Gå til innhold

G70 lanseres ved månedsskiftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir spennende...

 

Det her er nesten som før NV30, bare motsatt. Denne gangen er det ATi som pusher et nytt design på en helt ny prosessteknikk.

 

http://www.digitimes.com/mobos/a20050510A6026.html

The makers did say the G70 may begin volume shipments in the latter half of the third quarter at the earliest and will retail for US$549.

 

http://www.theinquirer.net/?article=23098

We learned that G70 is going to use single slot cooling and that it won't get very hot. It turns out that Nvidia might have early cards even today. It definitely managed to get further then we expected.

 

Spesifikasjonene på G70 vet vi fremdeles ikke så mye om, men designet bygger på NV40 er det ikke tvil om...

Lenke til kommentar

Litt mer informasjon om G70 nå...

 

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0512035137.html

 

We do have our next-generation GPU. We are really excited about it. Maybe next week you might get a sighting of it at E3,” said Jen-Hsen Huang, NVIDIA’s CEO.

 

According to HKEPC web-site, NVIDIA would offer three versions of its G70 graphics processor: G70 GTX, G70 GT and G70 (plain-vanilla). DigiTimes claims that the G70 would be two times faster compared to the current flagship NVIDIA GeForce 6800 Ultra and would be made using 0.11 micron process technology at TSMC. Pricing for the top-of-the-range NVIDIA G70 version is expected to be $549 with volume production beginning in the latter half of Q3, 2005.
Lenke til kommentar
Det kan se ut som om R520 ikke lanseres før slutten av august, noe som vil gjøre kappløpet mellom de to grafikkgigantene enda mer spennende.

Nå skal vel de fleste storspillere "ut å leke" om sommeren så det er vel ikke før høstmørket setter inn at det virkelig blir på tide å gå til innkjøp av nytt skjermkort. Så jeg ser ikke på den sene lanseringen til ATi som noen stor svakhet. Særlig ikke dersom Nvidia bare har "gammelt nytt" i august/september tiden. Ofte er det vel også studenter som har råd til så dyre skjermkort (etter sommerjobb og når studielånet kommer tidlig på høsten). Så salgsmessig tror jeg ATi har timet lanseringen bedre taktisk.

Lenke til kommentar
Raptor,13/05/2005 : 10:37] DigiTimes claims that the G70 would be two times faster compared to the current flagship NVIDIA GeForce 6800 Ultra

hehe... nå begynner det virkelig å gå unna i svingene... vel tiden vil vise...

(ting tar tid.. sikkert ikke tilgjengelig før rundt høsten tidligst)

 

tror jeg kjøper meg ett 6800 ultra snart... savner ytelsen jeg hadde i 6800gt kortet mitt.. :)

Lenke til kommentar
Det kan se ut som om R520 ikke lanseres før slutten av august, noe som vil gjøre kappløpet mellom de to grafikkgigantene enda mer spennende.

Nå skal vel de fleste storspillere "ut å leke" om sommeren så det er vel ikke før høstmørket setter inn at det virkelig blir på tide å gå til innkjøp av nytt skjermkort. Så jeg ser ikke på den sene lanseringen til ATi som noen stor svakhet. Særlig ikke dersom Nvidia bare har "gammelt nytt" i august/september tiden. Ofte er det vel også studenter som har råd til så dyre skjermkort (etter sommerjobb og når studielånet kommer tidlig på høsten). Så salgsmessig tror jeg ATi har timet lanseringen bedre taktisk.

Oh whatever. :roll:

 

Greit, det er bare min personlige mening, men jeg tror ikke at storspillere går ut&leker så mye.

 

Du må også tenke på det at lansering og "tilgjengelig i butikkene" er to helt forskjellige ting, som vi jo har vært vitner til mange ganger før (ville tro du visste dette? :hmm: ). Om nVidia lanserer G70 i månedsskiftet mai/juni, så er det jo (dessverre) en reell sjanse for at man ikke får kjøpt G7-baserte grafikkort før sommeren er over. Og da har studentene penger, i følge deg.

 

Hvis ATi lanserer i august/september, og dersom de også bruker litt tid på å få kortene tilgjengelige, så kan man vel ikke få tak i kortene før en god stund "ut i studiene"..? Mulig studentene ikke har like mye penger da.. Mulig de har drukket dem opp..hehe.

 

Syns du jeg er helt på jordet med den teorien? Mente ikke dette motangrepet personlig, for all del :)

Lenke til kommentar
Blir dette kortet kallt "6900" eller "6850"?

En helt ny GPU fortjener vel et helt nytt navn. Jeg tipper de vil kalle den Geforce 7xxx-serien. F.eks starte med toppmodellen 7800 Ultra, og om et halvt år oppgradere til 7900 Ultra (pga 90nm og dermed høyere klokkehastighet). Eller kanskje de finner på et helt nytt Geforcenavn.

 

[-GoMp-]: Det er en grei teori det :) Får håpe de blir tilgjengelige ganske snart etter lansering. (helst innen en måned) (For da presser de ned prisene på det jeg sikter meg inn på :p )

Lenke til kommentar
Blir dette kortet kallt "6900" eller "6850"?

En helt ny GPU fortjener vel et helt nytt navn. Jeg tipper de vil kalle den Geforce 7xxx-serien. F.eks starte med toppmodellen 7800 Ultra, og om et halvt år oppgradere til 7900 Ultra (pga 90nm og dermed høyere klokkehastighet). Eller kanskje de finner på et helt nytt Geforcenavn.

 

[-GoMp-]: Det er en grei teori det :) Får håpe de blir tilgjengelige ganske snart etter lansering. (helst innen en måned) (For da presser de ned prisene på det jeg sikter meg inn på :p )

Så dette blir en ny "generasjon"?

Lenke til kommentar
Blir dette kortet kallt "6900" eller "6850"?

En helt ny GPU fortjener vel et helt nytt navn. Jeg tipper de vil kalle den Geforce 7xxx-serien. F.eks starte med toppmodellen 7800 Ultra, og om et halvt år oppgradere til 7900 Ultra (pga 90nm og dermed høyere klokkehastighet). Eller kanskje de finner på et helt nytt Geforcenavn.

 

[-GoMp-]: Det er en grei teori det :) Får håpe de blir tilgjengelige ganske snart etter lansering. (helst innen en måned) (For da presser de ned prisene på det jeg sikter meg inn på :p )

Hmm... 2x 6800GT? :innocent:

Det vil jeg ha i alle fall :D

Lenke til kommentar
Kilden er trolig lite troverdig siden det er The Inquirer som kommer med den,

internett's svar på Se & Hør.

Vil si meg uenig der. The INQ pleier å temmelig troverdige kilder og det er skjeldent/aldri de skriver noe som det ikke er fnugg av sannhet i. The INQ har mange gode kontakter på innsiden av industrien og det har skjedd mer enn en gang at de har kommet med saker lenge før alle andre.

 

Se & Hør finner på halvparten av saken, det gjør ikke the INQUIRER.

Lenke til kommentar
Tror dere denne kommer på AGP? Kanskje ikke med en gang men etterhvert.

Jeg ser ingen grunn til at den ikke skal komme som AGP samtidig.

 

Det er en del folk som sitter med bra Amd/Intel oppsett som ikke har særlig lyst til å bytte over til pci-e før det er "nødvendig".

 

Håper de er fornuftige ihvetfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...