Gå til innhold

TEST: Biostar NF4UL-A9: nForce4 med AGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt testen endelig kom :)

 

Har en ting å utsette på den da men, få frem litt tall slik at vi kan vurdere for oss selv også =)

Det som også ville vært interessant hadde vært om dere hadde testet kortet med f.eks. et 6800GT i AGP og et eldre aGP skjermkort som f.eks. Geforce 3 eller liknende.

Bare for å få frem om man taper mye ytelse ved et gammelt kort også... ?

 

Ellers var egentlig utfallet av testen noe jeg regnet med, men bra dere kjørte testen! :D

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Godt testen endelig kom :)

 

Har en ting å utsette på den da men, få frem litt tall slik at vi kan vurdere for oss selv også =)

Det som også ville vært interessant hadde vært om dere hadde testet kortet med f.eks. et 6800GT i AGP og et eldre aGP skjermkort som f.eks. Geforce 3 eller liknende.

Bare for å få frem om man taper mye ytelse ved et gammelt kort også... ?

 

Ellers var egentlig utfallet av testen noe jeg regnet med, men bra dere kjørte testen! :D

 

:thumbup:

uinterresant uansett...

Lenke til kommentar

Jeg tok meg den frihet å videreformidle omtalen av kortet til Pyton.no!

 

Her er svaret de kom med!

 

 

Hei igjen!

 

Angående testen! Nja... kan vel kanskje si at de ikke helt visste hva de testet.

 

Et kort med nf4 brikkesett har ikke støtte for agp og for å få til AGP så må man konvertere signaleringen fra PCI bussen om til AGP. i denne konverteringen mister man ytelse.

 

Når det gjelder OC - så er dette ikke laget for OC, men kun laget som er stabilt, enkelt kort som skal gå og gå og gå og gå..... ikke en ny ABIT BH6...

 

Og så lurer man på hvor de skal få AGP broen som hw.no snakker om...

da må man kjøre en dual brikkesett løsningn og det vil først koste ca. 60USD ekstra, så må man få drivere til å fungere og bare den delen av utviklingen gjør det u-økonomisk.

 

NF4-ULtra fra BIOSTAR er et stabilt, greit kort - nothing more nothing else. med støtte for AGP for de som absolutt må ha det med seg..

 

 

 

Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag og hvilken begrunnelsen de har for å tvile på at vi vet hva vi har testet, vet ikke jeg. Kortet er testet ut i fra det det er.

 

Forøvrig finnes det egne AGP-broer, men at de koster penger og neppe er enkelt å implementere er naturlig nok grunnen til at de ikke har valgt en slik løsning.

Lenke til kommentar

Greit og enkelt det der.

Fungerer sikkert for de som bruker den til kontorbruk.

 

Ikke helt enig med at kortet skal fungere for gamere og de som skal oppgradere.

Skal man oppgradere vil man vel gjerne ha bedre ytelse (eller ikke?), og dette kortet er noe håpløst i dette tilfellet. Da blir det vel noe billigere og bytte ut både hovedkort og skjermkort i ett?

Uansett så er det artig å se at dette finnes på markedet, kanskje det kommer en verdig konurrent som støtter litt av hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
På hvilket grunnlag og hvilken begrunnelsen de har for å tvile på at vi vet hva vi har testet, vet ikke jeg. Kortet er testet ut i fra det det er.

Og det er akkurat hva dere har gjort.. :)

Det var "slakt" ja, og det fikk min interesse for kortet til å svinne "som dugg for solen"..

Pyton har jo rett i at dette *definitivt* ikke er ett "vanlig" nForce4-HK, men ett "greit" kort for de som skal ha ett S939-HK og som evt. har ett gammelt AGP-kort som de ikke vil oppgradere.

Men hvem er det som kjøper slikt?

Vel.. jeg ville vurdert det dersom det virkelig ga en ytelse på linje med ett uklokket nForce-kort fra en annen produsent.. Iflg. testen gjør det ikke det.. og AGP-løsningen kan se ut å være på nivå med IGP.. Da finnes det andre og billigere alternativer.. også fra Pyton... :)

Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag og hvilken begrunnelsen de har for å tvile på at vi vet hva vi har testet, vet ikke jeg. Kortet er testet ut i fra det det er.

Og det er akkurat hva dere har gjort.. :)

Det var "slakt" ja, og det fikk min interesse for kortet til å svinne "som dugg for solen"..

Pyton har jo rett i at dette *definitivt* ikke er ett "vanlig" nForce4-HK, men ett "greit" kort for de som skal ha ett S939-HK og som evt. har ett gammelt AGP-kort som de ikke vil oppgradere.

Men hvem er det som kjøper slikt?

Vel.. jeg ville vurdert det dersom det virkelig ga en ytelse på linje med ett uklokket nForce-kort fra en annen produsent.. Iflg. testen gjør det ikke det.. og AGP-løsningen kan se ut å være på nivå med IGP.. Da finnes det andre og billigere alternativer.. også fra Pyton... :)

kort sagt ett pyton kort?

Lenke til kommentar

Dukker sikkert opp i en haug med "ULTRAKRAFTPAKKE GENIAL HELT SYK PC!!!!!!" auksjonene på qxl snart, dette hovedkortet her.... :!: eller elkjøp, dell, hp og andre ferdigprodusenter har noe nytt å smelle i maskinene sine :cool:

 

EDIT:Ljuster, Leif

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag og hvilken begrunnelsen de har for å tvile på at vi vet hva vi har testet, vet ikke jeg. Kortet er testet ut i fra det det er.

Og det er akkurat hva dere har gjort.. :)

Det var "slakt" ja, og det fikk min interesse for kortet til å svinne "som dugg for solen"..

Pyton har jo rett i at dette *definitivt* ikke er ett "vanlig" nForce4-HK, men ett "greit" kort for de som skal ha ett S939-HK og som evt. har ett gammelt AGP-kort som de ikke vil oppgradere.

Men hvem er det som kjøper slikt?

Vel.. jeg ville vurdert det dersom det virkelig ga en ytelse på linje med ett uklokket nForce-kort fra en annen produsent.. Iflg. testen gjør det ikke det.. og AGP-løsningen kan se ut å være på nivå med IGP.. Da finnes det andre og billigere alternativer.. også fra Pyton... :)

nei det er faktisk det ENESTE 939 kortet de har :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...