Gå til innhold

Mega Stick med ripping og karaoke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spilleren kan blant annet rippe CD-er til MP3-formatet

:roll: hvor putter man cd'n i spilleren ?

 

EDIT: som dere sikkert forstod sa jeg dette bare for å kverrulere, for som atw korrekt sier under her tar ikke spilleren og ripper cd'n men kopierer over analog lyd.

 

Man vil jo få bedre kvalitet ved å rippe musikken med en pc, for så og kopiere over til mp3spileren. Ikke vil det ta noe lengre tid heller, tvert imot vil det nok gå fortere.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Man må naturlig nok plugge i en 3,5 mm-jack fra kilden (CD-spilleren) til MP3-spilleren :)

For å være litt vind og vansklig, så er det strengt tatt ikke spilleren som gjør rippinga da, ripping er jo å hente ut audiodataen på kilden, det gjør jo ikke spilleren, den får ferdigrippet lydinformasjon (på analog form faktisk) som den deretter encoder. Er jo egentlig ikke noe hokus pokus, fungerer vel på akkurat samme måte som mic-inngangen på utallige slike spillere.

 

Uansett virker det som en nødløsning, er jo nødt til å bli dårligere kvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jepp, dette produktet kommer nok til å bli ulovlig i norge så fort de nye åndverkslovene trer i kraft i mai?

 

Uansett så kan jeg ikke se for meg at denne spilleren kan oppnå noe særlig kvalitet på rippinga, som noen sa før meg så føles det mer som en nødløsning en noe annet. Greit om noen kan ta på seg jobben og teste denne funskjonaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...