Gå til innhold

Armbåndsur med "elektronisk papir"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg hadde trengt ny klokke så hadde nok den der vært aktuell.

 

Jeg håper bildet er ekte for oppløsningen på den skjermen så jo faktisk meget bra ut. Om det utvikles en farge-versjon kunne jeg gjerne tenkte meg en slik skjerm på mobilen eller andre små display. Gjerne på større display også, men det er sikkert vanskelig og dyrt å produsere ennå.

Lenke til kommentar

Tåler den vann? Tåler den mekanisk påkjenning? Den er sikkert kjempelett, og behagelig å gå med, men den holder neppe så lenge. Dersom de koster 20,- kr stykket, så er det jo greit å bytte dem et par ganger i måneden.

 

Men snart får vi vel animerte bokser med kjeks og frokostblanding (som i Minority Report), som krever vår oppmerksomhet når vi handler mat. Grøss og gru...

Lenke til kommentar
Snedden den, men høyrte eg rett, på papir.

"Papiret" er vel egentlig en slags halvledende plast om jeg har forstått riktig... Noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Det er ikke vanlig papir nei.

 

To form an E Ink electronic display, the ink is printed onto a sheet of plastic film that is laminated to a layer of circuitry. The circuitry forms a pattern of pixels that can then be controlled by a display driver. These microcapsules are suspended in a liquid "carrier medium" allowing them to be printed using existing screen printing processes onto virtually any surface, including glass, plastic, fabric and even paper. Ultimately electronic ink will permit most any surface to become a display, bringing information out of the confines of traditional devices and into the world around us.

Lenke til kommentar
Det skal f.eks. ikke være nødvendig å bytte batteri på uret.

Nei vel. Skal man kaste klokken da det ikke er mer batteri igjen? :hmm:

Tja, hvem vet. Kanskje det er like greit å gjøre når det gir som om .. 20 år? 50 år? Kanskje armbåndsur er like ut på den tiden som slike digre bestefarklokker i stua er i dag?

 

Eller kanskje de mener at batteriet har lengre levetid enn det elektroniske papiret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...