Gå til innhold

Lover 100 GB på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100 GB internt?

Jeg forventer ikke å se sånne telefoner før i 2010.

Det har jo ikke engang kommet mp3 spillere med så mye lgringsplass.

Hva skal man egentlig med så mye minne? :hmm:

Med mindre man har enorme filmsamlinger?

Men selvsagt blir det nok kult med telefoner som har så mye minne da :D

Lenke til kommentar
Når dette kommer, vil jo rene mp3-spillere bli darmatisk mindre solgt!

Tja, kanskje mp3-spillere har 500 GB kapasitet innen den tid...

For det første er det totalt ubrukelig med så mye lagringsplass på en mobil, etter min mening, For det andre er det totalt ubrukelig med så mye lagringsplass på en MP3 spiller også! :p

 

 

 

 

:wee:

Lenke til kommentar
Når dette kommer, vil jo rene mp3-spillere bli darmatisk mindre solgt!

Tja, kanskje mp3-spillere har 500 GB kapasitet innen den tid...

For det første er det totalt ubrukelig med så mye lagringsplass på en mobil, etter min mening, For det andre er det totalt ubrukelig med så mye lagringsplass på en MP3 spiller også! :p

 

 

 

 

:wee:

Egentlig ikke. Lossless musikk hadde ikke vært så ille. Etter hvert som kameraet på mobilene blir bedre, vil også behovet for lagringsplass øke. Hvis man tar opp video i 5 megapixel, så går noe megabytene fort unna.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok dette kan ta litt tid. Jeg ser fordelen med å hai effekt MP3 spiller med harddisk og mobil slått sammen, en mindre dings å bære rundt på. Med bra kamera også hadde det vært bra, så kunne en kutte ut kameraet også.

Sant det der altså!

 

 

3 ting i én ting liksom! Smart :wee:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt poenget med så mye minne.

Selv har jeg en Zen Micro mp3spiller, med 5GB minne, og jeg har absolutt alle sangene mine på den, alikevel er den ikke full.

 

Selvfølgelig er det noen som har 560 000 sanger liksom, men det er hvertfall ikke mannen i gata!

Så jeg lurer på om vanlige menneske (dvs. de fleste) vil betale mange tusen for 70GB mer minne enn de trenger på en mobiltelefon...

Lenke til kommentar
100 GB er ingen nyhet, men i mobiler blir det jo dritstort

 

HAr hørt om pc-er med 800 GB, men det er jo ekstremt ;)

 

Innen 2010 har vi nok kommet til et nytt minneproblem

Du er sikker på at du ikke glemte en null eller to nå?

 

Ser det er mange som mener at såpass stor lagringsplass som 100GB på en telefon ikke er noen vits, men da kan dere tenke på at Bill Gates en gang i tiden mente at det aldri i fremtiden ville være nødvendig med 128kb med RAM (elns)...

 

Før kom spill på floppy disketter, nå må man ha flere CDer eller DVD plater...

 

Edit: Leif.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Ja, hva ellers?

Med MP3 spiller, kamera, spill, Symbian så synes jeg ikke noen GB blir overkill; 100 GB kan faktisk være relativt praktisk, for nå kan mobilene ta over for minnepinner/ZIP disketter og andre portable lagringsenheter... :)

Bedre enn å gjøre som meg; og drasse på en 300 GB harddisk, med en strømforsyning på størrelse med en 3230 - i esken. Da sier jeg for min del heller 'Ja' til en mobil med såpass mye minne.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Hvorfor prater mange av dere om 2010? Det sto jo ikke noe årstall i artikkelen. Jeg tror nok 100GB kan bli en realitet allerede neste år i mobiler i prisklassen 8-10.000kr og som er ennå større enn SE P900 for å få plass til en 1,8" harddisk.

 

Hva man skal med det? Vel hvorfor ikke? Nå går jo folk rundt med bærbare harddisker, og mobiltelefoner i to enheter så hvorfor ikke slå disse sammen? Det er jo ikke bare snakk om å tilfredstille det behovet man har på selve mobilskjermen, men også det behovet man har for å ta med seg data. F.eks kan man sikkert tømme digitalkameraet til mobilen når minnekortet går fullt og man er på ferie langt fra PC'n. Eller man kan ta med seg filsamlinga til kamerater og fylle opp med en håndfull filmer og hauger med musikk derfra. Eller man kan ha alle jobbdokumentene sine med seg hjem fra kontoret for å jobbe litt videre på det hjemme uten å måtte drasse på en flere kilo tung koffert/sekk med bærbar PC i.

 

Jeg synes det er bra de vil integrere stadig flere enheter. (selv om det burde vært helt modulært) F.eks slipper folk å fylle alle bukselommer og jakkelommer med 10 dingser: Mobil, kamera, mp3spiller, USB minneminne, brente CDer og DVDer, avtalebok, kalkulator, vekkeklokke, fjernkontroll, og håndholdt spillekonsoll.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...