Gå til innhold

Fatal1ty X800 XL med 512 MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå som vi snakker om dette, kommer x850xt (PE) med 512 MB minne? viktig =)

Når vi kan se at X800XL gjør det vil det være stor sannsynlighet for at X850 og gjør det...

Uansett ser det ut som et sprekt kort :D

vil det ha mye å si for ytelse i spill (neste generasjons-spill?) eller bør jeg gå for Fudo? (neste ati toppmodel ;D) har lite peiling på dette...

Endret av borgz
Lenke til kommentar
nå som vi snakker om dette, kommer x850xt (PE) med 512 MB minne? viktig =)

Når vi kan se at X800XL gjør det vil det være stor sannsynlighet for at X850 og gjør det...

Uansett ser det ut som et sprekt kort :D

vil det ha mye å si for ytelse i spill (neste generasjons-spill?) eller bør jeg gå for Fudo? (neste ati toppmodel ;D) har lite peiling på dette...

Tror jeg ville ventet på neste generasjon om jeg skulle hatt et kort med så mye minne, slik at du faktisk merket forskjell. Er vel mer status med 512mb på et slikt kort...

Lenke til kommentar

Ser ikkje behovet for 512MB til dagens bruk, heller ikkje i nær fremtid!

Eg kommer ikkje til å få bruk for 512MB minne på et skjermkort! Eg f.eks har LCD skjerm som kun går opp til 1280x1024 oppløsning, som aldri vil kunne ta i bruk 512MB minne. Da må først LCD produsentene øke oppløsningen på skjermene, fordi eg komme aldri til å gå tilbake til CRT skjerm!

Lenke til kommentar
nå som vi snakker om dette, kommer x850xt (PE) med 512 MB minne? viktig =)

Når vi kan se at X800XL gjør det vil det være stor sannsynlighet for at X850 og gjør det...

Uansett ser det ut som et sprekt kort :D

vil det ha mye å si for ytelse i spill (neste generasjons-spill?) eller bør jeg gå for Fudo? (neste ati toppmodel ;D) har lite peiling på dette...

Tror jeg ville ventet på neste generasjon om jeg skulle hatt et kort med så mye minne, slik at du faktisk merket forskjell. Er vel mer status med 512mb på et slikt kort...

oki. takk for raske var :)

Lenke til kommentar
Ser ikkje behovet for 512MB til dagens bruk, heller ikkje i nær fremtid!

Eg kommer ikkje til å få bruk for 512MB minne på et skjermkort! Eg f.eks har LCD skjerm som kun går opp til 1280x1024 oppløsning, som aldri vil kunne ta i bruk 512MB minne. Da må først LCD produsentene øke oppløsningen på skjermene, fordi eg komme aldri til å gå tilbake til CRT skjerm!

Vel, vil du se hva fremtiden vil bringe Windows-plattformen mm. så tat du en titt på Mac OS X Tiger.

Her kommer 512MB VRAM til nytte.

Gjennom teknologier som Quartz Extreme og Quartz 2D Extreme som begge er en del av Core Image, blir alt av vindusbehandlingen (windowmanager) og selve opptegningen av innholdet i hvert vindu, behandlet av GPUen.

Skjermkortet avlaster CPU, som kun sitter igjen med å sende små enkle kommandoer til GPUen.

 

Nå kan du jo tenke deg at hvis man har mange vinduer oppe, med komplekst innhold, så vil stor VRAM være av stor fordel, slik at swappingen til RAM blir minimal om ikke helt utelukket. Stor VRAM avlaster dermed RAMen og traffiken på broen mellom disse.

 

Lese mer, ta en titt på denne dyptgående artikkel: http://arstechnica.com/reviews/os/macosx-10.4.ars/14

Lenke til kommentar
Igjen så savner jeg dual DVI... Hvorfor kan ikke dette bare bli standard på alle dagens skjermkort?

Er så enig som det kan bli. DUAL DVI!!! Og hvis de kan få duallink på en av DVI kontaktene så hadde det vært strålende.

 

Koster det mer med DVI en VGA kontakt?

Det koster vel circa det samme. Produsenten er vel redd for å skremme kunder ved å kun bruke DVI, men så er det fullt mulig å legge ved omformer til VGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...