Gå til innhold

Quickoffice for Series 60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant artikkel dette her! Jeg jobber med undervisning er derfor interessert i power-point delen. Skjønner det er begrenset hva jeg kan bruke telefonen til sånn sett. Er dette et program bare for nevnte operativsystem i mobiltelefoner, eller er det også anvendbart i PDA'er? Jeg vurderer for tiden om jeg skal ha ny mobil med Symbian, eller PDA m/telefon. Har sett at Qtek S100 ikke har lagt inn power-point som standard.

Lenke til kommentar

Jeg synes 50 dollar var litt stiv pris for en såpass strippet Officeversjon. Finnes det ikke noen billigere alternativer? "OpenOffice superlight", "MS Wordpad" eller noe i den duren?

 

Evt. en slags "notepad" med importeringsmulighet fra worddokumenter og kanskje flere formater?

Lenke til kommentar
Interessant artikkel dette her! Jeg jobber med undervisning er derfor interessert i power-point delen. Skjønner det er begrenset hva jeg kan bruke telefonen til sånn sett.  Er dette et program bare for nevnte operativsystem i mobiltelefoner, eller er det også anvendbart i PDA'er? Jeg vurderer for tiden om jeg skal ha ny mobil med Symbian, eller PDA m/telefon. Har sett at Qtek S100 ikke har lagt inn power-point som standard.

Hei

Quickoffice finnes til Symbian Series 60, Symbian UIQ og PalmOS. Sistnevnte er et operativsystem til PDAer. Programmet finnes dessverre ikke for PocketPC-versjonen av Windows, men det finnes alternativer. Dessverre er det også kun vanlig at Windows inkluderer Word- og Excel-lesere/-editorer.Tror RepliGo for PocketPC er et veldig godt svar på hva du leter etter dersom du ønsker Powerpoint på PocketPC. Anbefaler et søk på Handango for flere alternativer.

 

Hvis du skal bruke enheten aktivt i undervisningen vil jeg anbefale en PDA foran en Symbian-telefon. For eksempel av typen PocketPC eller en smarttelefon. Dette gir enormt mye mer oversiktlighet enn SymbianOS kan stille med. I tillegg er trykkfølsom skjerm en uvurdelig sak når man skal bruke enheten på en såpass avansert måte. Stikkordene er oversiktlig skjerm, og trykkfølsomhet som gjør enheten lettere å jobbe med :).

 

Uansett hvilket av dem du velger, finnes det nok av programvarealternativer til enhetene! Og markedet vokser.

 

Forresten kan QuickPoint kjøpes alene til i underkant av 20 dollar.

 

Lykke til :thumbup:

 

 

 

Jeg synes 50 dollar var litt stiv pris for en såpass strippet Officeversjon. Finnes det ikke noen billigere alternativer? "OpenOffice superlight", "MS Wordpad" eller noe i den duren?

Hei

 

Skjønner godt at du synes det er litt stiv pris. RepliGo er et godt alternativ. Søk for eksempel på Hangdango eller Symbiangear for flere alternativer. Det finnes en nærmest ubegrenset mengde kontorprogrammer, deriblant mange billigere alternativer som eksempelvis kun kan redigere Word-dokumenter og ikke Excel og Powerpoint.

 

Hvis du ønsker en officepakke som kan lese, men ikke redigere dokumenter har RepliGo et gratis alternativ.

 

Quickoffice kan også kjøpes i deler. Altså du kan kjøpe kun quickword, kun quicksheet eller kun quickpoint. Hver del koster rett i underkant av 20 dollar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...