Gå til innhold

Webshoptesten 1. kvartal 2005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det bare g6800 ultra og A64 3800+ og 400gb harddisker som er med i testen. Det gir jo et feil bilde i forskjell fra hva folk flest kjøper, inkl de fleste på formumet.

De som skal ha det beste og dyreste har enten for mye penger, eller nok i toppen til å sjekke prisene selv, og gir helt feil bilde i forskjell til volumet av hva som blir solgt.

 

Nei, jeg synes at vareutvalget som blir brukt i testen er et dårlig utvalg, ihvertfall deler av det.

 

Og det var mitt syn på saken, men topp at dere gjør en prissjekk.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det bare g6800 ultra og A64 3800+ og 400gb harddisker som er med i testen. Det gir jo et feil bilde i forskjell fra hva folk flest kjøper, inkl de fleste på formumet.

De som skal ha det beste og dyreste har enten for mye penger, eller nok i toppen til å sjekke prisene selv, og gir helt feil bilde i forskjell til volumet av hva som blir solgt.

 

Nei, jeg synes at vareutvalget som blir brukt i testen er et dårlig utvalg, ihvertfall deler av det.

 

Og det var mitt syn på saken, men topp at dere gjør en prissjekk.

Helt enig (selv om jeg er veldig inhabil på en måte så syns jeg godt jeg kan si min mening jeg også). Disse prissjekkene er veldig bra, og ett flott initiativ, men begynner å ligne VG`s matkurs som gir helt misvisende resultater. F.eks. er 400GB, A64 3800+ og ikke minst Opteron-prosessoren produkter som det omtrent ikke selges noe av i det hele tatt. En 200GB eller 250GB S-ATA selges det sikkert 250 enheter av pr. ene 400GB som selges, og det samme gjelder forholdet mellom A64-3800 og f.eks. da 3200 eller 3500 som det selges enorme volumer av. En slik handlekurv bør bestå av produkter som er volumvarer, og dette har HW enorme muligheter til å finne ut ved å se på hva som søkes opp mest på prisguiden. Selv mener jeg denne "testen" er bortimot verdiløs med dette produktutvalget, men kaster sikkert sten i glasshus nå siden jeg jo jobber i ett av selskapene som ble testet. Meninger har jeg dessverre uansett ;)

Lenke til kommentar

synes det var litt merkelig utvalg av produkter her.. hadde bedre likt og sett det med ting som folk flest handler.

 

ikke så mange som tar seg råd til 400gb harddisker og 3800+ cpu. og de som gjør det bryr seg neppe om denne artikkelen. 300gb og 3200+ og 3500+ hadde vært mer fornuftig tror nå jeg.

Lenke til kommentar

hva med å sjekke prisen på billigst ram, uansett merke? folk som "bare skal ha seg noe ram", bryr seg ikke nødvendigvis så mye om merket unasett. og da slipper man og at noen butikker som ikke har akkuratt det merket, får en "gjennomsnitts pris" noe som kan gjøre at butikken kommer lenger opp/ned på listen. det samme kan gjøresmed skjermkort etc.

intil det skjer, er denne testen meningsløs. mener jeg

 

 

edit edit edit :p

Endret av zadu
Lenke til kommentar
Hvorfor har dere bare sett på prisene til svindyre high-end-produkter? Det er jo ikke reelt med hva folk flest kjøper. :no:

De største prisforskjellene vil vi nok finne i high-end segmentet, derfor vil det generelle prisnivået komme best fram på disse varene. Varer folk flest kjøper har mer "standariserte" priser, og derfor vil tilbud o.l. ha større innvirkning på totalen.

 

imo

Lenke til kommentar
Hvorfor har dere bare sett på prisene til svindyre high-end-produkter? Det er jo ikke reelt med hva folk flest kjøper.  :no:

De største prisforskjellene vil vi nok finne i high-end segmentet, derfor vil det generelle prisnivået komme best fram på disse varene. Varer folk flest kjøper har mer "standariserte" priser, og derfor vil tilbud o.l. ha større innvirkning på totalen.

 

imo

Jo, men alikevel. Hvis du skal belønne butikker med en pris for å være billigst slik at de skal kunne reklamere med det, må det jo være interesant å gi den prisen til den butikken som er generelt billigst, istedenfor den som er billigst på high-end produkter. Jeg sier ikke at det nødvendigvis ikke skal være med high-end produkter i handlekurven, men at det burde vært med flere "normal" produkter for at billigste webshop skal gi noe poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...