Gå til innhold

Nytt CE-brikkesett fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er vell rask nok for surfing og multimedia?

Ja det skulle jeg tro. Det er vel enklest å sammenligne denne med PentiumIII 600 siden de er arkitekturmessige relativt like. De eneste forskjellene er at Celeron M har 1 MiB L2 cache på full hastighet mens PentiumIII kom i to utgaver på den tidne: en med 1/2 MiB L2 cache på halv hastighet, og en med 1/4 MiB L2 cache på full hastighet, derav sistnevnte var raskest. Celeron M har altså en stor fordel med L2 cahce. FSB'en på Celeron er også hele 3-4 ganger kjappere enn den var på PentiumIII 600. Celeron M har også fått en del flere egenskaper også som f.eks SSE2 og andre små optimaliseringer. Dvs. CeleronM 600 ULV kommer nok til å yte betydelig bedre enn PentiumIII 600. Min gjetting er ca 20-30% bedre, altså på nivå med PentiumIII på 7-800 MHz. Og det er nok til ganske mye. Surfing, winamp, og DVD-titting skal være fullt mulig.

 

Edit: Ytelsen kan nok ligge i grenseland for DivX. Kommer an på innstillinger som oppløsning, komprimeringsratio osv. (Fddshow er i hvertfall helt utelukket)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

er også ganske sikker på at den vil kjøre en god del raskere enn pIII 600..

har selv en dell c600 med pIII 750 og jeg har ikke støtt på en eneste divx/xvid som ikke har spilt hakk-fritt.

jeg bruker VLC til å spille av, mulig windowsmediaplayer er en annen sak

 

skulle funke bra til mange ting med litt (mye) ram ved siden av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...