Gå til innhold

TEST: Dell Latitude X1: Musestille lettvekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:love::love::love::love::love: ganger 10

 

Trenger ikke maskin før om 3 måneder, men vurderer å kjøpe denne med en gang. Perfekt maskin for meg.

 

Hvor tung er den med det største batteriet? Er det det største batteriet som står i på dette bildet? Hvis ja, stikker ikke det lille batteriet ut i det hele tatt? Hvis nei; hvor langt stikker det store batteriet ut?

Lenke til kommentar

Flott bludern, akkurat det svaret jeg håpte på :)

 

 

 

 

En pris på under 16 000 kr for en fullspesifisert maskin med 1,2 GB minne, 60 GB harddisk, ekstern 8x DVD-brenner og 3 år på-stedet-garanti er imponerende. Basisutgaven begynner på ca 13 300 kr, noe som er svært lavt for en så liten maskin.

 

Min konfigurasjon kommer på 15724,- Da har jeg:

  • Intel®Pentium® M733 (1.1GHz,533MHz, 2MBL2cache) +12.1XGALCD (eneste alternativ)
  • 256MB 400MHz DDR2Memory (1x256 in Base)
  • 60GB(4200rpm)HardDrive
  • ekstern 8X DVD+/-RW drive med dekodersoftware inklusive ekstern D-Bay Attachment

I tillegg har jeg selvsagt alle de alternativene man ikke kan bytte på. Det er ikke med ekstra batteri, bæreveske, minneplugg eller noe annet ekstragreider.

 

Hvordan kom dere frem til prisen?

 

 

En annen ting: Passer alle DDR2 SO-DIMM som Komplett har i maskinen? Er jo ekstremt mye billigere å kjøpe 1GB Kingston-minne fra Komplett (eller en annen nettbutikk, har ikke sjekket prisene rundtom enda)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Oisann... skikkelig lekker denne her, men hvorfor kun 1.1 GHz?

Det er på grunn av at det er en ULV prosessor som er lagd for å utvikle svært lite varme. Det er også derfor maskinen ikke har en vifte.

 

Intel har kommet med en 1.2 GHz prosessor som utvikler like lite varme som 1.1 GHz utgaven, så Dell kunne klarte å få inn 100 MHz mer.

 

ULV prosessorene utvikler maks 5 W, mot 12 watt for LV prosessorene og 21-29 watt for standard pentium m prosessorer.

Lenke til kommentar

Det må bli en sånn en gang. Noe jeg kan knotte på når jeg reiser med SAS på turistklasse. 5,5 timer på batteriet! Kjøp 2 så har du altså 11 timer. Det holder til en tur over Atlanteren. :thumbup:

 

Hvor hardt kjøres maskinen under batteritesten? Er det som typisk Word bruk, eller mye disk/CD aktivitet?

 

Ja ja, nå har jeg brukt opp alle pengene på en XPS2 i alle fall, så det får vente.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Dessuten er det bedre kvalitet på IBM maskiner.

 

IBM har dog litt lengre batterikapasitet med sitt 8 cellers batteri (57Whr) som stikker omtrent like langt ut.

Makan til tull... :p

 

 

 

Fin maskin, men kan jeg komme med et ønske til hw?

De fargene dere bruker i grafene er jævli vanskelige å se forskjell på når man er fargeblind (riktignok bare rød/grønn, men likevel vanskelig...) :roll:

 

 

.x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...