Gå til innhold

Gratis Windows 2000-støtte avsluttes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når begynte Microsoft med gratis brukerstøtte for Windows 2000 Prof. Jeg trodde de hadde tatt betalt for brukerstøtte hele tiden jeg.

 

Hva er det egentlig dere mener at har vært gratis av brukerstøtten? Er det brukerstøtte på sikkerhetsoppdateringer dere mener? :roll:

 

EDIT:

 

Det er gjerne flisespikkeri, men det skal ikke hete SP5 etter hva jeg har sett tidligere. Det skal het Security Rollup Pack eller noe sånn ordlyd. Og det vil si at den kun inneholder sikkerhetsoppdateringene. Og de kjører ikke samme grundige testing for oppdateringen som de skal gjøre med Service Packs.

 

En annen ting som jeg la merke til i tidligere artikkel, det er at det ser ut som de kommer til å forandre på Windows Update for å ta seg av Piratkopiering av Windows 2000 også. Her er jeg ikke sikker, men det er slik jeg har oppfattet dette. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? :whistle:

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg synes at Microsoft har en råtten policy med den utvidete betalingsløsningen.

Nå har de jo sagt til oss i klartekst hva policy'en er for noe i lengre tid, så det er ikke det punktet det er noe galt med.

 

Men når de likevel velger å lage oppdateringer for så å kun å skulle selge disse til betalende kunder så er det en dårlig oppfølging av produktet etter mitt syn. Nå er dette en forretningsmessig løsning som klart kan forsvares med utviklingskostnader, men de skal ikke glemme den konkurransen som finnes på OS markedet.

 

Noen vil nok la seg mektig irritere over sånne handlinger. Det hadde på en måte vært bedre om de stoppet utviklingen av oppdateringene, men det kan de jo selvfølgelig ikke gjøre overfor de pengesterke. Microsoft burde ha vist oss brukere sin takknemlighet for at vi i det hele tatt gadd å satse på deres produkt, på en bedre måte enn dette her.

 

Jeg er irritert på dem ihvertfall.

 

Nå er vi jo blitt ganske så avhengige av Windows mange av oss, og det inkludert meg selv. Vet ikke hvilket OS alternativ som er best. Det beste alternativet vi har er nok kanskje Linux, siden til og med kildekoden er åpen. Kanskje de andre gratis alternativene også kan bli bra selv om kildekoden ikke er helt åpen på disse. Og så har vi det betalingsalternativet som slett ikke ser noe bedre ut enn Microsoft selv (kanskje verre på policy), og det er Unix basert (kanskje litt kjekt det), og kalles Mac OS.

 

Skal vi gidde å installere "bloated software", jeg nevner i så måte WinXP og "Longhorn" bare fordi Microsoft tvinger oss til å gjøre det p.g.a. sikkerhet. Nyere software har ofte dårligere sikkerhet enn velutprøvd software. Det koster deg slit og penger å migrere uansett hvilket alternativ du velger, ihvertfall slit. Fordi migrere til Linux er slitsomt (kan koste penger for noen), velge et nyere Windows OS koster penger, og å betale for spesielle Windows 2000 oppdateringer koster penger.

 

Bortsett fra brukervennligheten, så er det kanskje på sin plass å si: "Microsoft suger". :!:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...