Gå til innhold

Tester av Athlon 64 X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser på diverse forum at folk klager på AMD sine priser på disse CPUene, men man må ta i betrakning at med AMD X2 trenger man ikkje å skifte socket, man kan beholde sitt s939 system med en enkel bios oppdatering. Mens med Intel's nye "dualcore" må man skifte socket, ergo, man må kjøpe nytt HK i tillegg!!

Lenke til kommentar
Ser på diverse forum at folk klager på AMD sine priser på disse CPUene, men man må ta i betrakning at med AMD X2 trenger man ikkje å skifte socket, man kan beholde sitt s939 system med en enkel bios oppdatering. Mens med Intel's nye "dualcore" må man skifte socket, ergo, man må kjøpe nytt HK i tillegg!!

Ja, men det er jo forutsatt av at du har s939-hovedkort fra før. Hvis man ikke har det, er Intels billigste løsninger mye rimeligere.

 

Håper virkelig AMD kommer med billigere tokjerne-løsninger ganske raskt.

Lenke til kommentar

Vell, skal ikkje skape en intel vs amd tråd. Men om du ikkje har s939, og dermed bestemmer deg for intel's løsning. Er ikkje DDR2 en del dyrere enn DDR for øyeblikket?

Men nå var det vell ganske STOR forskjell i effekt på AMD og Intel også, så for dem som ikkje bryr seg om varmeutvikling (les: varmeproblemer ) bruke Intel's løsning. :D

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Men de som har penger til X2 kjøper vel sikkert også et optimalisert hovedkort også - er lite vits å sitte på et gammelt hovedkort om det finnes bedre alternativer når man først flesker til med dualcore tenker jeg.

 

For meg virker det ikke som at AMD X2 ytelsesløft forsvarer prisen på det nåværende tidspunktet. I gaming var det jo så og si ingen forskjell på Anandtechs tester. En ting er at teknologien blir tilgjengelig, men en annen ting er å utnytte den.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Men de som har penger til X2 kjøper vel sikkert også et optimalisert hovedkort også - er lite vits å sitte på et gammelt hovedkort om det finnes bedre alternativer når man først flesker til med dualcore tenker jeg.

 

For meg virker det ikke som at AMD X2 ytelsesløft forsvarer prisen på det nåværende tidspunktet. I gaming var det jo så og si ingen forskjell på Anandtechs tester. En ting er at teknologien blir tilgjengelig, men en annen ting er å utnytte den.

Hvem er det som ofrventet noe økning i gaming? Det er jo nesten en selvfølge at dualcore ikke er noe særlig bedre på dagens spill. Synes AMD priser seg litt ut her, 3k kunne jeg godtatt for dualcore, noe mer er uaktuelt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men de som har penger til X2 kjøper vel sikkert også et optimalisert hovedkort også - er lite vits å sitte på et gammelt hovedkort om det finnes bedre alternativer når man først flesker til med dualcore tenker jeg.

Skjønner ikkje helt ka du meiner med optimalisert hovedkort, har vært kjent lenge at AMD skulle gi ut dualcore, er jo ikkje noe AMD dualcorene har som ikkje dagens hovedkort kan utnytte, er det det ? Ser derfor ikkje hvorfor dagens hovedkort (les DFI LP NF4 :thumbup: ) ikkje skal takle "dualcore" CPUene!

 

For meg virker det ikke som at AMD X2 ytelsesløft forsvarer prisen på det nåværende tidspunktet.

Enig at prisen er noe stiv, men slipper iallfall HK oppgradering!

 

I gaming var det jo så og si ingen forskjell på Anandtechs tester. En ting er at teknologien blir tilgjengelig, men en annen ting er å utnytte den.

 

Selvfølgelig har dette noe med spill å gjøre. Mens du nå spiller så kan du holde på med flere ting på en gang! Du kan for eksempel encode film eller andre ting samtidig som du spiller og du merker ingen forskjell!!

Prøv å gjør det mens du spiller nå med din nåværende CPU!

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har dette noe med spill å gjøre. Mens du nå spiller så kan du holde på med flere ting på en gang! Du kan for eksempel encode film eller andre ting samtidig som du spiller og du merker ingen forskjell!!

Prøv å gjør det mens du spiller nå med din nåværende CPU!

 

Hva er så stress med det? kan gjøre mange ting sammtidig som jeg spiller uten at jeg meker noe. Så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Ja ja.. Dette er ut til å bli nok en spiker i kisten for Intel...Det er vel strengt talt på tide at de går tilbake til tegnebordet.. Hadde ikke skadet med en mer effektiv arkitektur...

 

Grattis til hw.no med deltakesen i det gode selskap!

Jeg er ikke enig,synes faktisk intel har klart seg meget bra i denne runden, hva så om intel sin dualcore er rushet ingeniørmessig styggedom, dualcore-CPUene til intel yter ganske bra i de fleste tilfeller og er billige. Om intel får ut volum synes jeg de har gjort en imponerende innsats.

 

AtW

Lenke til kommentar
...

Selvfølgelig har dette noe med spill å gjøre. Mens du nå spiller så kan du holde på med flere ting på en gang! Du kan for eksempel encode film eller andre ting samtidig som du spiller og du merker ingen forskjell!!

Prøv å gjør det mens du spiller nå med din nåværende CPU!

Men hvorfor skal jeg gidde det? Den ekstra aktiviteten vil jo uansett belaste disker, minne og loadbalancing softwaren. Som det ser ut nå er disse dobbeltkjernene mer "akademisk moro" en til noen reel nytte for den gjennomsnittlige gamer og hjemmePC-bruker. Dette ser definitivt ut til å koste mye mer enn det vil smake. Faktisk ser det nesten ut til bare å koste uten å gi noe igjen :thumbdown:

 

Men til serverbruk - sikkert helt genialt!

 

uttdrag av A64 X2 testen til Anandtech.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
...

Selvfølgelig har dette noe med spill å gjøre. Mens du nå spiller så kan du holde på med flere ting på en gang! Du kan for eksempel encode film eller andre ting samtidig som du spiller og du merker ingen forskjell!!

Prøv å gjør det mens du spiller nå med din nåværende CPU!

Men hvorfor skal jeg gidde det? Den ekstra aktiviteten vil jo uansett belaste disker, minne og loadbalancing softwaren. Som det ser ut nå er disse dobbeltkjernene mer "akademisk moro" en til noen reel nytte for den gjennomsnittlige gamer og hjemmePC-bruker. Dette ser definitivt ut til å koste mye mer enn det vil smake. Faktisk ser det nesten ut til bare å koste uten å gi noe igjen :thumbdown:

 

Men til serverbruk - sikkert helt genialt!

 

uttdrag av A64 X2 testen til Anandtech.

Jeg er ikke enig, kjører dualmonitor med balnt annet, foobar, dc, samurize, thunderbird og trillian på den sekundære monitoren. Driver mye med ripping av cder, å kunne encode samtidig som man ser film eller spiller hadde vært bra. Bare det å sikre at en film ikke hakker uansett hva du driver med på siden er jo glimrende. Skjer også ofte at noen i rommet ser på tv/sere/film på den ene monitoren mes jeg surfer på den andre. Dualcore blir velstand :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Skjer også ofte at noen i rommet ser på tv/sere/film på den ene monitoren mes jeg surfer på den andre. Dualcore blir velstand :)

 

AtW

Jepp, synes det er bra at eg f.eks kan spilla på en skjerm mens eg får dama til å være stille om eg setter på en film/tv-serie ( les: Sex & the city )! Betaler gjerne 3000kr for å få litt ro i huset. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...