Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bundle - terningkast 1?

 

hvilke andre klappetelefoner i denne prisklassen har med HF, bærereim og DATAKABEL (som dere unnlot å nevne).

 

Dessuten har den IR, noe som heller ikke ble nevnt.

 

Telefonen inneholder ingen nyheter teknisk sett, og det føles rett og slett litt utdatert med en telefon som er såpass spartansk utstyrt som vi må si denne er

 

Er ikke så rart den er litt utdatert når det er en eldre modell. Vi har solgt den i månedsvis i butikken vår.

 

Dessuten ble det ikke nevnt at ÆØÅ ikke fungerer i MMS-meldinger og at talemeldingsikonet vil sprette opp konstant om du benytter deg av tjenesten "forbruk" fra Netcom.

Svar fra LG ang dette: Telefonen er sånn og LG godkjenner ikke reklamasjon da det ikke er noe å gjøre med.

Lenke til kommentar

Dette må være den dårligste testen amobil.no noensinne har laget. Her tester man en mobil som er på vei ut av markedet (det er i skrivende stund hele tre nettbutikker som selger den, og billigste pris nå er 14% høyere enn den var for et halvt år siden) og gir den terningkast 1 på det aller meste, til tross for at det ikke er noe spesielt i veien med verken bundle, trådløst utstyr (infrarød, GPRS kl. 10 og trippelbånd er jo ikke SÅ galt da), nyttefunksjoner eller underholdning. Ikke noe av dette er særlig bra, men å gi terningkast 1 over hele spekteret virker litt forutinntatt. Spesielt med tanke på at dette tross alt er en "gammel" telefon.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vi holder på tiden på å pløye gjennom det meste av modeller på markedet, da vi med nye testskribenter skal prøve å få en 100 % dekning av utvalget i mobilbutikkene. I den anledning følte vi det var meget aktuelt å få testet det som er en av LGs toppmodeller.

 

Når det gjelder konklusjonene i testen, må man huske på telefonene i samme prisklasse som L1100 kan sammenlignes med.

 

Sammenlign f.eks med K700i, som er 300 kr billigere:

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=17008

 

Eller med Siemens SF65:

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

 

I en slik sammenligning kommer L1100 rett og slett helt skjevt ut, og er satt i en prisklasse hvor den ikke hører hjemme. I tillegg reagerer vi på en rekke mangler,

 

Enten telefonen blir testet i begynnelsen eller slutten av livssyklusen, er man nødt til å gi den en rettferdig vurdering ift konkurrerende modeller. For å sette det på spissen, så kan vi ikke gi den et terningkast 4 fordi den var god da den ble lansert for et halvt år siden.

 

Når det gjelder karakteren i maskinvare og tilbehør, så er bundle bare en liten del av vurderingen. At dette er en kameratelefon med kun 1 MB minne, at den bunner skalaen for Java-ytelse og mangler minnekort er noen av spikrene i kisten i denne kategorien.

 

Jeg har forståelse for at mange ønsker seg tester av nyere telefoner, men det vil komme fortløpende i tiden fremover. Per i dag har vi en kapasitet på testing vi ikke har vært i nærheten av tidligere, med fire stk dedikerte testere, og kommer til å pumpe ut tester i adskillig høyere tempo enn det vi har gjort til nå.

 

Takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
[....]

Jeg har forståelse for at mange ønsker seg tester av nyere telefoner, men det vil komme fortløpende i tiden fremover. Per i dag har vi en kapasitet på testing vi ikke har vært i nærheten av tidligere, med fire stk dedikerte testere, og kommer til å pumpe ut tester i adskillig høyere tempo enn det vi har gjort til nå.

Jeg gleder meg allerede. Håper på fyldige tester. Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er nysjerrig. Jeg burde kanskje visst dette, men jeg spør liksågreit.

Når kom egentlig denne telefonen på det norske markedet? Jeg ser mange påstår at den er gammel. Jeg ser også at den ble annonsert for snart et år siden. Men samtidig ser jeg at plemix.com har den som "new released", og de bruker jo å bare ha temmelig nye telefoner på den lista si...

 

Noen som har noen klarhet i dette? :)

Lenke til kommentar

SiRO: Er forsåvidt enig i det du skriver, men for meg virker det som om denne er en "utdøende" modell, da det bare er 3 butikker som selger denne, i følge prisguiden (det er vel ikke SÅ få butikker som tar inn LG?) og prisen som sagt var lavere for et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Jeg har forståelse for at mange ønsker seg tester av nyere telefoner, men det vil komme fortløpende i tiden fremover. Per i dag har vi en kapasitet på testing vi ikke har vært i nærheten av tidligere, med fire stk dedikerte testere, og kommer til å pumpe ut tester i adskillig høyere tempo enn det vi har gjort til nå.

....da vi med nye testskribenter skal prøve å få en 100 % dekning av utvalget i mobilbutikkene

Dette høres veldig bra ut! Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
LG L1100 er langt ifra en reell konkurrent til K700.

 

De som kjøper L1100 er ute etter en designmessig perle (for dem), klapptelefon med god skjerm og kamera.

 

Med de kriteriene så er L1100 relativt god. En terningkast 3 kanskje, men 1? Den er for drøy.

Med dagens karakter system så er faktisk karakteren forsvarlig. Men fra et annet synspunkt er jeg fullt enig med deg om at dette blir feil karakter.

Men karaktersystem-snakk har en annen hvileplass:

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=408850&st=0

--

 

Til skribrent: (Audun) Hva med å nevne hvilke telefoner du sammenlignet de med? (Jeg ser det, men tviler sterkt på at jeg er en av mange)

Lenke til kommentar

LG L1100 er i det store og hele som en samsungtelefon, med de fordeler og ulemper det betyr.

 

Telefonen er jevnt over bra, men to ting trekker alvorlig ned:

 

1. Den har lite minne, og den delen som er dedikert foto er på ca 400 kb. Det holder til 8 bilder i VGA-oppløsning. Det er jo helt balle!

 

2. Kalenderen tar kun 20 kalenderoppføringer. Få eller ingen andre produsenter i dag tilbyr så lite. En rekke LG-telefoner har denne begrensningen.

 

Jeg kjøpte telefonen i januar. Var meget godt fornøyd, helt til jeg oppdaget det lille fotominnet. Selvfølgelig hadde ikke LG opplyst om dette på hjemmesidene, vel vitende om at det er en klar ulempe.

 

Pakket hele greia sammen, og durte tilbake til butikken. Jeg var så skuffa som jeg sjelden har vært (unntatt da jeg kjøpte Philips 855). Et fotominne på 400 kb er en vits. Fikk levere den inn igjen, takk og pris!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...