Gå til innhold

Intelligente klær fra Benetton


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ihvertfall en god nyhet for blinde og fargeblinde samt allle som ikke har peiling på hva som passer sammen.

I hvertfall hvis en ikke stoler på ekspeditøren.

meg?

 

*glede meg seriøst altså*

 

ikke alle som har ei hyggelig veninne eller kjærste en kan dra med seg i butikken.

 

når en i tilleg sier: "Kjøpe" og ikke "schoppe" så er akkurat denne delen av kjøpeverdenen temmelig vill.

 

15 000 på en ny pc kan ramle ut gjennom lommebka med ett par museklikk, men en genser tar en halv formiddag i stress og mas.

 

Jeg vil også ha brikken såpass intelligent at den forteller meg om klesplagget vil passe i det hele tatt. Så slipper jeg å vandre inn i kult designa, men halvåpne prøverom (bare jeg som ikke liker å forsøke klær foran halve norge?)...

 

nei detta blir skoj!

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Hele konseptet med RFID er til en viss grad skremende (som tatt opp i tidligere tråder). Ser frem til når (om datatilsysnet mot all formodning skulle tillate det) RFID kommer i bruk her i landet og alle leter etter guider på hvordan fjernet/blokkerer osv. RFID brikkene.

 

Noen linker vedr. RFID:

Opphavsrett og RFID

PDF fil - informasjon på side 16

Begge linker hentet fra datatilsynet

 

Edit:

Frequently Asked Questions about RFID

RFID Tags in New US Notes Explode When You Try to Microwave Them (går ikke god for sannhetsgrad)

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Skumle greier. Slikt liker jeg ikke. :no:

Enig.

Selv om det i utgangspunktet høres ut som en grei løsning, så kan det fort misbrukes eller føre til en A4 verden der alle passer på å kjøpe klær som passer sammen.

 

Personlig så hender det at jeg bruker feil par sokker i forhold til buksene eller at jeg i fart tar på meg to helt forskjellige sokker om morgenen. Bryr meg ikke så veldig men har hørt noen fnisefine komentere det ja.

 

Liker absolutt å ikke være A4, det er jo nettop det som er identiteten vår.

Lenke til kommentar
Personlig så hender det at jeg bruker feil par sokker i forhold til buksene eller at jeg i fart tar på meg to helt forskjellige sokker om morgenen. Bryr meg ikke så veldig men har hørt noen fnisefine komentere det ja.

Dette var uprofft av deg :) Gjør som meg, kjøp BARE svarte sokker (fra samme butikk). Jeg kjøper bare sokker fra Dressmann. Har aldri problemer med å finne par etter vask eller noe. Totalt umulig å gjøre feil.

 

On topic, man må jo ikke "høre" på hva databrikken sier. Det kommer sikkert ikke en alarm/sirene hvis man bruker blå sokker til sorte sko (selv om jeg mener det burde gå en alarm da).

Lenke til kommentar
Tja, mener at Burton allerede holder på med "intelligente" snowboardklær - mener at disse skulle kunne regulere luftingen i tøyet etter kroppstemperaturen!

 

Har også hørt om gensere som skifter farve etter hvilket humør man er i :D

Eksemplene du nevner bruker typer materialer som har spesielle fysiske og kjemiske egenskaper. De er på ingen måte "intelligente" slik som artikkelen omtaler, dvs. de har ingen elektronikk i seg.

Lenke til kommentar
Hvis en er redd for overvåkning:

Kan en ikke bare kverke kretsen på ett eller annet vis? Mikrobølgeovnen? EMP? etc..

"Mum? Are we having a tie for dinner?"

 

Men, ja, det kunne vel ha gått. Men som sagt (bortimot): hva med å bare klippe den av (hvis den var på merkelappen)?

 

Kunne trengt en brikke som ikke bare sa hva som passet sammen, men også hva som kledde meg... ;)

Lenke til kommentar

Intelligente klær, dumme forbrukere. Markedsføringa er jo helt på styr, hvordan markedsfører man "intelligente" klær? Spiller på øking av intelligens? Skjønner ikke at såntno prioriteres jeg... :hmm:

 

Men for all del, futuristisk, utviklinga går fremover osv. Alle hjerter gleder seg. Yay. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...