Gå til innhold

Er din PC klar for Longhorn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"dobbelkjernet 4 GHz prosessor, 2 GB RAM minne, én terabyte harddiskplass, 1 Gbit innebygd Ethernetport"? Farvel Longhorn ...

 

"brukeren vil da ikke få gleden av det nye tredimensjonelle grafiske grensesnittet i Longhorn". Hva er dette for noe tull? Jeg har ikke et operativssystem for å få en halsbrekkende visuell opplevelse! Jeg vil ha noe som er sikkert, stabilt og _minimalt ressurskrevende_. Tror jeg blir værende hos XP. Jeg ble værende hos win98 fryktelig lenge også, men ble til slutt overbevist om at XP var sikrere og mer stabilt. Når sant skal sies, synes jeg ikke det er mer stabilt. Den gamle bærbare med win98 krasjet _aldri_ - ikke en eneste gang! Selv om den var så gammel at den kom omlag samtidig som win95.

Lenke til kommentar

Tror nok eg holder meg til XP lengst mulig, skal bygge ny PC til sommeren som vil takle Longhorn fint, greit nok. Men systemet vil nok sluke systemressursene såpass mye at eg heller holder meg til XP, inntil det motsatte er bevist :p Blir spennede å se en ferdig versjon i hvertfall :yes:

Lenke til kommentar

Dette er selvfølgelig bare svada fra ende til annen... Microsoft kommer ikke til å lansere noe som KREVER trådløst LAN og 1gbit nettverkskort... langt mindre 1000gb (et tusen GIGABYTE) lagringsplass.... :roll:

 

Det blir nok helt sikkert mer ressurskrevende enn XP, men man får helt sikkert mulighet til å si hvor mye av det visuelle man ønsker å bruke. I tillegg vil de ikke lansere et operativ-system som kun er tilrettelagt for de nyeste PC`ene som kommer ut samme uken..

 

Blir selvfølgelig vill tipping, men dagens raske PC`er med 3-3,5ghz og 512-1024 med gode grafikk-kort er nok mer enn raske for utnyttelse av Longhorn. Man skal jo ikke akkurat løse AIDS krisen hver gang man starter opp PC`en heller....

Lenke til kommentar

Nei nei, skal nok ikke ha Longhorn med det første. Jeg bryr meg absolutt ingenting om hvordan det ser ut, forstår ikke vitsen med det jeg! Et OS skal jo ikke se ut som en film, eller lignende. Det bør kjøre raskest mulig.

Syns heller Microsft skulle laget et OS, der man får utnyttet den fremtidige hardware og ikke gjøre OSet som ressurskrevende at man likevell ikke vinner så mye på det, hvis dere skjønner!? Enige?

Tenk Windows 98 og 2 Gb RAM og 4 GhZ CPU, det er vell ikke mulig det, eller!?

I såfall hadde det gått unna (raskt!)! :)

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor resurskrevende windows har blitt etterhvert. Er dette for at folk skal bytte ut maskinvaren sin??
Det virker helt meningsøløst for meg. Om 1 1/2 år er det jo ikke enormt mange som har en så bra data som longhorn krever. Vil da Microsoft at alle som bruker Windows skal kjøpe ny pc eller oppgradere? Det skjer neppe. Tror de fleste holder seg til det de bruker (2000 og XP).

Hvorfor kunne ikke Windows bare lage et os som er like ressurskrevende som XP, og så holdt seg der i mange år fremover?!

Lenke til kommentar
På årets WinHEC-messe går Microsoft kun ut med minimal informasjon om krav til PC for Longhorn. De sier at Longhorn ikke nødvendigvis trenger prosessor med dobbeltkjerne. De fleste 32-og 64-bit prosessorer skal kunne klare Longhorn. De anbefaler 512 MB RAM, støtte for en ny Longhorn Display Driver Model (LDDM)-driver for det nye grafiske grensesnittet. Til sammenligning krever Windows XP 300 MHz prosessor og 128 MB RAM.

 

Ser ut som det ikke blir så overkill alikevel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...