Gå til innhold

Omtale av Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (PS2/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe det. Men det har vert noen dårlige anmeldelser der ute så det sår litt tvil i mg. Jeg liker veldig godt Jedi Academy....hvordan er det sammenlignet med det. Liker ikke så bra KOTOR at det gjør noe. Liker mer action. Vil jeg kose meg med de timene spillet varer. OG er det vanskeligere på hard. eller er det bare og pløye igjennom der og??

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe det. Men det har vert noen dårlige anmeldelser der ute så det sår litt tvil i mg. Jeg liker veldig godt Jedi Academy....hvordan er det sammenlignet med det. Liker ikke så bra KOTOR at det gjør noe. Liker mer action. Vil jeg kose meg med de timene spillet varer. OG er det vanskeligere på hard. eller er det bare og pløye igjennom der og??

Spillet er actionfylt, ingen tvil om det. Utfordringene på det høyeste vanskelighetsnivået er selvsagt større, men det var kun de beste bossene ga meg skikkelig kamp selv da.

 

Jedi Academy har jeg dessverre spilt alt for lite til å kunne danne meg et sammenligningsgrunnlag. :)

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke huske å ha lest en VG anmeldelse hvor alt stemmer.

 

EDIT: Men nå ser jeg at det har fått utrolig blandet kritikk.

-IGN ga det 4.5 av 10

-Gamespy ga det 4 av 5

-Gamespot ga det 6 av 10

Diverse Xbox/PS2 nettmagasiner har gitt det alt fra 5/10 til 9/10.

 

Selv tør jeg vedde på at Gamer er litt streng, men at spillet neppe er mye bedre enn 7/10.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Hehe trur nok Gamer gjer jobben sin. Stol på mcgroven. :)

Vietcong fikk 6/10.

Nå var det ikke McGroven som ga det det, men like vel.

Absurd å gi verdens første VIRKELIG GODE Vietnam-spill en slik karakter.

 

Grafikken var ypperlig til den tiden, gameplay, AI, diverse detaljer - ALT var bra!

Så kommer anmelder her med slike filleting som "Synd at man ikke kan spille som Vietcong, da det hadde vært morsomt å sitte i busker og vente" og "det skulle vært mer åpent". :mad:

 

Vietcong er faktisk det enspillerspillet som har best Vietnam-stemning enda, og grafikken er absolutt såpass god at det lett kan tas frem i dag, og spilles på nett, da det er mange som spiller det i multiplayer enda (inkl. en meget god COOP mulighet).

 

Fikk man spille som Combine i HL2? Var HL2 kjempeåpent?

I hvor mange enspillerspill får man egentlig mulighet til å spille på motsatt isde??

 

Jeg blir så forbanna at jeg kan sprekke! :realmad:

 

Dessuten er det diverse andre omtaler jeg (og andre) er uenig i.

 

EDIT: Men nå er jeg litt på villspor her. Back to topic... :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Var ikke nøye hva noen sier, så lenge jeg liker spillet og har det morro

så er det helt fint, anmelderene er vanlige folk akkurat som oss.

Hvis jeg hadde blitt anmelder kunne jo jeg gitt alle de spillene jeg

digger bra kritikk men det betyr vell ikke at dere andre trenger syns

de er bra... alle har sin smak så egentli er det bare tett å høre på anmelderser,

men som sagt må jo være lov å diskutere de forskjellige aspektene rundt

ett spill og kritisere de positive og negative sidene. Anmeldere ser vell

ikke på fav spille sitt de ser vell mer på hva som kunne vært bedre/bli

forbedret i spillet. Men har opplevd mange ganger at jeg liker en film/ ett spill

veldi godt enda det ikke har fått bra kritikk, liker det meste pga jeg prøver

sette meg inn i spillet og syns det meste er utfordrene. Er ikke særli glad i

film-spill siden de blir laget der og da bare fordi de skal lage det etter

en ny og populær film, kjøper aldri film-spiill. Alikevell synes jeg faktisk

dette så ut som ett av de bedre film-spillene der ute, mye action pluss god

grafikk. Bra det er "real-time" siden star wars ikke kler KOTR gameplay

i det hele tatt, ble for kjedli og gå ett skritt og så slo charactern din

automatisk ett par gang me lightsabern sin. Jess jess. *melkesyre*

Endret av Destructionz
Lenke til kommentar

HVA?!

Star Wars er muligens noe av de themene som passer RPG av den typen best!

 

Dessuten er det absolutt ikke teit å høre på andmeldelser!

Andmeldelser skal først og fremst være OBJEKTIVE. Det subjektive er velkomment, så lenge det ikke overtar.

Det subjektive skal være tydelig subjektivt (folk skal forstå når anmelder er subjektiv, slik at misforståelser unngås), og skal ikke gå utover det objektive.

 

BTW: Du er tydelig vis ingen RPG fan, da du mener at "å gå rundt så slår karakteren selv, jes jess" ER kjempedritt.

 

Hva med å si at dette er DIN mening? Må forresten nevne at det er flere som har samme mening om KOTOR, men det er fåtallet (sjekk omtalene).

Lenke til kommentar
[iC,14/05/2005 : 02:34] HVA?!

Star Wars er muligens noe av de themene som passer RPG av den typen best!

 

Dessuten er det absolutt ikke teit å høre på andmeldelser!

Andmeldelser skal først og fremst være OBJEKTIVE. Det subjektive er velkomment, så lenge det ikke overtar.

Det subjektive skal være tydelig subjektivt (folk skal forstå når anmelder er subjektiv, slik at misforståelser unngås), og skal ikke gå utover det objektive.

 

BTW: Du er tydelig vis ingen RPG fan, da du mener at "å gå rundt så slår karakteren selv, jes jess" ER kjempedritt.

 

Hva med å si at dette er DIN mening? Må forresten nevne at det er flere som har samme mening om KOTOR, men det er fåtallet (sjekk omtalene).

For det første, star wars passer ikke rpg best. I star wars skal man kunne hoppe

rundt og slashe me lightsabern sin me fri vilje, sånn som i det gammle star wars

til PS1.

 

For det andre, sa det var teit å høre på anmeldelser siden jeg spiller det jeg syns

er morsomt og skal ikke la en anmeldelse ødelegge det, men nevnte også at det

var noe bra ved anmeldelser, så ikke klikk totalt før du lærer deg å lese.

 

For det tredje, jeg er hardcore RPG fan og har likt det siden jeg var liten, og

har aldri sagt at det var teit me hver sin tur osv men sa det passer ikke star

wars, elendig spør du meg.

 

For det fjerde, jeg har aldri sagt at det ikke var min mening, bare det jeg mener.

*** ............. OG, jeg driter i hva omtalene sier ^^

 

*** Upassende personkarakteristikk fjernet av moderator

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
*snip*

Au, det måtte ha gjort vondt å si det.

Før du begynner å ta av helt med hetsinga, tror jeg det er DU som må ta det rolig. ***

Når du sier det på den måten, så høres det ikke ut som om at du er en ekte hardcore RPG fan - heller en hardcore CS gamer.

Og dessuten er det bare å slappe av. Jeg har aldri klikket, det er heller du som klikka fordi du trodde jeg klikka.

 

Og dette med at du hater KOTOR, er din egen smak, og mange ville sagt imot deg.

Selv gidder jeg ikke å komme med noen argumenter for hvorfor Star Wars passer ypperlig til RPG (såvel som FPS), da du tydelig vis er uforenelig med KOTOR.

Men igjen, dette er din personlige mening, og jeg ser ingen grunn til at du ikke skal få ha den.

Men som jeg sa, Star Wars passer ypperlig som RPG, ikke bare er det min subjektive mening, men flere detaljer i Star Wars- universet gjør det til at det faktisk PASSER (utifra objektivt syn) som RPG.

Blant annet fordi Star Wars handler om god/ond, og i hele Star Wars' historie, har karakterene i filmene, bladene og bøkene måtte ta betydningsfulle valg, noe som jeg synes gjør RPG til et RPG.

 

*** Upassende personkarakteristikk fjernet av moderator

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Må være det dårligste argumente på lenge, hva har skrivefeil me det

her å gjøre noen plass? Btw hater cs og FPS spill og forguder RPG

sjangeren, men liker rpg spill som faktisk har potensiale, som

Final Fantasy serien. Men gidder ikke diskutere mer, konklusjon:

 

 

*** Upassende personkarakteristikk fjernet av moderator

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...