Gå til innhold

Microsoft-sertifisert niåring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Google-cache (originalintervjuet er fjernet fra nettet...!?) - Hør hvordan en niåring formulerer seg:

 

PressPass: What are your impressions of Microsoft?

 

Arfa: Microsoft has changed the way people think about computers. Microsoft has laid down the foundations for next-generation computing and is the founder in terms of providing user-friendly software--thereby increasing the number of novice users. I like the way Microsoft participates in other-than-mainstream activities, such as academic research, charities, scholarships and connecting the disconnected by providing technology support to underserved people. Microsoft develops a lot of software that allows people to realize their potential. This is exactly what my experience is with Microsoft. I have a passion for software, and Microsoft provides me a true platform.

 

PressPass: Would you ever want to work at Microsoft?

 

Arfa: I would definitely like to work at Microsoft, since software development and exploring new technologies has always been my passion, and Microsoft is best when it comes to next-generation software technologies. Technology evangelism has always been my passion since I learned how to use computers. Not only I would like to work as the youngest technology evangelist at Microsoft, I would like to work on those cutting-edge technologies which would be explored by technology evangelists five years from now. Moreover, I would love to visit Microsoft headquarters at Redmond. I have dreamt a lot about the Redmond campus. I have visualized in my dreams so many times the working environment of Microsoft. I would like to see the labs where Microsoft Visual Studio .NET and the Microsoft .NET Framework have been developed.

 

http://64.233.183.104/search?q=cache:7L23Q...lient=firefox-a

Lenke til kommentar
Uhh, si meg er det ikke ganske så stive priser for å få en slik sertifisering?

Regner med at det var en rimelig velstående bondefamilie som slenger ut haugevis av spenn så niåringen kan få seg MSsertifisering!  :hmm:

Jeg er selv MCP og for sertifiseringen i XP måtte jeg betale 1500,-. Men hvis man skal ta et kurs for å lære seg dette så koster det en del mer. Kanskje 10-15.000. (For kun XP). Dette varierer nok litt fra test-senter til test-senter, og jeg vet ikke om det er noe billiger/dyrere i Pakistan (eller andre land for den saks skyld).

 

Angående vansklighetsgraden til XP-sertifiseringen (70-270) så er den ganske enkel. Så hvis man har brukt og holdt på med XP en del så vil ikke denne testen være noe stort probem. Det er hvertfall det jeg og de fleste i klassen min syntes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...