Gå til innhold

Lave minnepriser fører til tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Analysebyrået venter faktisk at prisen skal krype helt ned til USD 2,00 for en brikke.

Det er gode nyherer for oss som er kjøpere. Håper prisfallet gjelder alle prisklasser. Rask ram synes jeg har vært alt for dyr i lang tid. Kanskje det er på tide å oppgradere til raskere brikker snart? (til sommeren når bunnen er ventet)

 

Edit: Jeg husker priskrakket på SDram for ca 4 år siden.. 1GB kostet under 900kr da. Etter det har prisene steget til ca 3-4 ganger det nivået før det har gått nedover igjen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
1GB minne til +/- 800 kroner syns jeg er helt villt billig.

 

DDR3 er vel heller forholdsvis unødvendig forløpig når de ikke engang klarer å stable DDR2 ordentlig på bena. (høy timings, dårlig støtte fra chipsett etc)

Nå har det kommet DDR2-minne som er ganske kjapt. Husk at Corsair slapp noen TWIN2X-5400UL 1024 MB brikker (kan også fås enkeltvis) med timings 3-2-2-8. Dette er effektivt kjappere enn de kjappeste DDR1 brikker som kjører CAS2 på PC3200 hastighet.

Lenke til kommentar

ReVoX: Jeg er enig med stigfjel.

Båndbredde og latency er henholdsvis:

3,2 GB/s og 10 ns for PC3200 CL2

5,4 GB/s og 8,9 ns for PC5400 CL3

 

Dvs. DDR2 har slått DDR på både båndbredde og latency allerede. AMD sa for et års tid siden at DDR2 ennå ikke var klar for deres CPU'er grunnet treg latency og båndbredde, men at når DDR2-667 CL4 eller DDR2-800 CL4 blir JEDEC-godkjent så er de også klare for DDR2. Foreløbig er bare DDR2-400 og 533 godkjent av JEDEC, men 667 og 800 blir nok også godkjent i løpet av året. Dvs. at AMD skal begynne overgangen til DDR2 rundt årsskiftet, noe som også stemmer med roadmap'en siden de skal lansere to nye sokler, M2 og S1, med støtte for DDR2 i løpet av 1. halvdel av 2006.

Lenke til kommentar
hmm, er det bare jeg som har lagt merke til at de skriver 256 Mbit ?

Jeg regner da med at de mener byte og ikke bit, men en bør da kunne forvente at sånne glipper ikke skjer

Regner med at det er du som glipper. Her er det snakk om chipper, og ikke heler RAM brikker. Ikke kjeft på andre når du selv ikke leser skikkelig :tease:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...