Gå til innhold

DDR2-800 med 4-3-3-8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:w00t: Dette går stadig fremover!

 

Supert at Howard også fikk forklart det med tilgangstider i nyheten.

 

Flott. Kanskje vi får en god integrert skjermkort som bruker båndbredde ?

Tja.. om ikke godt etter dagens bencmarks så i hvertfall bedre enn før. To minnekanaler med til sammen 12,8 GB/s er svært bra selv om det deles med CPU'en. Til sammenligning har geforce4 Ti4200 8,0 GB/s og Radeon 9600XT 10,4 GB/s båndbredde til minnet på selve skjermkortet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Var det DDR2-667 AMD vil benytte?

Ja, det er i hvertfall det som er sagt til nå: DDR2-400, DDR2-533, og DDR2-667.

 

Som sikkert noen husker fra lanseringen av Opteron: Den støttet i starten ECC DDR-200, ECC DDR-266 og ECC DDR-333. Etter hvert kom støtten for ECC DDR-400.

 

Det er mulig det samme vil skje her: De første CPU'ene på Socket M2 vil støtte opp til DDR2-667, mens senere revisjoner vil støtte DDR2-800. Jeg krysser fingrene for at den vil støtte DDR2-800 helt fra starten av.

Lenke til kommentar
Var det DDR2-667 AMD vil benytte?

Ja, det er i hvertfall det som er sagt til nå: DDR2-400, DDR2-533, og DDR2-667.

 

Som sikkert noen husker fra lanseringen av Opteron: Den støttet i starten ECC DDR-200, ECC DDR-266 og ECC DDR-333. Etter hvert kom støtten for ECC DDR-400.

 

Det er mulig det samme vil skje her: De første CPU'ene på Socket M2 vil støtte opp til DDR2-667, mens senere revisjoner vil støtte DDR2-800. Jeg krysser fingrene for at den vil støtte DDR2-800 helt fra starten av.

Jeg ser ikke poenget med å gå over til DDR2 hvis ikke AMD går direkte over på DDR2-800 eller raskere.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke poenget med å gå over til DDR2 hvis ikke AMD går direkte over på DDR2-800 eller raskere.

AMD's Barry ... sier at man kan forvente ca 10% ytelseøkning av å gå over til DDR2-667, så jeg ser poenget.

 

Dvs. jeg ser ingen grunn til å bytte for oss som allerede har et system som yter bra til våre oppgaver, men for dem som likevel skal kjøpe nytt, så ser jeg ingen grunn til å la være å kjøpe DDR2-667 når det blir et valg.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke poenget med å gå over til DDR2 hvis ikke AMD går direkte over på DDR2-800 eller raskere.

AMD's Barry ... sier at man kan forvente ca 10% ytelseøkning av å gå over til DDR2-667, så jeg ser poenget.

 

Dvs. jeg ser ingen grunn til å bytte for oss som allerede har et system som yter bra til våre oppgaver, men for dem som likevel skal kjøpe nytt, så ser jeg ingen grunn til å la være å kjøpe DDR2-667 når det blir et valg.

Ja, men hadde det ikke vært mulig å hoppet direkte over på 800 MHz? Da tror jeg at det hadde vært en bedre grunn for å oppgradere. Jeg mener at 10% ytelsesøkning er litt lite for å bytte teknologi.

 

BTW: Jeg kommer ikke til å oppgradere, en AMD 3500+ holder i mange år...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig! Jeg tror ikke det er mange som bruker mange tusen kroner bare for 10% ytesle. (hva nå Barry la i ordene "bedre ytesle")

 

Det er nok smartere å tenke litt taktisk: Hvis man likevel skal oppgradere i løpet av 2006 så kan det være lurt å vente med oppgraderingen av minne, CPU og hovedkort til etter at Sokkel M2 er lansert.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig! Jeg tror ikke det er mange som bruker mange tusen kroner bare for 10% ytesle. (hva nå Barry la i ordene "bedre ytesle")

 

Det er nok smartere å tenke litt taktisk: Hvis man likevel skal oppgradere i løpet av 2006 så kan det være lurt å vente med oppgraderingen av minne, CPU og hovedkort til etter at Sokkel M2 er lansert.

Hva er det som gjør at AMD vil velge 667 MHz fremfor 800 MHz (eller mer)? Er det priser? Latency? Varme?

Lenke til kommentar

Vel, foreløbig så har AMD's Barry bare snakket om at de vil støtte hastighetene 400, 533 og 667. Men jeg krysser jo fingrene for at de vil støtte 800 i tillegg til de andre hastighetene.

 

Uttalelsen om 10% ytelseøkning på hastigheten 667 var tatt ut fra Barrys intervju med anandtech.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...