Gå til innhold

En rørete radiator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel jeg synes dette er en av de feteste fordampnings kjølerene jeg har sett og lager en i mårra, eller etter ferien.

helt genialt er det, og hvis han settr en vanntank opp ned med slange ned i vannet så etterfylles vannbadet hele tiden , litt vanskelig å beskrive men du vet hvordan sånne vanndispensere høres ut, hadde blitt sånn blopping :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 01:42, minimum payne skrev:

vel jeg synes dette er en av de feteste fordampnings kjølerene jeg har sett og lager en i mårra, eller etter ferien.

helt genialt er det, og hvis han settr en vanntank opp ned med slange ned i vannet så etterfylles vannbadet hele tiden , litt vanskelig å beskrive men du vet hvordan sånne vanndispensere høres ut, hadde blitt sånn blopping :smile:


 

Litt off-topic dette innlegget mitt kanskje, men minimum payne: Har kjørt en test av vannblokka di, kanskje du dropper kobberrør-prosjektet?

 

Som jeg forøvrig synes var veldig bra! Så enkelt og billig kan det også gjøres....

Synd det tar litt plass, men resultatet ble jo hyggelig! :smile:

Lenke til kommentar

Veldig god idé og bra gjennomført.

 

En kjøleløsning der vann kommer i direkte kontakt med luft innebærer dog en helserisiko. Sopp, alger eller bakterier kan gro i vannet og forpeste lufta uten at du merker det. Dette kan du bli syk av. Det ble jeg.

 

 

Bytt vann og vask ned en gang i uka, eller aksepter temperaturøkningen som kommer av å droppe baljen.

 

Å fylle baljevannet med kjemikalier som skal hindre veskt av lumskelumsk er jeg også skeptisk til, man skal jo puste i dampen til dette her.

 

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

peteram

3/4 rør var det nå ikke, får ikke sånne dimmensjoner på kveil.

Sikkert skriveleif for 1/4"

 

 

 

Har du sjekka clas ohlson før du utaler deg...der selger de det da faktisk....

 

bestiller det sjøl nu

 

PS: vil ikke det dannes kondens utvendig på kobberrøra eller noe??

 

 

P.S.S: hvor finner eg bra billig pumper.....

tips til forskjellig plasser som selger det.

 

 

Mvh Kriger

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-07-10 07:59 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-07-10 08:05 ]

Lenke til kommentar

arehb : Du har rett... masse bakterier og dritt... Bare se hva som skjer i Stavanger for tiden. En har blitt syk av en bakterie som ikke lar seg påvirke av antibiotika. Samme skjedde for ca 1år siden, og da daua 7stk! de kom fra noen kjøletårn (kondenstingogtang)...

 

PS: kom til Overklokking.no @ Undernet

Lenke til kommentar

Quote:


P.S.S: hvor finner eg bra billig pumper.....

tips til forskjellig plasser som selger det.


 

Akvariesjappe/zoobutikk.

 

Jeg anbefaler å kjøpe svak pumpe. Jeg tror ikke pumpe-effekten har så mye å si for kjølinga. Mange har også problemer med støy fra fx. eheim 1048.

 

mvh

Are-Harald

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 10:06, Bøgge Bakken skrev:

Nå er smitekilden et vannkjølingsystem. Hva med og lagt kobberøra i spylveske eller lingene. noe som forhinder algeveks.


 

Jeg har ikke lyst til å sitte å puste i dampen til spylevæske.

 

Hydrogenperoksid brukes bl.a. i svømmebasseng for å hindre algevekst. Det brytes ned til oksygen og vann og vil fungere bra, men man må da etterfylle en gang i blandt og sjekke ph og slikt.

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Hva med å grave kobberrøret ned i bakken da? En 3M ned utenfor huset hadde ikke vært og forrakte, sikkert en god del kaldere enn rom temperatur der. Er ikke de olje røra også beregna for nedgraving? Når du skal ha med PCn på LAN eller no må du ha en radiator å bruke også da men. Høres litt sjukt ut, men funker sikkert fett, tror Artic gjorde noe av det samme.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 08:56, SirHartge skrev:

wetterwater eller kjølevæske er tingen.



 

Er vel ikke det lureste og sniffe kjøleveske vel.

 

Kan kunne bare brukt en svær bilradiator da. Jeg hadde en ganske stor en (55x35x5). Fikk aldri testet den på noe system, men tok et lite forsøk. Tok så varmt vann jeg fikk fra springen på en 1,5 l flaske og satt flaska i radiatore. Vannet randt og når det kom ut var det kald/lunka. Blir nok noe annet når du bruker pumpe. Da går det sikkert fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...