe min nec ikke er. De har overread til både lead in og lead out. De har liten offset. De takler kopibekyttelse relativt bra. For mange (de fleste?) så er ikke dette funksjoner som har noen praktisk nytteverdi, men for noen av oss har det litt å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette er faktisk en rebrandet BenQ-brenner; altså en bastardbrenner fra Plextor :(

Så med andre ord, hvis den holder vanlig BenQ kvalitet, så er den faktisk bedre enn de andre Plextor brennerene?

Ja, det kan du vel kanskje si selv om BenQ mangler en del funksjoner som Plextor-brennerne har (ikke alle har bruk for disse ekstra funksjonene). Ganske dumt å selge et produkt som et Plextor-produkt, når en kan kjøpe en BenQ-brenner med samme spesifikasjoner til en lavere pris.

 

OG DER PASSERTE JEG 1000 INNLEGG! :thumbup:

Endret av durabit
Lenke til kommentar

Er det noe hold i at Plextor har eller har hatt flere funksjoner enn andre brennere? Hvis en ser vekk fra Plextor brennere, vil en kunne finne et alternativt merke som har mye funksjoner, eller er de fleste brennere nokså likt spesifisert nå?

Lenke til kommentar
Er det noe hold i at Plextor har eller har hatt flere funksjoner enn andre brennere? Hvis en ser vekk fra Plextor brennere, vil en kunne finne et alternativt merke som har mye funksjoner, eller er de fleste brennere nokså likt spesifisert nå?

Her ser du jo litt om plextor premium, den har endel funksjoner som ikke den gjengse spiller har, men det kan jo diskuteres hvor nyttig det er (fra før har jeg jo nevnt å kunne lese inn i lead out og in, noe ikke så alt for mange spillere kan).

 

http://www.plextor.com/english/products/Premium.html

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Bedre og bedre fru blom, det kommer helt ann på hvordan en ser dette.

For dem som skifter etterhvert som det kommer nye modeller så er nok feks Nec et greit valg, men for dem som skal ha dem lenge så er Plextor uslåelig. Har bygget drøssevis med maskiner og har til gode å ha feil på en eneste Plextor, menst det er en god del Nec som har havnet i søppelbøtten eller blitt sendt inn pga feil . Selv har jeg hatt to Nec brennere som har dødd etter ca 6 mnd, menst min gode gamle Plextor ligger klar til å steppe inn menst necèn er til rep/utskifting :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Er plextor sine dyre brennere noe bedre enn feks Nec til 550krs dual layer brenner?

Evt. NEC's nyere og bedre DL-brenner 3540A til 399 kr eller Benq 1620 Pro til 399 kr

 

Plextor PX-740A er vel basert på Benq 1640 siden den har ganske like spesifikasjoner? Benq 1640 kommer trolig til å prises likt med NEC 3540A så da lurer jeg på hvorfor plextor tror vi gidder å betele 245 kr (61%) mer for det samme produktet?

 

Jeg synes i det minste de kunne ha gjort den om til S-ATA så det i det minste var èn grunn til å betale litt ekstra for denne brenneren.

Har Benq samme garanti greiene som Plextor f.eks?

 

Betalte ikkje ei krone eg da eg sendte min plextor til belgia for reprasjon. Gjikk fortere det enn ein vanlig retur til ein norsk webshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...