Gå til innhold

Dobbelkjerne klar for levering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre sent enn aldri sies det. (Jeg tenker på at nyheten endelig kom frem til HW.no)

 

Jeg burde vel linke til en av de mange trådene som omhandler 8xx-serien. Kort oppsummert er mine tidligere kommentarer: Imponerende ytesle på mange områder, og imponerende lav pris på de to laveste modellene.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter på Pentium D, men dette ser spennende ut. Egentlig litt rart at de gidder å benchmarke spill som ikke støtter dual CPU, det sier seg vel selv at resultatet ikke blir bedre med en 3.2 GHz dual Core enn på en 3.73 GHz CPU?

 

Har kun lest saken til Hard|OCP, skal lese de andre etterhvert, kanskje det er flere fornuftige tester i disse.

Lenke til kommentar
Et spm. Hva vil Intel Pentium D 840 EE (Extreme Edition) koste? Har sett noen plasser 999$ og andre plasser 650$. :hmm:

Ikke dollar men pund:

 

£650 = 650 Britiske pund (=~ 7785 Norske Kr i følge dagens kurser)

999$ = 999 Amerikanske dollar (=~ 7327 Norske Kr i følge dagens kurser)

 

Kort avrundet til ca 7-8.000 Norske kr + moms

 

Det som derimot er mer spennende er prisen på de lavre D-modellene: 2,8GHz'en skal bare koster 241$ (=~ 1526 Norske Kr + moms) Dette mener jeg er et røverkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at du kommer til å trenge nytt hovedkort med nytt chipset for å bruke Pentium D. Først ut er 955X-chipsettet som kommer samtidig med de første dobbeltkjerneprosessorene.

 

Intel Pentium D 840 EE kommer nok til å koste mer enn 7.000-8.000 kroner. Den kommer nok til å runde 10.000 kroner inkl. moms. Hvis listeprisen er 999$, kan du vedde på at det er hvis du kjøper f.eks 1.000 stykker om gangen. Ellers pleier det alltid å gi en god indikasjon på prisen hvis du regner 10 kr for hver dollar. Dvs. at prisen på en 2,8 GHz Pentium D vil ligge på minst 2.500 kroner.

 

Jeg må si både Intel og AMD har fått opp dampen og fått litt hastverk i det siste med å lansere sine dualie-core-prosessorer, jeg håper bare at de kan klare å levere de når de lanserer de.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...