Gå til innhold

Kritisk sikkerhetsoppdatering for Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windowsupdate halter litt.

 

Prøvde å oppdatere en norsk Win2000 versjon, men ved første forsøk feilet det med rødt kryss i oversiktsbildet over installerte patch'er. Ved andre forsøk ville den installere seg.

 

Samme gjentok seg påen engelsk Win2000 versjon, men bortsett fra at denne gang kom den ikke frem til oversiktsbildet med det røde krysset. Måtte likevel trykke på install 2 ganger og se at patchen ble lastet ned.

 

En annen ting som forundrer meg noe er at patchen er på omtrent 470 kilobyte ved Windowsupdate nedlastning, men hvis du trykker deg frem til manuell nedlastning av patchen så er den på hele 1127 kilobyte. Synes det er noe merkelig i grunn. :hmm:

 

Jeg la merke til en ekstra detalj med denne patch'en, og det var når jeg kikket i Add/Remove Programs, under Control Panel, der fant jeg at ikonet for denne patchen har lyseblå farge på monitoren i ikonet, men at en finner at de fleste patcher har mørkeblå farge på ikonet. (et unntak med lyseblå monitor er Windows Installer 3.1 (kb893803) og Microsoft .NET Framework 1.1 Hotfix (kb886903)). Denne fargeforskjellen er det sikkert en fornuftig forklaring på. Noen som vet det?

 

Det kan jo være en fornuftig forklaring på at den eksekverbare patchen (manuell nedlast.) er nesten 600 kilobyte større. Kanskje fordi den må ha ekstra kode for å installeres manuellt, men må ikke Windowsupdate patch'ene også ha en slik eksekverbar kode for å installeres, eller benytter den seg av noe som allerede ligger på systemet? Kanskje slike *.msi filer eller noe sånt. Noen som vet forklaringen på dette?

 

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...